Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Een onterechte afstraffing eigenlijk. Ik overweeg om 1 stem aan ovld te geven en de rest aan Blanco.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zeker doen! Alexander zal u vanuit zijn Europese fauteuil dankbaar zijn.
"Het is maar een peiling"
Hoor je journalisten of politiekers wel eens zeggen.
Wat vooral in het oog springt hier :
- Het resultaat van Vivaldi-partijen komt in grote mate overeen (het wegdeemsteren van de centrumpartijen) met de resultaten van de 3-maandelijkse peilingen van DPG
- Hier zien we dan weer een gelijk resultaat tussen PVDA en VL Belang, helemaal anders dan DPG en ook helemaal niet wat je op straat waarneemt. Ik acht voor deze 2 partijen het resultaat van DPG meer voor werkelijkheid voor 9Juni.
- Het ziet er echt niet goed uit voor Open Vld
- Het resultaat van Vivaldi-partijen komt in grote mate overeen (het wegdeemsteren van de centrumpartijen) met de resultaten van de 3-maandelijkse peilingen van DPG
- Hier zien we dan weer een gelijk resultaat tussen PVDA en VL Belang, helemaal anders dan DPG en ook helemaal niet wat je op straat waarneemt. Ik acht voor deze 2 partijen het resultaat van DPG meer voor werkelijkheid voor 9Juni.
Nog iets wat in het oog springt : 39% voor de N-VA.KV schreef: ↑15 februari 2024, 08:26 "Het is maar een peiling"
In de peilingen en vermoedelijk ook in juni 2024 zal het eerder rond de 20% zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoho, straks eindigt Brembos nog met een stem voor meneer Filip DewinterPopkwiskampioen schreef: ↑15 februari 2024, 07:11Zeker doen! Alexander zal u vanuit zijn Europese fauteuil dankbaar zijn.
Tja, eigen schuld dikke bult. Als je al je principes overboord zet voor de lucratieve postjes kun je dit verwachten. Ik zou tot hun doelpubliek moeten behoren maar van die boer geen eieren.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Als je de jarenlange begrotingstekorten bekijkt dan kan je eigenlijk niet anders dan de coalitiepartners op dat vlak een onvoldoende geven.
Geen idee of Vlaams Belang en PVDA het beter zouden doen. Maar de traditionele partijen hebben jarenlang hun hoofd in het zand gestoken. En dat zullen we de komende jaren gaan voelen.
Geen idee of Vlaams Belang en PVDA het beter zouden doen. Maar de traditionele partijen hebben jarenlang hun hoofd in het zand gestoken. En dat zullen we de komende jaren gaan voelen.
Ik dacht dat je zowiezo maar één stem kunt uitbrengen
Maar, ik begrijp het hoor, je bedoelt natuurlijk Europees, federaal en Vlaams. Persoonlijk hou ik zowiezo rekening met de programma's op elk niveau (en met hoe realistisch deze ook zijn) EN met de verwezenlijkingen want ze beloven natuurlijk allemaal heel veel maar ...
Het zou voor mij niet de eerste keer zijn dat ik op verschillende partijen stem afhankelijk van het niveau. Hoe mijn stemgedrag in juni zal zijn, is momenteel nog niet zeker. Ik twijfel nog serieus tussen een twee tot drie partijen (vooral op Europees en federaal niveau dan).
Voorstel voor de minister van financien : ik las net dat we door de zachte winter tot 700 euro minder aan energie betalen. Vorder dus die onnodige energiepremies van vorig jaar terug via een eenmalige bijdrage. Sociale tarieven kan u vrijstellen. Dit is alvast een goed begin om aan die 27 miljard te geraken en de meeste mensen zullen dit begrijpen en u belonen voor uw moed. Tijdens mijn slaap krijg ik soms van die geniale invallen…
Een vermomde belastingverhoging. Je bent het misschien niet maar je denkt als een echte sosBrembos schreef: ↑16 februari 2024, 06:26 Voorstel voor de minister van financien : ik las net dat we door de zachte winter tot 700 euro minder aan energie betalen. Vorder dus die onnodige energiepremies van vorig jaar terug via een eenmalige bijdrage. Sociale tarieven kan u vrijstellen. Dit is alvast een goed begin om aan die 27 miljard te geraken en de meeste mensen zullen dit begrijpen en u belonen voor uw moed. Tijdens mijn slaap krijg ik soms van die geniale invallen…
Voorstel voor de heer minister van financien:
De spaarrekeningen brengen al weer ruim een jaar geld op. Tevens las ik net dat het voorjaar er aan komt. D.w.z. langer licht.
Ook gaat de temperatuur al weer omhoog begreep ik.
De mensen verdienen dus weer goed en besparen ook weer veel geld middels goedkope stroom van zonnepanelen, c.q. goedkoper rijden met EV's, goedkoper verwarmen d.m.v. hogere buitentemperaturen etc.
Vorder dus al het geld van subsidies uit het verleden voor EV's, zonnepanelen, isoleren van woningen etc terug binnen 30 dagen terug. Politici kan u uiteraard hiervan vrijstellen.
Men zal u belonen voor uw moed bij de a.s. verkiezingen. Tevens zult u de geschiedenis in gaan als de redder van België, die het probleem van het begrotingstekort in 1 klap oplostte.
U zult tevens ongetwijfeld van een welverdiende baan als raadgever in de top van de EU kunnen genieten voor de rest van uw leven.
De spaarrekeningen brengen al weer ruim een jaar geld op. Tevens las ik net dat het voorjaar er aan komt. D.w.z. langer licht.
Ook gaat de temperatuur al weer omhoog begreep ik.
De mensen verdienen dus weer goed en besparen ook weer veel geld middels goedkope stroom van zonnepanelen, c.q. goedkoper rijden met EV's, goedkoper verwarmen d.m.v. hogere buitentemperaturen etc.
Vorder dus al het geld van subsidies uit het verleden voor EV's, zonnepanelen, isoleren van woningen etc terug binnen 30 dagen terug. Politici kan u uiteraard hiervan vrijstellen.
Men zal u belonen voor uw moed bij de a.s. verkiezingen. Tevens zult u de geschiedenis in gaan als de redder van België, die het probleem van het begrotingstekort in 1 klap oplostte.
U zult tevens ongetwijfeld van een welverdiende baan als raadgever in de top van de EU kunnen genieten voor de rest van uw leven.
goede voorstellen waarbij ik me grotendeels kan bij aansluiten. Politici zou ik echter niet vrijstellen , dat zouden ze trouwens niet willen ook. Enkel de kansarmen dus.
Maar politici zijn toch de echte kansarmen in België?!
De kans dat zij er zinnige maatregelen door krijgen (zeker in een verkiezingsjaar) zijn toch vrijwel 0.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, politiekers die de rationele boodschap brengen in dit land raken moeilijk verkozen. En als ze wel verkozen raken in Vlaanderen stikt het in Franstalië van de Magnjet's en andere madame non's. Rien ne va plus.
En het Vivaldicircus dendert ondertussen verder. De ene coalitiepartner verwijt de andere de hoge zelfmoordcijfers onder de boeren:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat gans "Groen" ideologisch gedoe zou mogen verdwijnen. In België en in de volledige EU. Niets dan "mest" wat deze Azijnzeikers produceren; kan bij het grofvuil. Wanneer zijn de EU-verkiezingen?CarpeNoctem schreef: ↑17 februari 2024, 14:26Tja, politiekers die de rationele boodschap brengen in dit land raken moeilijk verkozen. En als ze wel verkozen raken in Vlaanderen stikt het in Franstalië van de Magnjet's en andere madame non's. Rien ne va plus.
En het Vivaldicircus dendert ondertussen verder. De ene coalitiepartner verwijt de andere de hoge zelfmoordcijfers onder de boeren:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Deze week gaat Knack een nieuwe peiling publiceren. Benieuwd naar het resultaat.
De resultaten van de populairste politici kan je nu al lezen in De Zondag.
Ons mateke zakt toch wel heel erg weg na zijn racistische uitspraken, en van Alexander De Croo's zo verhoopte kanseliersbonus komt ook niet veel in huis:
De resultaten van de populairste politici kan je nu al lezen in De Zondag.
Ons mateke zakt toch wel heel erg weg na zijn racistische uitspraken, en van Alexander De Croo's zo verhoopte kanseliersbonus komt ook niet veel in huis: