Bijstand wagen buitenland
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Bijstand wagen buitenland
Daar we dit jaar éénmaal naar Spanje gaan met de auto om spullen naar onze flat te verhuizen zou ik een goede en betaalbare bijstand willen voor in het buitenland.
De wagen is ouder dan 15 jaar maar in perfecte staat.
Bij Ethias, waar de auto verzekerd is, moet je er omdat hij ouder is er ook een familiebijstand bijnemen waardoor het op 200 euro komt wat ik toch wel duur vind, zeker daar ik het laatste niet nodig heb wegens mijn dkv dekking.
Ik heb ook de "Go buitenland" bijstand gezien van AG/ Touring. Iemand hier ervaring mee en kan je dit het best via Touring of via een makelaar afsluiten ? Indien via een makelaar, kan je dan nog over de prijs praten of is het bedrag daar te laag voor ?
Iemand anders goede suggesties voor bijstand in het buitenland, dus enkel de auto ?
De wagen is ouder dan 15 jaar maar in perfecte staat.
Bij Ethias, waar de auto verzekerd is, moet je er omdat hij ouder is er ook een familiebijstand bijnemen waardoor het op 200 euro komt wat ik toch wel duur vind, zeker daar ik het laatste niet nodig heb wegens mijn dkv dekking.
Ik heb ook de "Go buitenland" bijstand gezien van AG/ Touring. Iemand hier ervaring mee en kan je dit het best via Touring of via een makelaar afsluiten ? Indien via een makelaar, kan je dan nog over de prijs praten of is het bedrag daar te laag voor ?
Iemand anders goede suggesties voor bijstand in het buitenland, dus enkel de auto ?
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: Bijstand wagen buitenland
200 is een normale prijs voor bijstand buitenland.
Klassiekers : vab, touring, europ assistance. Ga daar vooral niet voor goedkoop. Niveau van de dienstverlening is enorm gezakt in die sector.
Minder klassiek : Allianz (depannage-direct)
Tegenwoordig vaak via banken of verzekeringsmaatschappij , bv belfius en ing doen dat ook. Belfius of ing assistance. Gaat niet veel goedkoper zijn omdat het vaak all in pakketten zijn. Wordt jaarlijks allemaal verlengd ook.
Onderhandelen over de prijs : weinig ruimte..
Al de eisen die jij in je hoofd hebt + leeftijd van de wagen : dat gaat een moeilijke combinatie worden, denk ik.
https://www.touring.be/nl/guide/breakdo ... _result_d0
Daar is geen bijstand in België inbegrepen. Voor 109 euro. Zelf zou ik België er zeker bij willen.. Wat jij ?
Zo'n dingen sluit je best een week op voorhand af. De eerste dagen na afsluiten zijn meestal niet gedekt.
Klassiekers : vab, touring, europ assistance. Ga daar vooral niet voor goedkoop. Niveau van de dienstverlening is enorm gezakt in die sector.
Minder klassiek : Allianz (depannage-direct)
Tegenwoordig vaak via banken of verzekeringsmaatschappij , bv belfius en ing doen dat ook. Belfius of ing assistance. Gaat niet veel goedkoper zijn omdat het vaak all in pakketten zijn. Wordt jaarlijks allemaal verlengd ook.
Onderhandelen over de prijs : weinig ruimte..
Al de eisen die jij in je hoofd hebt + leeftijd van de wagen : dat gaat een moeilijke combinatie worden, denk ik.
https://www.touring.be/nl/guide/breakdo ... _result_d0
Daar is geen bijstand in België inbegrepen. Voor 109 euro. Zelf zou ik België er zeker bij willen.. Wat jij ?
Zo'n dingen sluit je best een week op voorhand af. De eerste dagen na afsluiten zijn meestal niet gedekt.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Het zou maar voor één jaar zijn dat ik het neem, bijstand in België erbij zou natuurlijk een pluspunt zijn maar ik heb er geen enkele gevonden rond die prijs van 109 euro bij AG/ Touring ...
Handigste zou zijn moest ik het voor één maand kunnen nemen, want dat is letterlijk wat ik nodig heb maar dat lijkt al helemaal niet te bestaan.
Dus concrete andere opties met prijs zijn meer dan welkom.
Allianz zal ik al eens gaan bekijken.
Handigste zou zijn moest ik het voor één maand kunnen nemen, want dat is letterlijk wat ik nodig heb maar dat lijkt al helemaal niet te bestaan.
Dus concrete andere opties met prijs zijn meer dan welkom.
Allianz zal ik al eens gaan bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zie ook 1st wat die spullen nog waard zijn. Bij mijn verhuis is 3/4e naar containerpark gegaan. Was te oud, gedateerd, niet genoeg gebruikt, ... om mee te sleuren. En het was nog geen 15km ver.
AG en BNP zijn aandeelhouder van Touring. Dus waar je het koopt, zal niet zoveel uitmaken.
Het moeilijkste zal zijn om een verzekeraar te vinden die een voertuig van 15 jaar oud in bijstand wil verzekeren. De meeste gaan dit niet doen.
Het moeilijkste zal zijn om een verzekeraar te vinden die een voertuig van 15 jaar oud in bijstand wil verzekeren. De meeste gaan dit niet doen.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Bedankt voor de zinvolle opmerking ...Orakel van Brakel schreef: ↑8 februari 2024, 07:05 Zie ook 1st wat die spullen nog waard zijn. Bij mijn verhuis is 3/4e naar containerpark gegaan. Was te oud, gedateerd, niet genoeg gebruikt, ... om mee te sleuren. En het was nog geen 15km ver.
Een duidelijk voorbeeld van wat er mis is met di forum !
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Zowel AG als Ethias ( Allianz ook niet heb ik gezien ) hebben geen probleem voor bijstand aan een oudere auto te geven. Die zullen ook wel weten dat die minder vaak problemen hebben dan de huidige nieuwe modellen. Mijn wagen heeft nog nooit één probleem gehad.
Premies liggen bij sommige gewoon iets hoger dat is alles.
Ik kan je verzekeren dat bijstandsmaatschappijen oudere auto's beschouwen als een vergroting van het risico.
Ze zullen het wel weten waar ze meest werk aan hebben..
Het aantal kilometers die een auto al gereden heeft is hiervoor ook belangrijk maar bijstandsmaatschappijen rekenen dit niet mee in hun premie omdat dat praktisch moeilijker wordt.
Een oude auto heeft andere problemen dan een nieuwere. Je gaat bij een oudere auto meer kans hebben op problemen met ontsteking, brandstofpomp, Motor, alternator en starter, vering en ophanging, etc..
Mijn eerste idee toen je vroeg naar tijdelijke bijstand was dat dat erg duur is imho.
Ik heb voor jou berekend dat bijstand voor EEN persoon (moet er altijd bij) en een auto voor een maand naar Spanje 123 euro zou kosten.
https://www.europ-assistance.be/reisver ... /tijdelijk
Bijstand zonder personen, tijdelijk : bestaat niet denk ik.
Als je voor een jaar klant wordt met zoiets, vergeet dan niet op te zeggen meer dan 3 maand voor je polis eindigt want anders is die ineens al verlengd.
Enkele minder gekende namen in de bijstandswereld : "inter partner assistance" , "inter mutuelles assistance" maar die werken erg vaak en zo goed als uitsluitend met grote contracten.
Als je wat rondneust zie je welke bedrijven met hen werken maar vergeef me dat ik niet bij elk bedrijf een voorstel op maat heb berekend.
Ipa werkt bv voor argenta. Ima voor baloise.. en vele anderen natuurlijk.
Axa assistance, die zo goed als niets te maken hebben met axa bank of axa verzekeringen, is ook zo een speler.
Ze zullen het wel weten waar ze meest werk aan hebben..
Het aantal kilometers die een auto al gereden heeft is hiervoor ook belangrijk maar bijstandsmaatschappijen rekenen dit niet mee in hun premie omdat dat praktisch moeilijker wordt.
Een oude auto heeft andere problemen dan een nieuwere. Je gaat bij een oudere auto meer kans hebben op problemen met ontsteking, brandstofpomp, Motor, alternator en starter, vering en ophanging, etc..
Mijn eerste idee toen je vroeg naar tijdelijke bijstand was dat dat erg duur is imho.
Ik heb voor jou berekend dat bijstand voor EEN persoon (moet er altijd bij) en een auto voor een maand naar Spanje 123 euro zou kosten.
https://www.europ-assistance.be/reisver ... /tijdelijk
Bijstand zonder personen, tijdelijk : bestaat niet denk ik.
Als je voor een jaar klant wordt met zoiets, vergeet dan niet op te zeggen meer dan 3 maand voor je polis eindigt want anders is die ineens al verlengd.
Vab is eigendom van kbc.
Enkele minder gekende namen in de bijstandswereld : "inter partner assistance" , "inter mutuelles assistance" maar die werken erg vaak en zo goed als uitsluitend met grote contracten.
Als je wat rondneust zie je welke bedrijven met hen werken maar vergeef me dat ik niet bij elk bedrijf een voorstel op maat heb berekend.
Ipa werkt bv voor argenta. Ima voor baloise.. en vele anderen natuurlijk.
Axa assistance, die zo goed als niets te maken hebben met axa bank of axa verzekeringen, is ook zo een speler.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Het zal 99% de AG buitenland worden, 109euro is zeer voordelig tov de andere spelers en AG is toch een grote verzekeraar.
Axa assistance is de commerciële naam van inter partner assistance.
Als je niet lang gaat met de auto (bv. 2 weken), zal een tijdelijke reisverzekering bij europ-assistance goedkoper uitkomen. Als je langer dan 3 weken weg bent, zal touring goedkoper zijn.voorheenCP1234 schreef: ↑8 februari 2024, 22:35 Het zal 99% de AG buitenland worden, 109euro is zeer voordelig tov de andere spelers en AG is toch een grote verzekeraar.
Ik stel mij alleen de vraag of de service van touring buiten België goed zal zijn. Het is niet dat het een Europese speler is zoals AXA of Allianz. Vaak is hun netwerk dan ook beperkt met lange(re) wachttijden tot gevolg in het buitenland.
Net opgezocht... het klopt. In België en soms ook elders is IPA de commerciële naam voor axa assistance.
Dienstverlening in het buitenland is een kwestie van de voorwaarden lezen. Er zijn grote verschillen. Touring en vab werken ook met agenten in het buitenland maar dat is niet altijd goed nieuws.
Omdat de laatste jaren alle repatriëringen met groepstransporten worden uitgevoerd en er alsmaar meer aanvragen komen (en de prijzen onder druk staan voor vervoerders) zijn er wel vaker klachten van mensen die hun auto 1 tot 2 maanden kwijt zijn voor zware panne (repatriëring) of een week voor een lekke band (ter plaatse).
Tijdelijke verzekering voor 1 reis lijkt bij VAB rond de 58 euro te kosten maar ik heb niet de ganse aanvraagstructuur doorlopen. Misschien wordt het duurder per dag of week (??).
Misschien kan CP dat ook nog eens bekijken.
https://www.vab.be/nl/pechverhelping-en ... -tijdelijk
Dienstverlening in het buitenland is een kwestie van de voorwaarden lezen. Er zijn grote verschillen. Touring en vab werken ook met agenten in het buitenland maar dat is niet altijd goed nieuws.
Omdat de laatste jaren alle repatriëringen met groepstransporten worden uitgevoerd en er alsmaar meer aanvragen komen (en de prijzen onder druk staan voor vervoerders) zijn er wel vaker klachten van mensen die hun auto 1 tot 2 maanden kwijt zijn voor zware panne (repatriëring) of een week voor een lekke band (ter plaatse).
Tijdelijke verzekering voor 1 reis lijkt bij VAB rond de 58 euro te kosten maar ik heb niet de ganse aanvraagstructuur doorlopen. Misschien wordt het duurder per dag of week (??).
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Ik neem aan dat als je een specifieke formule "Go Buitenland" promoot je als 2 grote partners AG/ Touring wel gezorgd hebt voor een degelijke dienstverlening, anders slaagt dit toch als een boemerang in hun gezicht terug en riskeren ze beide andere producten te verliezen aan ontevreden klanten.NS2SN schreef: ↑8 februari 2024, 23:19Als je niet lang gaat met de auto (bv. 2 weken), zal een tijdelijke reisverzekering bij europ-assistance goedkoper uitkomen. Als je langer dan 3 weken weg bent, zal touring goedkoper zijn.voorheenCP1234 schreef: ↑8 februari 2024, 22:35 Het zal 99% de AG buitenland worden, 109euro is zeer voordelig tov de andere spelers en AG is toch een grote verzekeraar.
Ik stel mij alleen de vraag of de service van touring buiten België goed zal zijn. Het is niet dat het een Europese speler is zoals AXA of Allianz. Vaak is hun netwerk dan ook beperkt met lange(re) wachttijden tot gevolg in het buitenland.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
De periode van mijn verblijf in het buitenland zou iets minder dan een maand zijn.haelewyn schreef: ↑8 februari 2024, 23:19 Net opgezocht... het klopt. In België en soms ook elders is IPA de commerciële naam voor axa assistance.
Ik zal de link van VAB eens bekijken, alvast bedankt daarvoor.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Heb het product bekeken, het gaat hier om een medische bijstandsverzekering ( wat ik op voorhand al had geschreven wat ik totaal niet nodig had ) waar je ook eventueel je auto kan bijnemen met serieuze beperkingen en een absurde prijs. Voor minder dan een maand kwam ik al meer dan 200 euro uit, daarvoor heb je eenzelfde product bij Ethias voor heel het jaar ...haelewyn schreef: ↑8 februari 2024, 23:19 Net opgezocht... het klopt. In België en soms ook elders is IPA de commerciële naam voor axa assistance.