Reisbijstand incl. molest?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Reisbijstand incl. molest?
Graag doe ik even een beroep op de collectieve kennis hier aanwezig: is er in België een maatschappij die een reisbijstandsverzekering aanbiedt, waarbij een zekere mate van 'molest' gedekt is?
Criteria:
- Zuiver bijstand aan personen, géén dekking van voertuigen
- Wél dekking van bijstand (zoals verlenen van informatie en adviezen) en medische kosten (en repatriëring levend of dood) in geval van 'groot molest' (lees: gewapend conflict, (burger-)oorlog, etc.), tenminste wanneer bij vertrek uit België géén negatief reisadvies bestond ten aanzien van het bestemmingsland (maar eventueel wel tijdens de reisverplaatsing werd uitgevaardigd). Het is met andere woorden niet de bedoeling om naar actueel oorlogsgebied te trekken, maar wel naar regio's die in principe 'veilig' geacht worden, of waarvoor 'slechts' verhoogde waakzaamheid geldt. De dekking mag trouwens beperkt zijn tot bv. 15 dagen na het uitvaardigen van een eenduidig negatief reisadvies.
Voor Nederlanders blijkt OOM Verzekeringen zoiets aan te bieden en in Ierland het op expats gerichte Allianz International Health Insurance, maar specifiek voor Belgen (of andere EU-burgers) vind ik niets. Iemand enig idee?
Criteria:
- Zuiver bijstand aan personen, géén dekking van voertuigen
- Wél dekking van bijstand (zoals verlenen van informatie en adviezen) en medische kosten (en repatriëring levend of dood) in geval van 'groot molest' (lees: gewapend conflict, (burger-)oorlog, etc.), tenminste wanneer bij vertrek uit België géén negatief reisadvies bestond ten aanzien van het bestemmingsland (maar eventueel wel tijdens de reisverplaatsing werd uitgevaardigd). Het is met andere woorden niet de bedoeling om naar actueel oorlogsgebied te trekken, maar wel naar regio's die in principe 'veilig' geacht worden, of waarvoor 'slechts' verhoogde waakzaamheid geldt. De dekking mag trouwens beperkt zijn tot bv. 15 dagen na het uitvaardigen van een eenduidig negatief reisadvies.
Voor Nederlanders blijkt OOM Verzekeringen zoiets aan te bieden en in Ierland het op expats gerichte Allianz International Health Insurance, maar specifiek voor Belgen (of andere EU-burgers) vind ik niets. Iemand enig idee?
Re: Reisbijstand incl. molest?
Bekijk eventueel eens deze (behoorlijk dure) optie. Daar kun je een "war risk coverage" toevoegen.
https://www.insubuy.com/diplomat-lt/medical-insurance/
Ik heb zelf wel vaker verzekeringen via dit Amerikaans platform gekocht.
https://www.insubuy.com/diplomat-lt/medical-insurance/
Ik heb zelf wel vaker verzekeringen via dit Amerikaans platform gekocht.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.