De Cashloze maatschappij
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: De Cashloze maatschappij
Precies of de banken gaan hun kosten naar de klanten verlagen omdat er meer digitaal betaald wordt... .
Dit is mijn vermoeden, ik ben er niet bij als zijn leveranciers komen, daarom dat ik hem X noem, maar ik denk dat er wel wat "dingetjes van de camion vallen" die "in het donker betaald worden".
Nu kost "Paykonijn" (goed gevonden) zes cent per transactie aan de handelaar maar ik ben er zeker van dat dit in de toekomst duurder zal worden.
Touwens het is niet mogelijk voor de uitbater van een gazettenwinkel om de prijzen van tijdschriften, gazetten, sigaretten e.d. te verhogen, die staan er n.l. al op gedrukt.
Overigens wat denk je van de kosten van playpass bij een festival of evenement? 20.000 - 23.000 euro voor 3 dagen!
En dan heb ik het nog niet over de extra kosten als internet uit valt door overbelasting! Is al gebeurd bij een evenement. Enorme kosten en 18 mnd. voordat het met playpass opgelost was.
Overigens wat denk je van de kosten van playpass bij een festival of evenement? 20.000 - 23.000 euro voor 3 dagen!
En dan heb ik het nog niet over de extra kosten als internet uit valt door overbelasting! Is al gebeurd bij een evenement. Enorme kosten en 18 mnd. voordat het met playpass opgelost was.
Touwens het is niet mogelijk voor de uitbater van een gazettenwinkel om de prijzen van tijdschriften, gazetten, sigaretten e.d. te verhogen, die staan er n.l. al op gedrukt.
Uiteraard! Alles wordt duurder. Als de CEO's en aandeelhouders meer geld willen, zal het niet heel lang duren.tom_d schreef: ↑13 februari 2024, 18:23
Dit is mijn vermoeden, ik ben er niet bij als zijn leveranciers komen, daarom dat ik hem X noem, maar ik denk dat er wel wat "dingetjes van de camion vallen" die "in het donker betaald worden".
Nu kost "Paykonijn" (goed gevonden) zes cent per transactie aan de handelaar maar ik ben er zeker van dat dit in de toekomst duurder zal worden.
Je vergeet de grootste slokop: de Staat en zijn welvaartszoekers.Converse schreef: ↑13 februari 2024, 19:05Uiteraard! Alles wordt duurder. Als de CEO's en aandeelhouders meer geld willen, zal het niet heel lang duren.tom_d schreef: ↑13 februari 2024, 18:23

En met die 27miljard besparing in het vooruitzicht kan het wel eens heel snel gaan

Wat besparingen??? Dit zijn "beleggingen in de toekomst geprojecteerd" als ik sommigen goed begrijp; niet enkel de kinderen, maar ook de klein-klein-overkleinkinderen" mogen zich verheugen op deze belegging. Het zal "amazing" zijn om te leven in dit landje.

-
- Full Member
- Contacteer:
Grappig ! Ik zal je er nog eens aan herinneren de dag dat je zo geliefkoosde cashloze maatschappij er werkelijk zal zijn.
Iedere transactie die je dan zal doen zal zowel door jezelf als door big brother geweten zijn en zal je bovendien nog eens dik betalen door telkens een (uiteraard) alsmaar stijgend percentage op die transactie te betalen.
Ikzelf gebruik in 95% van de gevallen elektronische betalingen MAAR ik vrees de dag dat het briefjesgeld verdwijnt ... dan zijn we de klos ... als je dat niet inziet ben je echt heel naiëf (of misschien werk je wel in een bank of een bancontacttoestelletjesgroothandel, in dat geval kan ik je begrijpen).
nee, maar het onderhoud van de server, software, beveiliging enz. is ook niet gratis, en wordt ook doorgerekend naar de klanten..
Online betalingen zijn ook perfekt traceerbaar, wie, wat en hoeveel iemand uitgeeft waar je geweest bent, en de overheid kijkt mee of je niet meer zwart geld uitgeeft dan je verdiend,.. De banken hebben nl een meldingsplicht bij verdachte transacties..
Wanneer zijn weer de EU-Verkiezingen? Misschien helpt een beetje druk vanuit de bevolking om het één en ander recht te zetten? Zomaar een ideetje.Abatoetnie schreef: ↑13 februari 2024, 20:24Grappig ! Ik zal je er nog eens aan herinneren de dag dat je zo geliefkoosde cashloze maatschappij er werkelijk zal zijn.
Iedere transactie die je dan zal doen zal zowel door jezelf als door big brother geweten zijn en zal je bovendien nog eens dik betalen door telkens een (uiteraard) alsmaar stijgend percentage op die transactie te betalen.
Ikzelf gebruik in 95% van de gevallen elektronische betalingen MAAR ik vrees de dag dat het briefjesgeld verdwijnt ... dan zijn we de klos ... als je dat niet inziet ben je echt heel naiëf (of misschien werk je wel in een bank of een bancontacttoestelletjesgroothandel, in dat geval kan ik je begrijpen).

Ja, want de verkiezingen en vooral de Europese verkiezingen hebben al zeer veel verandering en verbetering gebracht in ons leven. 
Meneer Verhofstadt zorgt daar voor ons !

Meneer Verhofstadt zorgt daar voor ons !
Wacht maar eens af. De mensen "ontwaken" uit deze nachtmerrie. PS Waar ligt "Verhofstadt"; in BE toch zeker niet; klinkt eerder bij de oosterburen.

Als Keytrade het ondersteunt tenminste. Want sinds hun nieuwe Visa debet kaarten zijn ze al geen goeie vriendjes meer met Payconiq. Bye Bye P2P QR codes.