Afspraak autokeuring gemist
Re: Afspraak autokeuring gemist
Dit is een discussie zonder einde. Ik stop ermee.
Maar je weet wel ongeveer wanneer je aan de beurt bent, zonder in een chaotische wachtrij te belanden.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Ik kan alleen maar spreken over mijn ervaringen. Waar ik naar toe ging werkte ze sinds corona alleen nog op afspraak, voor personenwagens.Ze controleerde dit ook. Je moest bewijs van online afspraak meenemen op de dag de keuring.Yaris schreef: ↑5 augustus 2022, 20:23 Ik kan nog altijd niet geloven dat, als het alleen op afspraak kan, iedereen vlot door de keuring raakt. Het aantal te keuren voertuigen blijft immers gelijk. Waarom staan er files van honderden meters als er zonder afspraak gewerkt wordt en zouden die er ineens niet meer staan indien wel op afspraak?
Ik ben telksens juist op het uur van afspraak aangekomen, nooit veel op voorhand. De langste wachtijd die ik heb meegemaakt was 30 min.
Het was wel opvallend dat telkens dezelfde lijnen sneller werkten dan de andere.
Dat is nog eens een beleefde manier van discussiëren.
U gaat ervan uit dat iedereen met de digitale trein mee is.
Kan u meedelen dat dit niet zo is.
Hoor u nu denken het kan telefonisch niet, iedereen belt gratis en zit een half uurtje of meer te wachten op een wachtmuziek.
De enige echte goede oplossing leg de verantwoordelijkheid Privé bij diegene die de wagen onderhoud.
Wat bij onze Noorderburen kan, zou in Vlaanderen niet mogelijk zijn.
Is dan ook gedaan met moment opnames en zaken die wettelijk moeten vervangen worden om de x jaar maar waar de hedendaagse keuring aan voorbij gaat.
Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan.
En die keuringsbeambte mag dan gewoon in de privé aan het werk.
Estate Guru believer.
Goed nieuws: Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters trekt de drempel voor de jaarlijkse autokeuring op tot 160.000 km. Zo lang je daar onder zit, moet je met een auto die ouder is dan vier jaar, slechts om de twee jaar naar de keuring. Dat zal de wachtrijen voor de autokeuring sterk verminderen.
Dat is alvast een hele stap vooruit, eindelijk eens een praktische beslissing die voor veel mensen van toepassing zal zijn.
Is nog maar een voorstel van L . Peeters, is nog niet in een wet gegoten... Afwachten dus...
Lydia haar vat met domme ideëen is na de idiote EV-premie duidelijk nog niet leeg
Het probleem is NIET de jaarlijkse keuring op zich.
Het probleem is dat hun werking in de praktijk:
-geldklopperij is geworden door privatisering gecombineerd met gunning van monopolie door de overheid
-niet meer om veiligheid draaid maar afkeuring en herkeuring voor pietluttigheden
=> DAT moet je eerst aanpakken en daarna kijken onder welke omstandigheden een langer interval zou kunnen zonder de veiligheid van weggebruikers in het gedrang te brengen.
"alles onder de 160.000 km" is overduidelijk geen evenwichtige afweging over die omstandigheden.
parameters zoals leeftijd, historiek van keuringen en/of ongevallen en/of onderhoud,..... zijn hier net zo goed aan de orde als de KM-stand.
Het probleem is NIET de jaarlijkse keuring op zich.
Het probleem is dat hun werking in de praktijk:
-geldklopperij is geworden door privatisering gecombineerd met gunning van monopolie door de overheid
-niet meer om veiligheid draaid maar afkeuring en herkeuring voor pietluttigheden
=> DAT moet je eerst aanpakken en daarna kijken onder welke omstandigheden een langer interval zou kunnen zonder de veiligheid van weggebruikers in het gedrang te brengen.
"alles onder de 160.000 km" is overduidelijk geen evenwichtige afweging over die omstandigheden.
parameters zoals leeftijd, historiek van keuringen en/of ongevallen en/of onderhoud,..... zijn hier net zo goed aan de orde als de KM-stand.
Typisch Belgische oplossing, er is te weinig capaciteit (lees te weinig volk of deftige werk organisatie) in keuring centra dus gaan we dingen wat minder vaak controleren, wat eigenlijk een afbouw op veiligheid is. Er op toezien dat keuring centra voldoende capaciteit leveren is precies weer te vanzelfsprekend. Dit gaat er enkel maar voor zorgen dat de capaciteit nog verder afgebouwd wordt, namelijk 500.000 minder keuringen per jaar, dat betekent meer dan 20 miljoen minder inkomsten => saneren, besparen, afbouwen...
-
- Verbannen Gebruiker
Gisteren werd KBC, de Vlaamse bank bij uitstek, beschuldigd van Belgische truken uit te halen.
Nu wordt de Vlaamse regering, de meest Vlaamse onder de 6 regeringen in België, beschuldigd van Belgische truken uit te halen