Holdings
TIP
Re: Holdings
Gisteren een studie gelezen van Peugeot Invest. Onderwaardering op 27/01/2024 bedroeg meer dan 61%.
Stellantis noteerde de dag daarvoor 19,52 euro. Nu al staat Stellantis op 22,52 euro. Dus al een stijging van meer dan 16% op amper 2 weken tijd. De onderwaardering is dus weer nog een flink pak gestegen (Stellantis maakte op eind juni ongeveer 43% uit van de waarde van Peugeot) Door de stijging van het aandeel Stellantis zal dit nu wel meer dan 50% uitmaken.
Stellantis noteerde de dag daarvoor 19,52 euro. Nu al staat Stellantis op 22,52 euro. Dus al een stijging van meer dan 16% op amper 2 weken tijd. De onderwaardering is dus weer nog een flink pak gestegen (Stellantis maakte op eind juni ongeveer 43% uit van de waarde van Peugeot) Door de stijging van het aandeel Stellantis zal dit nu wel meer dan 50% uitmaken.
Gisteren een studie gelezen van Peugeot Invest. Onderwaardering op 27/01/2024 bedroeg meer dan 61%.
Ik houd een spreadsheetje bij over Peugeot Invest. Daaruit blijkt dat er vandaag 63% korting is.
Peugeot invest noteert 99-100€ en heeft per aandeel alleen al 155€ aan aandelen Stellantis. En dan nog 115 Euro per aandeel aan andere bezittingen.
Dit is echt wel het koopje van het jaar. Een korting voor een holding is OK, zelfs een grote korting in sommige omstandigheden. Maar 63% korting is echt te veel.
(zelfs als de korting terugloopt van 63% naar bijvoorbeeld 54%, wat nog steeds idioot hoog is historisch gezien (40-45% is normaal voor Peugeot invest), heb je al 25% winst zonder dat er ook maar iets met de onderliggende waarden gebeurt).
Het is dat ik er al tot over mijn limiet inzit, anders zou ik bijkopen.
Peugeot invest noteert 99-100€ en heeft per aandeel alleen al 155€ aan aandelen Stellantis. En dan nog 115 Euro per aandeel aan andere bezittingen.
Dit is echt wel het koopje van het jaar. Een korting voor een holding is OK, zelfs een grote korting in sommige omstandigheden. Maar 63% korting is echt te veel.
(zelfs als de korting terugloopt van 63% naar bijvoorbeeld 54%, wat nog steeds idioot hoog is historisch gezien (40-45% is normaal voor Peugeot invest), heb je al 25% winst zonder dat er ook maar iets met de onderliggende waarden gebeurt).
Ondertussen kachelt Berkshire lekker verder. Een saaie holding die hier nooit besproken wordt, die je nooit hoeft te verkopen, die nooit met een korting noteert en nooit een dividend uitkeert.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Stellantis noteert nu wel aan zijn oplopende weerstandslijn. Benieuwd welke resultaten hier uit de bus gaan komen.Kempen123 schreef: ↑9 februari 2024, 14:10 Ik houd een spreadsheetje bij over Peugeot Invest. Daaruit blijkt dat er vandaag 63% korting is.
En inderdaad Peugeot Invest is het koopje van het jaar.
Eerste positie ingenomen in het koopje van het jaar ...
Ik ben zinnens mijn port nog wat verder uit te breiden met andere buitenlandse holdings
Ik ben zinnens mijn port nog wat verder uit te breiden met andere buitenlandse holdings
Normaal heb je zulke absurde kortingen (buiten de Bollore groep) niet maar Peugeot Invest zal wel in een negatief daglicht gestaan hebben in de franse media... SIGNA op de fles, Orpea zo goed als op nul, Immobiliere Dassault dat ferm inleverde. Het telt wel allemaal voor niet veel mee maar toch zullen er een pak zijn die dan op de verkoopknop duwen.
-
- Verbannen Gebruiker
Lernout & Hauspie zijn een nog groter koopje van het jaar. Een korting van 100%
Peugeot gaat gewoon failliet zoals Chrysler in der tijd. Peugeot kan gewoon de huidige markt niet volgen. Peugeot denkt nog in termen van de markt van 30 jaar geleden.
Wat sommigen hier ook mogen beweren
(En als er maar 2 of 3 op hun niveau staan: ze zouden zich beter afvragen waarom er maar 2 of 3 hun mening delen )
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 9 februari 2024, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Peugeot doet het zeer goed huisjefiets. Koers en cijfers van Stellantis niet gezien veronderstel ik.
-
- Verbannen Gebruiker
Je leek het hier toch over het automerk Peugeot te hebben… Terwijl het hier inderdaad over de holding gaat.huisjetuintjefiets schreef: ↑9 februari 2024, 15:17
Peugeot gaat gewoon failliet zoals Chrysler in der tijd. Peugeot kan gewoon de huidige markt niet volgen. Peugeot denkt nog in termen van de markt van 30 jaar geleden.
Toch niet in jouw laatste post.
"Peugeot gaat gewoon failliet zoals Chrysler in der tijd." <-> "Klopt" als reactie op "Peugeot doet het zeer goed." : toch een redelijke contradictie niet ?
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is inderdaad mijn mening ... voor wat ze waard is. De toekomst zal het uitwijzen.Barryke schreef: ↑9 februari 2024, 15:41Je leek het hier toch over het automerk Peugeot te hebben… Terwijl het hier inderdaad over de holding gaat.huisjetuintjefiets schreef: ↑9 februari 2024, 15:17
Ik ben van mening dat Stellantis failliet zal gaan. Oneerbiedig gesteld: een verzameling van bedrijven die niet weten hoe ze in de toekomst moeten overleven, en die denken dat ze er samen bovenop zullen geraken.
Zal nooit lukken. Er is een visie nodig. En in die visie moet je merken knippen, laten verdwijnen. Maar dat zal geen enkel onderdeel van Stellantis laten gebeuren.
Dus blijf je vastklampen aan het verleden.
En dus gaat het geheel ten onder.
Daarna zullen de rendabele stukken opgepikt worden door andere bedrijven.
Dit is niet wat ik wens. Dit is wat ik denk. En ik kan er grandioos naast zitten
-
- Verbannen Gebruiker
Nee, het was "klopt" op de bewering dat ik de koers van Stellantis niet gezien had.
Met de nodige citaten zoals ik het bedoelde, is het zo:
huisjetuintjefiets schreef: ↑9 februari 2024, 15:32Klopt. Het ging hier over Peugeot Invest.
De voorbije 5 jaar:
+ 9,92% Peugeot Invest
+ 80,36% IWDA
Wat wou je eigenlijk zeggen?