Rekening aangeven bij NBB / CAP: ja of nee?
TIP
Re: Rekening aangeven bij NBB / CAP: ja of nee?
Blijkbaar is dat "normaal" op die site dat je je reeds aangegeven rekeningen niet kan zien. Totale onzin natuurlijk, maar dit is blijkbaar voor iedereen het geval (als mijn info juist is natuurlijk).
Formulier ingevuld. Opgestuurd met de post. Week of drie later antwoord van de NBB.
In orde
In orde
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is echt ouderwets om mee te werken. Je kan inderdaad je reeds aangegeven rekening niet terugvinden. Moest een wijziging doen door migratie van rekening. Dan wil je het correct doen en maken ze het bijna onmogelijk.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Wanneer je je rekening aangeeft krijg je op het einde een overzicht. Je kunt dat in pdf afprinten en/of opslaan. Zo kun je terugvinden wat je hebt aangegeven. Maar in moderne tijden is het inderdaad compleet belachelijk dat je niet online kunt zien wat je hebt aangegeven. Hetzelfde met kredieten. Je moet een brief schrijven om te vragen welke kredieten je hebt open staan. Een maand later krijg je dan antwoord.koenvhaver schreef: ↑9 mei 2021, 21:07 Het is echt ouderwets om mee te werken. Je kan inderdaad je reeds aangegeven rekening niet terugvinden. Moest een wijziging doen door migratie van rekening. Dan wil je het correct doen en maken ze het bijna onmogelijk.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ook al eens moeten doen en een schande inderdaad, dat zoiets niet online kan
Moet je nu om je buitenlandse rekening aan te geven in België als je een Degiro effecten rekening hebt zowel je flatex rekening in Duitsland alsook je effecten rekening in Nederland?
Ik heb dat inderdaad beiden gedaan ja. De eigenlijke bank van je effectenrekening is ook FlatexDEGIRO in DE, maar de rekeningen zijn m.i. wel beiden in NL geopend.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben nog niet lang bij degiro maar ik heb eigenlijk geen persoonlijke effectenrekening hoor.
Enkel de DE-flatex rekening, die als buitenlandse rekening aangegeven moet worden.
Ze kan trouwens enkel gebruikt worden als onderliggende rekening voor de effecten.
Hier de info van degiro in hun FAQ's.
Enkel de DE-flatex rekening, die als buitenlandse rekening aangegeven moet worden.
Ze kan trouwens enkel gebruikt worden als onderliggende rekening voor de effecten.
Hier de info van degiro in hun FAQ's.
Ja. Effectenrekening (DeGiro login) als Nederlandse rekening, Flatex geldrekening (DE-rekeningnummer) als Duitse.
Ik heb er zelfs 4 aangegeven. Degiro custody en basic als effectenrekening en beide Flatex rekeningen Ans buitenlandse rekening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe kan ik eigenlijk rekeningen sluiten?
Ik heb een hele hoop bunq bank rekeningen die ik al lang de toegang niet meer weet. Ik vermoed dat ik die gesloten heb. Maar in mijn CRS staan die nog steeds actief.
Het probleem is dat ik hier al eens bunq bank voor gecontacteerd heb maar dus te weinig info heb...
Ik heb er al 2 aangegeven als gesloten eind 2022 maar ze staan nog steeds op de CRS van 2022... het sluiten van die rekeningen zijn ook heel vaag...
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb bij bunq bank gewoon iedere keer dit gedaan:
Heb in totaal 6 bunq rekeningen met 0 euro op waar ik geen toegang toe heb en 4 revolut rekeningen en 1 actief;..
Ik heb een hele hoop bunq bank rekeningen die ik al lang de toegang niet meer weet. Ik vermoed dat ik die gesloten heb. Maar in mijn CRS staan die nog steeds actief.
Het probleem is dat ik hier al eens bunq bank voor gecontacteerd heb maar dus te weinig info heb...
Ik heb er al 2 aangegeven als gesloten eind 2022 maar ze staan nog steeds op de CRS van 2022... het sluiten van die rekeningen zijn ook heel vaag...
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb bij bunq bank gewoon iedere keer dit gedaan:
Wat doe ik trouwens met Revolut rekeningen die ik gesloten heb, mag ik die gewoon nog aangeven? Want die staan volgens CRS ook nog open....Ga naar het tabblad Profiel. Tik op Abonnement. Tik op Account sluiten. Volg de instructies in de app.
Heb in totaal 6 bunq rekeningen met 0 euro op waar ik geen toegang toe heb en 4 revolut rekeningen en 1 actief;..
Doe ING Nederland er ook maar bij, want daar stort je je geld naar toe voor de giro.
Officieel hoef je Flatex niet op te geven, want jij hebt daar geen rekening geopend of lopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
ah wacht ik heb de sluitingen doorgegeven in 2023 dus die staan niet in CRS 2022.
Wel eens kijken fo ik die revolut rekeningen dan ook kan doorgeven.
Wel eens kijken fo ik die revolut rekeningen dan ook kan doorgeven.
Klopt dit wel? Dat is de eerste keer dat ik lees dat je een ING rekening zou moeten aangeven indien klant bij degiro. Welke rekening nummer zou dat dan moeten zijn? Ik dacht dat de cash op de Duitse rekening aangehouden werd?