termijnrekening ING
TIP
Re: termijnrekening ING
@Finny10
Wat je schrijft klopt, maar niet voor de promo termijnrekening van ING aan 3,9%. Die kun je niet in een kantoor openen. Als je ze in een kantoor wil openen, zullen ze voor jou een gewone termijnrekening openen, aan een lager rendement. Het zouden enkel nieuwe klanten zijn die een foutmelding krijgen bij het openen van de rekening. Vanaf gisteren kun je als het niet online lukt, naar de helpdesk (niet naar een kantoor) bellen om ze te laten openen.
Wat je schrijft klopt, maar niet voor de promo termijnrekening van ING aan 3,9%. Die kun je niet in een kantoor openen. Als je ze in een kantoor wil openen, zullen ze voor jou een gewone termijnrekening openen, aan een lager rendement. Het zouden enkel nieuwe klanten zijn die een foutmelding krijgen bij het openen van de rekening. Vanaf gisteren kun je als het niet online lukt, naar de helpdesk (niet naar een kantoor) bellen om ze te laten openen.
Ik ben geen nieuwe klant.Torro schreef: ↑16 februari 2024, 07:58 @Finny10
Online lukte het niet.
Langs kantoor en zij hebben online die promo termijnrek. van 3,9% voor me geopend.
Inderdaad, voor bestaande klanten lukt het in het kantoor, voor nieuwe blijkbaar niet.
Ik had een termijnrekening lopen bij ING en mijn geld staat nu al bijna een week geblokkeerd op de zichtrekening! Al paar keer gebeld naar het hoofdkantoor. Ze zien de transactie staan maar zogezegd niet ondertekend. Ze hebben blijkbaar technische problemen en is niet de eerste keer!! Ik kan letterlijk niet aan mijn geld. Wie heeft nog dergelijke voor gehad?? Wat kun je hier tegen doen?
Finny10 schreef: ↑15 februari 2024, 23:55Samsara schreef: ↑15 februari 2024, 23:22
Bedoel je hiermee jouw uitleg dat het bij jou niet werkte met de kaart en kaartlezer maar dat het met de app en smartphone wel zou moeten lukken?
Ik heb niet eens een kaart en kaartlezer en nee het lukt niet met de app, smartphone, it's me, qr, whatever. In een van de stappen loopt het verkeerd.
Zoals ik hier al schreef, ging ik maandag al langs op kantoor nadat ik vorige week al een hele week probeerde om nog maar klant te worden. Dus wat is er precies mijn schuld?
Ik heb het hele verhaal hier nog niet kunnen neerpennen dus jij kan nog niet oordelen.
Anyway, morgen zal ik er wel opnieuw naartoe gaan.
OK daar heb je gelijk in.
Ik kan alleen zeggen dat ik het direct bij ING telefonisch gemeld. En hun reactie was, Kom morgen even langs als je tijd hebt dan doen ze het bij de balie meteen even voor je.
Zo gezegd, zo gedaan. Was gauw opgelost daar.
Dan heb je geluk gehad en heb ik pech...
Maar aan de hand van je berichten vermoed ik dat je al klant was en ze je ook al kende. Dan kunnen ze die service bieden via telefoon en mail. Ik ben een nieuwe klant. Daar zit volgens mij het verschil. En dan hun technische problemen die hier nu toch ook wel duidelijk worden bij verschillende forumleden in dit draadje.
Ai dat klinkt ook niet erg geruststellend, maar geen idee wat je zou kunnen doen buiten blijven bellen en mailen en eventueel een klacht indienden?bryanv schreef: ↑16 februari 2024, 11:16 Ik had een termijnrekening lopen bij ING en mijn geld staat nu al bijna een week geblokkeerd op de zichtrekening! Al paar keer gebeld naar het hoofdkantoor. Ze zien de transactie staan maar zogezegd niet ondertekend. Ze hebben blijkbaar technische problemen en is niet de eerste keer!! Ik kan letterlijk niet aan mijn geld. Wie heeft nog dergelijke voor gehad?? Wat kun je hier tegen doen?
Mijn geld staat dus al 2 dagen op een invest account om over te schrijven op die termijn rekening, wat niet lukt.
Laatst gewijzigd door Samsara op 16 februari 2024, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het via de helpdesk dan niet gelukt vandaag?
Update:
Gisterenochtend, na de helpdesk te hebben gebeld die me niet verder kon helpen, naar kantoor gebeld en per toeval de kantoordirecteur aan de lijn gehad.
Hij ging het oplossen en me gisteren nog iets laten weten. Uiteindelijk hoorde ik hem niet meer.
Vanmorgen opnieuw gemaild om te informeren. Blijkbaar gaan ze de condities nu manueel toepassen. Normaal gezien in de loop van de dag...
Ik vroeg of ik niet iets moest ondertekenen of bevestigen, maar dat blijkt niet nodig.
Ik stelde ook voor om langs te gaan maar daar kwam geen reactie op. Volgens jou Torro, zouden ze op kantoor dan ook niet kunnen helpen?
Ik wil er wel nog even bij vermelden dat er ook helemaal geen bedrag is afgesproken. Het is toch niet omdat er X euro op mijn invest account staat, dat ik ook dat gehele bedrag in de termijnrekening wil/moet investeren? Daar gaan ze blijkbaar wel van uit.
Gisterenochtend, na de helpdesk te hebben gebeld die me niet verder kon helpen, naar kantoor gebeld en per toeval de kantoordirecteur aan de lijn gehad.
Hij ging het oplossen en me gisteren nog iets laten weten. Uiteindelijk hoorde ik hem niet meer.
Vanmorgen opnieuw gemaild om te informeren. Blijkbaar gaan ze de condities nu manueel toepassen. Normaal gezien in de loop van de dag...
Ik vroeg of ik niet iets moest ondertekenen of bevestigen, maar dat blijkt niet nodig.
Ik stelde ook voor om langs te gaan maar daar kwam geen reactie op. Volgens jou Torro, zouden ze op kantoor dan ook niet kunnen helpen?
Ik wil er wel nog even bij vermelden dat er ook helemaal geen bedrag is afgesproken. Het is toch niet omdat er X euro op mijn invest account staat, dat ik ook dat gehele bedrag in de termijnrekening wil/moet investeren? Daar gaan ze blijkbaar wel van uit.
Laatst gewijzigd door Samsara op 16 februari 2024, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet te doen, nog nooit meegemaakt.
Ik stelde ook voor om langs te gaan op kantoor vandaag, wat ik eigenlijk ook wil doen, maar volgens jou kunnen ze daar dan ook niet helpen?
En ook ik heb dit nog nooit meegemaakt. Dit is nog maar een deeltje van heel het avontuur.
Voor zo'n grootbank is dit toch wel onbegrijpelijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nu zal je ook niet meer kunnen intekenen toch, de actie is verlopen.
Wat ik hierboven allemaal lees heb ik ook al meegemaakt jaartje geleden.
Heb er gewoon alles stopgezet en opgelost.
Wat ik hierboven allemaal lees heb ik ook al meegemaakt jaartje geleden.
Heb er gewoon alles stopgezet en opgelost.
De vraag die ik mij hierbij stel: had je in plaats van uren te verspillen aan het openen van een termijnrekening bij een bank waar je geen klant was, niet beter diezelfde tijd geïnvesteerd in het leren hoe je (overheids)obligaties kunt kopen?
Al wist je in het begin allicht niet dat dit proces zo moeizaam ging lopen.
Overheidsobligaties 0% boven de 3% netto zijn inderdaad beter.pmu schreef: ↑16 februari 2024, 13:41 De vraag die ik mij hierbij stel: had je in plaats van uren te verspillen aan het openen van een termijnrekening bij een bank waar je geen klant was, niet beter diezelfde tijd geïnvesteerd in het leren hoe je (overheids)obligaties kunt kopen?
Maar koop geen nieuwe Belgische staatsbon op 1 jaar, dan ben je een stuk slechter af.
Iemand een idee wat ik kan doen? Opnieuw gebeld naar ING en ik kan niet aan mijn geld?? Bedrag 100K+ klacht indienen?? Naar het kantoor en het geld desnoods cash afhalen?