uitleg strategie wissel pensioenspaar - fonds/ - verzekering
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
uitleg strategie wissel pensioenspaar - fonds/ - verzekering
Beste,
Op spaargids lees ik dat enkelen opteren voor een storting in een pensioenspaarfonds in slechte tijden (nu dus)
en binnen 5 a 6 jaar terug beginnen jaarlijks te storten in hun pensioenspaarverzekering.
Ik ben momenteel 30 jaar. Indien bovenstaande strategie DE strategie zou zijn dan opteer ik voor argenta psf en ethias ps.
Kan iemand me bovenstaande strategie verduidelijken?
Mvg
npstr
Op spaargids lees ik dat enkelen opteren voor een storting in een pensioenspaarfonds in slechte tijden (nu dus)
en binnen 5 a 6 jaar terug beginnen jaarlijks te storten in hun pensioenspaarverzekering.
Ik ben momenteel 30 jaar. Indien bovenstaande strategie DE strategie zou zijn dan opteer ik voor argenta psf en ethias ps.
Mvg
npstr
Re: uitleg strategie wissel pensioenspaar - fonds/ - verzekering
Meestal wordt aangeraden van bv 30 tot 50(55) te storten in een pensioenspaarfonds(vb Argenta) en daarna over te stappen naar een pensioenspaarplan met vaste interest.
De goede en slechte jaren zijn toch bijna niet te voorspellen.
Ik stort zelfs maandelijks in het Argenta fonds om zo de stijging en dalingen van het jaar op te vangen.
De goede en slechte jaren zijn toch bijna niet te voorspellen.
Ik stort zelfs maandelijks in het Argenta fonds om zo de stijging en dalingen van het jaar op te vangen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De strategie om beide te combineren is zeker aan te raden, bij mijn vriendin heeft het al serieuze meeropbrengensten opgebracht.nepster schreef: Beste,
Mvg
npstr
Je moet er wel een klein beetje tijd aan spenderen, geregeld ( bv. wekelijks ) de koers van het fonds eens checken en een beetje volgen hoe het met de economie en de beurs gaat.
Gaat de economie/ beurs slecht, koop je best het fonds, is " the sky the limit " stort je best in de verzekering. ( natuurlijk moet je daarom de koers van het fonds ook volgen )
Een goede raad, als je er zelf niet zoveel van kent, neem dan ook de verzekering bij argenta.
Zoals ik in een ander topic al schreef is dit de beste manier om ( redelijk ) onafhankelijk advies van je bank te krijgen in welk product je dat jaar moet storten daar het toch altijd bij hun is. Op die manier zullen ze je veel eerlijker helpen dan dat je bij bv. argenta zou vragen of je dat jaar het beste bij hun of ethias stort.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Dank voor de antwoorden
Maar is er dan niemand op dit forum die bovenstaande strategie volgt: één jaar storten in pensioensparverzekering en ander jaar in fonds?
mvg
Maar is er dan niemand op dit forum die bovenstaande strategie volgt: één jaar storten in pensioensparverzekering en ander jaar in fonds?
mvg
Ik betwijfel sterk dat dat voordelig is.nepster schreef: Dank voor de antwoorden
mvg
Als ik de naam verzekering hoor, dan betekent dat automatisch ( maar ook logisch )
: betalen voor zekerheid.
En het is mi juist die zekerheid die op LANGE TERMIJN een nadelige invloed heeft op het rendement.
Dus als ik het goed begrijp lees ik : een fonds en geen verzekering voor pensioensparen.paul schreef:
Ik betwijfel sterk dat dat voordelig is.
Als ik de naam verzekering hoor, dan betekent dat automatisch ( maar ook logisch )
: betalen voor zekerheid.
En het is mi juist die zekerheid die op LANGE TERMIJN een nadelige invloed heeft op het rendement.
Ik heb geopteerd voor een fonds en voor mijn vrouw een verzekering om toch zeker te zijn van ons pensioentje want ik denk dat we niet kunnen voorspellen dat ik mijn geïnvesteerd kapitaal zal terugkrijgen op mijn pensioenleeftijd.
Ik weet niet waar je " bovenstaande " strategie hebt gelezen van één jaar in de verzekering, het ander in het fonds, want dat heb ik niet geschreven.nepster schreef: Dank voor de antwoorden
Maar is er dan niemand op dit forum die bovenstaande strategie volgt: één jaar storten in pensioensparverzekering en ander jaar in fonds?mvg
Ik heb het over de strategie in mijn eerste berichtcp1234 schreef:Ik weet niet waar je " bovenstaande " strategie hebt gelezen van één jaar in de verzekering, het ander in het fonds, want dat heb ik niet geschreven.nepster schreef: Dank voor de antwoorden
Maar is er dan niemand op dit forum die bovenstaande strategie volgt: één jaar storten in pensioensparverzekering en ander jaar in fonds?mvg
Deze startegie heb ik gelzen op andere sites.
Wat ik ook 'lees' is dat ethias zijn first producten moet afbouwen of stopzetten. Alsook dat winstdeelname de komende jaren o zal zijn en hun inschrijving voor beschermingsfonds is geldig tot 31/12/2009.
Is het wijs om deze psv aan te gaan bij ethias?
Wat ik ook 'lees' is dat ethias zijn first producten moet afbouwen of stopzetten. Alsook dat winstdeelname de komende jaren o zal zijn en hun inschrijving voor beschermingsfonds is geldig tot 31/12/2009.
Is het wijs om deze psv aan te gaan bij ethias?
gelezen op:
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... 1261488823
Laat je niets wijsmaken rond die defensieve en dynamische fondsen... Dat is enkel maar verkoopspraat van de banken om hun eigen produken aan de man te brengen. Bij een beurscrash zoals vorig jaar gaan ook de defensieve fondsen onderuit en verlies je dus evengoed waarde.
De enige manier om een pensioenspaarfonds goed te gebruiken is in combinatie met een pensioenspaarverzekering. Wanneer de beurs laag staat stort je geld in het fonds, staat de beurs hoog dan stort je in de verzekering. Zo ben je zeker dat je altijd goedkope deelbewijzen koopt. Indien je dan bij oververhitting van de beurs je fonds ook nog eens omschakelt naar een defensief fonds ga je het maximum uit je pensioensparen halen.
In alle andere gevallen ben je veel te veel afhankelijk van de conjunctuur
Laat je niets wijsmaken rond die defensieve en dynamische fondsen... Dat is enkel maar verkoopspraat van de banken om hun eigen produken aan de man te brengen. Bij een beurscrash zoals vorig jaar gaan ook de defensieve fondsen onderuit en verlies je dus evengoed waarde.
De enige manier om een pensioenspaarfonds goed te gebruiken is in combinatie met een pensioenspaarverzekering. Wanneer de beurs laag staat stort je geld in het fonds, staat de beurs hoog dan stort je in de verzekering. Zo ben je zeker dat je altijd goedkope deelbewijzen koopt. Indien je dan bij oververhitting van de beurs je fonds ook nog eens omschakelt naar een defensief fonds ga je het maximum uit je pensioensparen halen.
In alle andere gevallen ben je veel te veel afhankelijk van de conjunctuur
Hier:cp1234 schreef:Ik weet niet waar je " bovenstaande " strategie hebt gelezen van één jaar in de verzekering, het ander in het fonds, want dat heb ik niet geschreven.nepster schreef: Dank voor de antwoorden
Titel: Re: Pensioensparen
Bericht door: cp1234 op 12 Augustus 2009, 17:20:10
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat van: Jay op 12 Augustus 2009, 16:39:35
@cp1234: je kan toch net zo goed een pensioenspaarverzekering en pensioenspaarfonds hebben? In economisch zwakke tijden (dus als de aandelen goedkoop zijn) stort je dan in het fonds, anders in de verzekering. Je kan immers elk jaar een ander contract inbrengen als pensioenspaarcontract.
@lotty: je hebt gelijk dat die defensieve fondsen minder achteruitgaan. Het ging er mij om dat je ipv bij laagconjunctuur in een fonds te blijven storten, beter in een pensioenspaarverzekering stort. Dan heb je je deelbewijzen van het fonds altijd aan een lage koers gekocht en ga je op het einde van de rit de maximale winst eruit halen.
Momenteel is dus dé moment om in een fonds te sparen, als de beurs binnen een jaar of 5-6 (?) weer hoge toppen scheert moet je wegblijven van fondsen, want dan ga je gegarandeerd nadien verlies maken.
Je manier is zeker niet slecht, maar persoonlijk hou ik het liever simpel.
In je eerste bericht staat niet, één jaar in de verzekering, het andere jaar in het fonds !nepster schreef:Ik heb het over de strategie in mijn eerste berichtcp1234 schreef:
Ik weet niet waar je " bovenstaande " strategie hebt gelezen van één jaar in de verzekering, het ander in het fonds, want dat heb ik niet geschreven.
Maar in slechte tijden in het fonds, de andere in de verzekering, dat is mijn inziens wel een klein verschil.