termijnrekening ING
TIP
Re: termijnrekening ING
Al die moeite doen voor 6 maand intrest? Maar als een bank so selectief zijn klanten kiest, ga ik op een ander.Samsara schreef: ↑15 februari 2024, 21:37Lol en dit is nog maar een klein deeltje van heel het verhaal.Sammy2 schreef: ↑15 februari 2024, 21:18
Echt een goede bank. Via internet kunnen ze niet helpen, het kantoor kan je niet helpen... maar de helpdesk kan dit oplossen. "GEWELLLLLDIGGGG" zou onzen Eddy, dit noemen. Hoe is dit allemaal mogelijk? Ofwel wil ING dit product niet aanbieden of enkel aan zeer speciale klanten.
Wat betreft die promo termijnrekening, die kan je idd enkel maar openen op de website. En dan zelfs niet van in de homebanking of app want daar kan je maar een openen vanaf 1 jaar. Op kantoor kunnen ze er dan openen van < 1 jaar, maar niet de promo.
Waarom nog overschrijven? Het geld staat toch al op een ING rekening.
Overschrijven van een ING rekening naar een ING termijnrekening gaat inderdaad instant.
Ik heb alvast geen problemen gehad met het aanmaken van mijn termijnrekening. Ook niet met mijn eerdere 6-maanden-rekeningen die ik in december heb geopend.
Ik was wel 'not amused' dat ING blijkbaar voor mij beslist hoeveel ik mag storten in zo'n termijnrekening. Het algoritme maakt een analyse van je uitgavepatroon op je ING-zichtrekening om te bepalen welk bedrag je 'veilig' kan vastklikken in een termijndeposito. Ik had begot 10.000 euro bijgestort op mijn zichtrekening en ik mocht er maar 9.800 van gebruiken! Precies of ik een kleuter ben. Ik ben begot nog nooit in het rood gegaan.
Ik heb alvast geen problemen gehad met het aanmaken van mijn termijnrekening. Ook niet met mijn eerdere 6-maanden-rekeningen die ik in december heb geopend.
Ik was wel 'not amused' dat ING blijkbaar voor mij beslist hoeveel ik mag storten in zo'n termijnrekening. Het algoritme maakt een analyse van je uitgavepatroon op je ING-zichtrekening om te bepalen welk bedrag je 'veilig' kan vastklikken in een termijndeposito. Ik had begot 10.000 euro bijgestort op mijn zichtrekening en ik mocht er maar 9.800 van gebruiken! Precies of ik een kleuter ben. Ik ben begot nog nooit in het rood gegaan.
hier gebruik deze link dan zal het wel lukken volledig naar beneden scrollen en dan deze termijn open klikken en dan log je in https://www.ing.be/nl/particulieren/spa ... kening-ing
Ik hoor niet bij de ''happy few'' van dit forum, dus die interest is zeker welkom.Sammy2 schreef: ↑15 februari 2024, 21:48Al die moeite doen voor 6 maand intrest? Maar als een bank so selectief zijn klanten kiest, ga ik op een ander.Samsara schreef: ↑15 februari 2024, 21:37
Lol en dit is nog maar een klein deeltje van heel het verhaal.
Wat betreft die promo termijnrekening, die kan je idd enkel maar openen op de website. En dan zelfs niet van in de homebanking of app want daar kan je maar een openen vanaf 1 jaar. Op kantoor kunnen ze er dan openen van < 1 jaar, maar niet de promo.
Neen, die link werkt niet voor nieuwe klanten.snellen schreef: ↑15 februari 2024, 22:35 hier gebruik deze link dan zal het wel lukken volledig naar beneden scrollen en dan deze termijn open klikken en dan log je in https://www.ing.be/nl/particulieren/spa ... kening-ing
Ik heb jullie toch al uitgelegd wat het probleem is.Samsara schreef: ↑15 februari 2024, 20:49Zeker niet als je continu foutmeldingen krijgt met ''Sorry er liep iets mis, probeer het later opnieuw''. In dat geval is internetbankieren zeer traag.
Maar nee, zo last minute ben ik niet. Ik probeer het eerlijk gezegd al twee weken. Je moest eens weten hoeveel voeten in de aarde het al heeft gehad. Een verhaal dat hier wellicht een hele pagina in beslag zal nemen en wat ik nog nooit heb meegemaakt. Klant proberen worden bij ING en een termijnrekening openen, je begint er maar beter op tijd mee. In mijn geval dus 2 weken. Zal het nog wel uit de doeken doen, kan ik het meteen copy pasten om een klacht in te dienen.
Als je dan al 2 weken bezig ben is het je eigen schuld. Ga dan even langs bij een ING kantoor.
Bedoel je hiermee jouw uitleg dat het bij jou niet werkte met de kaart en kaartlezer maar dat het met de app en smartphone wel zou moeten lukken?Finny10 schreef: ↑15 februari 2024, 23:09Ik heb jullie toch al uitgelegd wat het probleem is.Samsara schreef: ↑15 februari 2024, 20:49
Zeker niet als je continu foutmeldingen krijgt met ''Sorry er liep iets mis, probeer het later opnieuw''. In dat geval is internetbankieren zeer traag.
Maar nee, zo last minute ben ik niet. Ik probeer het eerlijk gezegd al twee weken. Je moest eens weten hoeveel voeten in de aarde het al heeft gehad. Een verhaal dat hier wellicht een hele pagina in beslag zal nemen en wat ik nog nooit heb meegemaakt. Klant proberen worden bij ING en een termijnrekening openen, je begint er maar beter op tijd mee. In mijn geval dus 2 weken. Zal het nog wel uit de doeken doen, kan ik het meteen copy pasten om een klacht in te dienen.
Als je dan al 2 weken bezig ben is het je eigen schuld. Ga dan even langs bij een ING kantoor.
Ik heb niet eens een kaart en kaartlezer en nee het lukt niet met de app, smartphone, it's me, qr, whatever. In een van de stappen loopt het verkeerd.
Zoals ik hier al schreef, ging ik maandag al langs op kantoor nadat ik vorige week al een hele week probeerde om nog maar klant te worden. Dus wat is er precies mijn schuld?
Ik heb het hele verhaal hier nog niet kunnen neerpennen dus jij kan nog niet oordelen.
Anyway, morgen zal ik er wel opnieuw naartoe gaan.
OK daar heb je gelijk in.Samsara schreef: ↑15 februari 2024, 23:22Bedoel je hiermee jouw uitleg dat het bij jou niet werkte met de kaart en kaartlezer maar dat het met de app en smartphone wel zou moeten lukken?
Ik heb niet eens een kaart en kaartlezer en nee het lukt niet met de app, smartphone, it's me, qr, whatever. In een van de stappen loopt het verkeerd.
Zoals ik hier al schreef, ging ik maandag al langs op kantoor nadat ik vorige week al een hele week probeerde om nog maar klant te worden. Dus wat is er precies mijn schuld?
Ik heb het hele verhaal hier nog niet kunnen neerpennen dus jij kan nog niet oordelen.
Anyway, morgen zal ik er wel opnieuw naartoe gaan.
Ik kan alleen zeggen dat ik het direct bij ING telefonisch gemeld. En hun reactie was, Kom morgen even langs als je tijd hebt dan doen ze het bij de balie meteen even voor je.
Zo gezegd, zo gedaan. Was gauw opgelost daar.
Trouwens de vorige keren heb ik ze ook alleen even gebeld en hebben zij het meteen voor me gedaan zonder dat ik langs hoefde te komen, in te loggen of wat dan ook.
Trouwens de vorige keren heb ik ze ook alleen even gebeld en hebben zij het meteen voor me gedaan zonder dat ik langs hoefde te komen, in te loggen of wat dan ook.
Ik laat ze ook ruim tevoren weten wanneer ik geld over maak en krijg dan direct een mailtje of telefoontje van ze als het geld binnen is.
Ik laat ze ook ruim tevoren weten wanneer ik geld over maak en krijg dan direct een mailtje of telefoontje van ze als het geld binnen is.
Enkel telefonisch lijkt mij dubieus. Maar als dit de norm is bij ING; het zij zo.Finny10 schreef: ↑15 februari 2024, 23:59 Trouwens de vorige keren heb ik ze ook alleen even gebeld en hebben zij het meteen voor me gedaan zonder dat ik langs hoefde te komen, in te loggen of wat dan ook.
Kan ook weer veranderen natuurlijk, maar bij de vorige 2 termijnrekeningen ging het zo.Sammy2 schreef: ↑16 februari 2024, 00:10Enkel telefonisch lijkt mij dubieus. Maar als dit de norm is bij ING; het zij zo.Finny10 schreef: ↑15 februari 2024, 23:59 Trouwens de vorige keren heb ik ze ook alleen even gebeld en hebben zij het meteen voor me gedaan zonder dat ik langs hoefde te komen, in te loggen of wat dan ook.
Ook bij D.B. hoef ik er niet langs. Die sturen een bevestigingsmailtje als ik bel, dat retourneer ik met akkoord er onder en klaar.
Maar waarschijnlijk hangt het ook af vaak af van het kantoor waar je bij zit en je contactpersoon.
Als ik hier de diverse verhalen lees, zijn sommigen erg ontevreden bij bepaalde banken en anderen weer juist heel tevreden.