Heeft het zin om vanuit risicostandpunt je vermogen te splitsen tussen brokers?
TIP
Re: Heeft het zin om vanuit risicostandpunt je vermogen te splitsen tussen brokers?
Hangt allemaal af van de ordergrootte. Voor orders van €100.000 (in EUR) zou ik niet beginnen aan brokers als Degiro. Voor iemand die maandelijks €500 inlegt, anderzijds...
Re: Heeft het zin om vanuit risicostandpunt je vermogen te splitsen tussen brokers?
Voor de zekerheid niet meer dan 25.000e per broker hebben staan. Zeker bij Degiro dat niet belgisch is. Krijg je je geld terug moest er iets gebeuren.
Of is dat terugbetaalbedrag bij bolero hoger?
Of is dat terugbetaalbedrag bij bolero hoger?
Mijn opmerking was bedoeld om met die 20.000 euro waarborg te lachen.
-
- Verbannen Gebruiker
Nieuwe tussenstand: resp. 65% - 2% - 33%huisjetuintjefiets schreef: ↑6 februari 2024, 10:45 Een tussenstand:
- 64%: risico daalt
- 3%: risico stijgt
- 33% risico blijft gelijk
Exact dubbel zoveel personen (32 tgo 16) zijn van mening dat het risico vermindert als je splitst, dan personen die van mening zijn dat het risico gelijk blijft.
In elk geval vergissen veel mensen zich:
- ofwel 36%
- ofwel 67%
- ofwel 97%
In gans deze discussie nog niet voorgekomen :
Natuurlijk heeft het zin om eens een tweede broker erbij te nemen ,of eens uit te testen !
Want als we allemaal bekrompen vasthouden aan onze eigen en enige broker,gaan de nieuwkomers/concurenten nooit van de grond komen.
En het is al zo triestig gesteld met ons brokerlandschap en prijzenkloppers in Belgie als ik vergelijk met het aanbod in buurlanden zoals Duitsland en Frankrijk.
Natuurlijk heeft het zin om eens een tweede broker erbij te nemen ,of eens uit te testen !
Want als we allemaal bekrompen vasthouden aan onze eigen en enige broker,gaan de nieuwkomers/concurenten nooit van de grond komen.
En het is al zo triestig gesteld met ons brokerlandschap en prijzenkloppers in Belgie als ik vergelijk met het aanbod in buurlanden zoals Duitsland en Frankrijk.
Dat is een andere discussie, hé Divi. En die twist komt in verschillende topics aan bod. Dan gaat het over de onkosten en service, hier gaat het over risicospreiding.
Helemaal met je eens,pukkie ! Naast de kwestie....niks met risicospreiding te maken.sorry
Dito, is wel wat duurder maar stabiele en veilige bank.
-
- Full Member
- Contacteer:
Misschien moet er eens een poll gemaakt worden om te peilen naar de waarde van ieders portefeuille bij zijn broker(s). Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er rekening houden met die grens van 20.000 euro.