Traden als hoofdinkomst
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Traden als hoofdinkomst
België is nog steeds een prachtig land en een van de beste ter wereld als kapitalist, van de rest (politiek etc) moet je je wel niet teveel proberen aan te trekken of ergeren. Ik zit ook op het punt dat ik er van kan leven (sinds 2019) maar toch werk ik nog. Want jaren zoals dit jaar bijvoorbeeld, dan kan ik er niet of zeer karig van leven op een gegeven moment kom je natuurlijk wel op een punt dat je er altijd wel van kan leven, ook als de markten eens niet meezitten. Dat hoop ik binnen een 3 tal jaar te bereiken
S&P 500 @ 8000 in 2030
S&P 500 @ 8000 in 2030
Er is al veel geschreven over welke taxen en belastingen verschuldigd zijn. Zelf ben ik nu een jaar actief aan het traden; met vallen en opstaan. Als ik de belastingregels zoals ik ze begrijp (beurstax + 33% op winst-transacties) toepas op mijn resultaat dan blijft er ongeveer 20% over na belasting. Naarmate dat ik meer ervaring opdoe zal dit wel iets verbeteren, maar veel hoger verwacht ik niet dat het zal worden.
Heeft er iemand een mening over of het resultaat na belasting (20%) een realistisch beeld schetst van wat ik mag verwachten? of het leefbaar is? Of ik het te zwart zie.
Laatste post is van juni 2022. Goed om te zien dat het voor een aantal mensen de moeite blijft.
Heeft er iemand een mening over of het resultaat na belasting (20%) een realistisch beeld schetst van wat ik mag verwachten? of het leefbaar is? Of ik het te zwart zie.
Laatste post is van juni 2022. Goed om te zien dat het voor een aantal mensen de moeite blijft.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eén zwaluw maakt de lente niet.
Kan iemand voorbeelden geven op welke aandelen zij traden ?
Indien mogelijk waarom U deze aandelen prefereert?
Aan day trading ga ik niet beginnen want dat vind ik te zenuwslopend.
Indien mogelijk waarom U deze aandelen prefereert?
Aan day trading ga ik niet beginnen want dat vind ik te zenuwslopend.
Lotto , bingo , win for life noem maar op maak je toch geen illusies de weg van traden komt altijd op op het zelfde punt uit en dit is aan de grond
Alle beleggers en traders samen halen (voor kosten en taksen) het resultaat van de markt.Filip3960 schreef: ↑1 april 2023, 12:59 Er is al veel geschreven over welke taxen en belastingen verschuldigd zijn. Zelf ben ik nu een jaar actief aan het traden; met vallen en opstaan. Als ik de belastingregels zoals ik ze begrijp (beurstax + 33% op winst-transacties) toepas op mijn resultaat dan blijft er ongeveer 20% over na belasting. Naarmate dat ik meer ervaring opdoe zal dit wel iets verbeteren, maar veel hoger verwacht ik niet dat het zal worden.
Heeft er iemand een mening over of het resultaat na belasting (20%) een realistisch beeld schetst van wat ik mag verwachten? of het leefbaar is? Of ik het te zwart zie..
"Het resultaat van de markt" is dus een goede eerste schatting (*) voor het verwachte resultaat van elk deelnemer.
Als jij een beter resultaat haalt/wil halen moeten er anderen slechter doen dan de markt.
Wie denk je dat aan de andere kant van je trades zit die verliezen zou leiden?
(*) Als je kosten en taksen meetelt, kan je verwachten om.minder dan de markt te verdienen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De obligatie en aandelenmarkten zijn super nerveus. De valuta markten eveneens.
Op welke producten traden jullie?
En waarom had ik graag geweten.
Ik heb ook enkele staatsobligaties met succes gekocht en verkocht tijdens de CDO en de Eurocrisis . Maar ik ben door tijdsgebrek toen gestopt. Ik ben geen trader ik heb dit gedaan om mijn obligatie portefeuille te herschikken.
Op het einde van deze periode had ik staatsobligaties die door de lange rentedalingen elke keer meer opbrachten.
Op welke producten traden jullie?
En waarom had ik graag geweten.
Ik heb ook enkele staatsobligaties met succes gekocht en verkocht tijdens de CDO en de Eurocrisis . Maar ik ben door tijdsgebrek toen gestopt. Ik ben geen trader ik heb dit gedaan om mijn obligatie portefeuille te herschikken.
Op het einde van deze periode had ik staatsobligaties die door de lange rentedalingen elke keer meer opbrachten.
Laatst gewijzigd door Filip333 op 29 mei 2023, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je nog geld over?Galactic schreef: ↑1 juni 2022, 13:37 België is nog steeds een prachtig land en een van de beste ter wereld als kapitalist, van de rest (politiek etc) moet je je wel niet teveel proberen aan te trekken of ergeren. Ik zit ook op het punt dat ik er van kan leven (sinds 2019) maar toch werk ik nog. Want jaren zoals dit jaar bijvoorbeeld, dan kan ik er niet of zeer karig van leven op een gegeven moment kom je natuurlijk wel op een punt dat je er altijd wel van kan leven, ook als de markten eens niet meezitten. Dat hoop ik binnen een 3 tal jaar te bereiken
S&P 500 @ 8000 in 2030
Momenteel houd ik 7% cash aan. Dat is omwille van optieverplichtingen of om margin te balanceren. Dus nee, echt vrij is dat niet.Indalo schreef: ↑29 mei 2023, 18:01Heb je nog geld over?Galactic schreef: ↑1 juni 2022, 13:37 België is nog steeds een prachtig land en een van de beste ter wereld als kapitalist, van de rest (politiek etc) moet je je wel niet teveel proberen aan te trekken of ergeren. Ik zit ook op het punt dat ik er van kan leven (sinds 2019) maar toch werk ik nog. Want jaren zoals dit jaar bijvoorbeeld, dan kan ik er niet of zeer karig van leven op een gegeven moment kom je natuurlijk wel op een punt dat je er altijd wel van kan leven, ook als de markten eens niet meezitten. Dat hoop ik binnen een 3 tal jaar te bereiken
S&P 500 @ 8000 in 2030
Ontopic: Niet teveel handelen, dan kunnen onze vrienden van de belastingen iet bij je komen aankloppen. Dat is vaak al je grootste winst. Maar in strategie van TS kan dat waarschijnlijk niet.
Goedemiddag Allen,
Graag zou ik hier een paar vragen willen stellen. Ik zie namelijk dat er meer geintereseerde en al (day)traders hier aanwezig zijn.
Ik ben een beginnend trader en loop momenteel nogal vast. Ik zal het zo kort mogelijk houden:
Vraag 1: Als ik enkel daytraden op klassieke aandelen als inkomen heb. Dien ik me dan aan te melden als zelfstandige? (BE)
Vraag 2: Ik probeer iemand te vinden die mij hierin advies kan geven omtrent belastingen etc, ga ik dan beter naar een boekhouder een accountant of een belastingadviseur? Ik merk dat de meeste mensen die (belasting) advies geven niet bekend zijn met daytraden -_- om moe van te worden gewoon. Hopelijk kunnen jullie mij op weg hiermee helpen.
Ook zie ik dat 3 dagen geleden de Belgische wet is aangepast omtrent de winst belasting. Ook interessant om dit eens te bekijken.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes
Graag zou ik hier een paar vragen willen stellen. Ik zie namelijk dat er meer geintereseerde en al (day)traders hier aanwezig zijn.
Ik ben een beginnend trader en loop momenteel nogal vast. Ik zal het zo kort mogelijk houden:
Vraag 1: Als ik enkel daytraden op klassieke aandelen als inkomen heb. Dien ik me dan aan te melden als zelfstandige? (BE)
Vraag 2: Ik probeer iemand te vinden die mij hierin advies kan geven omtrent belastingen etc, ga ik dan beter naar een boekhouder een accountant of een belastingadviseur? Ik merk dat de meeste mensen die (belasting) advies geven niet bekend zijn met daytraden -_- om moe van te worden gewoon. Hopelijk kunnen jullie mij op weg hiermee helpen.
Ook zie ik dat 3 dagen geleden de Belgische wet is aangepast omtrent de winst belasting. Ook interessant om dit eens te bekijken.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes
Laatst gewijzigd door TV2598 op 30 september 2023, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe je dit nu nog steeds? Ik heb ook interesse om te beginnen en ben echt benieuwd naar de continuiteit bij Day Traders. Wat raadt je aan als zinvol startbedrag? Uiteraard zal ik mijn strategie eerst uitgebreid testen met een paper account.Primarini schreef: ↑15 februari 2021, 22:35 Inkomsten (winsten) uit daytrading, swingtrading zijn belastbaar aan 33% bij een natuurlijk persoon en dienen aangegeven worden als "divers inkomen".
Onder daytrading/swing trading word verstaan: aankopen en verkopen van aandelen op dezelfde dag of zelfs enkele weken later.
Posities die langer worden bijgehouden dan 12 maanden zijn vrijgesteld van belastingen.
Als daytraden/swingtraden je enige inkomen in als natuurlijk persoon hangt het vooral van de belasting controleur af of dit inkomen word aanzien als divers inkomen ofwel als beroepsinkomsten.
Als deze persoon kan aantonen aan de hand van je broker transacties, bijvoorbeeld 50 transacties per week, heb je het vlaggen en betaal je dus het marginale tarief (50%) op je winsten boven 41 060 Euro...
Genereer je een netto inkomen met traden van boven 150.000 Euro netto winst dan is het aangeraden om een vennootschap op te richten. Je betaald je dan een loon uit vanuit deze vennootschap. De winsten worden dan belast aan het vennootschapstarief.
Toen ik de berichten uit dit topic las viel het me op hoe "lacherig" er soms werd gereageerd op het generen van een inkomen uit traden.
Laat U niet ontmoedigen en verdiep je in deze wereld als het je interesseert en je een stress bestendig persoon bent.
Mijn leven is compleet veranderd sinds ik ben begonnen met Full time traden vorig jaar en moet me mijn hele leven geen zorgen meer maken ivm geld. Ik vind het nog steeds vreemd dat als ik aan mensen vertel wat er kan bereikt worden ze het nog steeds niet geloven... Sommige mensen blijven liever onwetend.