Vlaams woningfonds
TIP
Re: Vlaams woningfonds
Dan hangt het inderdaad sterk af wie je dossier doet. Ik werd opgebeld om te zeggen dat alles rond was en het naar Brussel vertrok.. ook kon ik wat vragen stellen en kreeg ik uitleg over het schattingsverslag.
Ik had gemaild naar de dossierberheerder met de vraag of de schatter al was langsgeweest. Die gaf toen aan dat hij het verslag de dag ervoor had gekregen en dat er één tekort was met name het brandalarm. Mijn appartement is geschat op exact het bedrag die ik geboden heb. Je kan dus gerust eens mailen.
Mijn dossierbeheerder is niet veel van zeg. Vorige week zag ik zelf via de website dat mijn dossier naar de hoofdzetel is en gisteren zat er een enveloppe ik de brievenbus met documenten om in te vullen voor de levensverzekering.
Ik heb al enkele malen gevraagd hoe het stond met mijn dossier omdat wij nog altijd onze opzeg moeten doen van ons huidig appartement. En ze zegt dat we geduld moeten hebben onze notaris had dan aangeraden om toch onze opzeg al te doen en eventueel dan met de huisbaas te overleggen moest het nog mis lopen dat wij hier zouden kunnen blijven en dat was gelukkig geen probleem voor onze huisbaas. Dus wij hebben vandaag onze opzeg gedaan. Ik ben er wel enorm zenuwachtig door geworden omdat het echt zo een sprong in het diepe is en ik hoop dat er niets mis loopt.
Maar ik vermoed dat als je dossier naar Brussel is dat er niet veel meer zou kunnen mis lopen toch? Als er echt iets mis was hadden ze dit waarschijnlijk toch al gemeld in de beginfase van ons dossier, niet?
Ik heb al enkele malen gevraagd hoe het stond met mijn dossier omdat wij nog altijd onze opzeg moeten doen van ons huidig appartement. En ze zegt dat we geduld moeten hebben onze notaris had dan aangeraden om toch onze opzeg al te doen en eventueel dan met de huisbaas te overleggen moest het nog mis lopen dat wij hier zouden kunnen blijven en dat was gelukkig geen probleem voor onze huisbaas. Dus wij hebben vandaag onze opzeg gedaan. Ik ben er wel enorm zenuwachtig door geworden omdat het echt zo een sprong in het diepe is en ik hoop dat er niets mis loopt.
Maar ik vermoed dat als je dossier naar Brussel is dat er niet veel meer zou kunnen mis lopen toch? Als er echt iets mis was hadden ze dit waarschijnlijk toch al gemeld in de beginfase van ons dossier, niet?
Hoi Iedereen,
Wij sinds 23 januari Het proces in gang gezet. Nu wachten op de schatter die langskomt. We Hebben wel wat stress hiervoor. De vraagprijsgeboden en niet proberen afdingen aangezien er wel wat interesse was en we met het Vlaams Woning fonds niet de beste kandidaat zijn. Eigenaars hadden ook aangegeven, bied de vraagprijs en je hebt het. Hopen dat de immo het juist geschat heeft. Want op zich kan je als leek wel een beetje vergelijken maar dan nog is het eerder een gissing denk ik. Immo weet ook dat er een schatter langskomt die het pand komt schatten, en als dat niet overeenkomt met de prijs de verkoop alsnog afspringt.
Ik vermoed dat we binnen max 2 weken meer zullen weten. fingers crossed
Wij sinds 23 januari Het proces in gang gezet. Nu wachten op de schatter die langskomt. We Hebben wel wat stress hiervoor. De vraagprijsgeboden en niet proberen afdingen aangezien er wel wat interesse was en we met het Vlaams Woning fonds niet de beste kandidaat zijn. Eigenaars hadden ook aangegeven, bied de vraagprijs en je hebt het. Hopen dat de immo het juist geschat heeft. Want op zich kan je als leek wel een beetje vergelijken maar dan nog is het eerder een gissing denk ik. Immo weet ook dat er een schatter langskomt die het pand komt schatten, en als dat niet overeenkomt met de prijs de verkoop alsnog afspringt.
Hoi Iedereen,
Hallo,
Ik ben begonnen met mijn aanvraag op 15/01/24, er is gisteren een schatter geweest, alles was in orde. Donderdag of vrijdag wordt mijn dossier naar Brussel gestuurd, ik hoop dat we het tegen 7 april zullen voltooien, anders gaat het appartement verloren omdat de verkoper wil ons zijn appartement verkopen en het van iemand anders kopen, eigendomsoverdracht etc etc. De dame in St. Niklaas die onze zaak behandelt zei dat we het veilig zouden kunnen doen en dat ze ons zou helpen . Duim maar mee, als ik iets meer weet, zal ik het schrijven.
Ik ben begonnen met mijn aanvraag op 15/01/24, er is gisteren een schatter geweest, alles was in orde. Donderdag of vrijdag wordt mijn dossier naar Brussel gestuurd, ik hoop dat we het tegen 7 april zullen voltooien, anders gaat het appartement verloren omdat de verkoper wil ons zijn appartement verkopen en het van iemand anders kopen, eigendomsoverdracht etc etc. De dame in St. Niklaas die onze zaak behandelt zei dat we het veilig zouden kunnen doen en dat ze ons zou helpen . Duim maar mee, als ik iets meer weet, zal ik het schrijven.
Hallo,
Zit u nu in Behandeling hoofdzetel fase?
Zit u nu in Behandeling hoofdzetel fase?
Op 18 december hebben we gezien in onze online dossier dat we in de fase 'Behandeling hoofdzetel' stonden, maar vandaag zie ik dat we terugkeren naar de fase 'Vooronderzoek'! hoe dit komt?
Op 13 december heb ik mijn aanvraag ingediend, nu excact twee maanden later kreeg ik van het hoofdkantoor de bevestiging dat mijn lening is goedgekeurd. Blijkbaar moet dit wel nog door het bestuur goedgekeurd worden. We zijn in ieder geval al een stapje verder. Iemand die weet hoe lang die goedkeuring nog kan duren?
In mijn laatste reactie de juiste datum is 18 jan 2024 niet 18 december.
@Rani1996 Hoe werd je geïnformeerd over de goedkeuring? via de online dossier? Alvast bedankt en veel succes met jouw volgende stapje.Rani1996 schreef: ↑13 februari 2024, 10:05 Op 13 december heb ik mijn aanvraag ingediend, nu excact twee maanden later kreeg ik van het hoofdkantoor de bevestiging dat mijn lening is goedgekeurd. Blijkbaar moet dit wel nog door het bestuur goedgekeurd worden. We zijn in ieder geval al een stapje verder. Iemand die weet hoe lang die goedkeuring nog kan duren?
Fijn te horen dat u al iets meer weet. Alhoewel het toch wel vaag is. Ik ben ook nog steeds aan het wachten sinds 15 december al dus ik hoop een dezer ook iets te horen was u dossier al lang in de hoofdzetel? Bij mij is het vandaag 20 dagen.Rani1996 schreef: ↑13 februari 2024, 10:05 Op 13 december heb ik mijn aanvraag ingediend, nu excact twee maanden later kreeg ik van het hoofdkantoor de bevestiging dat mijn lening is goedgekeurd. Blijkbaar moet dit wel nog door het bestuur goedgekeurd worden. We zijn in ieder geval al een stapje verder. Iemand die weet hoe lang die goedkeuring nog kan duren?
Ik duim voor jouw op snelle afhandeling. Misschien kan je ook even telefonisch contact opnemen om te informeren hoelang het nog duurt ze kunnen daar vaak wel een soort van tijdspanne op zetten.
Dat is vreemd en zo lang al dat uw dossier in de hoofdzetel is. Heb je al eens telefonisch contact gehad? Ze zijn elke dag tussen 9 en 12 bereikbaar enkel donderdag niet.
Welke intrestvoet heeft het vlaams woningfonds aan u voorgesteld ?
@calimero1 2.65 %