Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
het zal deze keer inderdaad niks zijn; gevolg van de bankenlobby oa mr Thijs van de KBC. ze verliezen blijkbaar 25 miljoen euro per miljard dat er wegvloeit. Zal niet goed zijn voor zijn bonus. En toch zou ik willen dat er 100 miljard wegvloeit van de KBC.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
De banken hebben een zware pandoering gekregen in september 2023.
Blijkbaar willen ze verhinderen dat dit nogmaals gebeurt en hebben ze gelobyd met de "machtshebbers" van België.
Wanneer de nieuwe staatsbon er toch zou komen zal de rente niet meer aantrekkelijk zijn en zal de intekening tegenvallen.
Eens te meer blijkt dat de "brave sparende burger" niet krijgt waarop hij recht heeft omdat de banken zeer hoge winsten moeten maken.
En dan beweerde Van Peteghem in augustus 2023 dat hij de spaarder wil geven waarop hij recht heeft.
Blijkbaar willen ze verhinderen dat dit nogmaals gebeurt en hebben ze gelobyd met de "machtshebbers" van België.
Wanneer de nieuwe staatsbon er toch zou komen zal de rente niet meer aantrekkelijk zijn en zal de intekening tegenvallen.
Eens te meer blijkt dat de "brave sparende burger" niet krijgt waarop hij recht heeft omdat de banken zeer hoge winsten moeten maken.
En dan beweerde Van Peteghem in augustus 2023 dat hij de spaarder wil geven waarop hij recht heeft.
Er zijn relatief wat spaarrekeningen bij de grote banken met een hogere getrouwheidspremie waarbij je er ook zeker van bent.
1,75 procent bij Belfius, Argenta en ING.
Staatsbon gaat al serieus erboven moeten zijn om echt interessanter te gaan worden. Ik verwacht de basisrente ook niet meteen terug naar 0,01 te gaan op een jaar tijd
Dan zijn er een stuk betere 0% obligaties.
Dat is 2,7% brutto terwijl de rente op 1 jaar momenteel 3,44% is, dat ze hun schuld dan maar op de markt aan 3,4% financieren
En dan heb je nog dat de rente op spaarboekjes, eens boven de rente vrijstelling, fiscaal belastbaar zijn aan 15% RV.
Ik vind het schandalig dat de overheid voor de bon de R.V. mag verlagen. Ik sta langs de kant van de banken.Het is valse concurentie tegenover de banken.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Spaarrekening :
- Tot 1.020 euros : geen RV
- Over 1.020 euros : RV 15%
Dat is ook valse concurentie !
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Oei, oei... dit mag je zo openlijk niet zeggen. Velen voelen zich verplicht om deze overheid/staat te steunen; zolang ze dezelfde overheid tot op het bot kunnen leegzuigen. (Ik herinner mij niet meer de "Politica" die dit zo ongeveer verwoordde, Milquet?). Zie de opbrengst van de staatsbon: 22 miljard flippo's. Een zien of de nieuwe "bons" ook zoveel opbrengen.
https://www.hln.be/binnenland/vlaamse-e ... ~ae74d8ed/
We gaan nogal wat bons mogen kopen. Staatsbon, defensiebon, onderwijsbon, pensioenvanmijnfacteurbon, ...
We gaan nogal wat bons mogen kopen. Staatsbon, defensiebon, onderwijsbon, pensioenvanmijnfacteurbon, ...
Een socialezekerheidsbon om de uitkeringen en zo welvaartsvast te maken zou ik zeker verwelkomen.
Kan ik daar als bewoner van het Noordelijke landsdeel uit solidariteit op intekenen ?