Trends beleggen stockpicks
TIP
Re: Trends beleggen stockpicks
Ontslagen ? Zolang die blaadjes verkopen......
En de ergste komt hier niet ter sprake : Safecapital met Brecht Arnaert. Een goed jaar bezig .
Resultaat ... -48% .. Ja je leest het goed : min 48 pct.
Portefeuille tjokvol mijnaandelen. En toch blijven die abonnees behouden....
En de ergste komt hier niet ter sprake : Safecapital met Brecht Arnaert. Een goed jaar bezig .
Hoeveel mensen zonder financiële kennis kunnen een bedrijf doorlichten ?
Weinig denk ik.
Hoeveel mensen maken winst met individuele aandelen ?
Weinig denk ik.
Wanneer een financieel adviseur van BNP die rechtstreeks met topanalisten uit Brussel samenwerkt en einde carrière een gemiddeld rendement van 10% haalt weet ik wel genoeg.
Waarom blijft dat verkopen in godsnaam als ze effectief de bal zo vaak mis slaan, kan iemand mij dat uitleggen?Divi schreef: ↑15 februari 2024, 17:11 Ontslagen ? Zolang die blaadjes verkopen......
Die Brecht Arnaert heeft de doelgroep wappies ontdekt. Figuren die overal complotten zien, erg handig om zijn verhalen van de ineenstortende maatschappij aan te verkopen.JeroenBW schreef: ↑15 februari 2024, 19:46Waarom blijft dat verkopen in godsnaam als ze effectief de bal zo vaak mis slaan, kan iemand mij dat uitleggen?Divi schreef: ↑15 februari 2024, 17:11 Ontslagen ? Zolang die blaadjes verkopen......
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Heel normaal toch. Mensen weten niet wie ze kunnen vertrouwen, dus iemand die het op KaZ komt uitleggen moet het wel weten. Een ander deel gaat naar de bank waar ze ook vaak veel geld betalen voor advies.
En nog een ander deel komt naar hier.
Mensen weten niet op wie ze moeten vertrouwen, akkoord, maar als van een analist ahteraf blijkt dat zijn modelportefeuille onderpresteert zou die toch door de mand moeten vallen me dunkt
Mensen zijn op zoek naar houvast. Ze denken ook dat ze verstandiger beleggen wanneer ze zo’n boekje lezen, geschreven door “mensen die er iets van kennen”. Sommige mensen zullen afhaken wanneer ze merken dat zijn tips niet de gouden tips blijken te zijn. Dan komen er weer nieuwe klanten bij door wat marketing. Er is gelukkig niemand die zijn track record bijhoudt en publiceert, denk ik.
Je hebt dan ook een zondebok (tegenover familie en vrienden bvb) wanneer het verkeerd gaat. “Het is den Danny zijn schuld” of “Ja, maar Paul D’Hoore had gezegd dat…”
De markt verslaan is bijzonder moeilijk. Het gaat je niet lukken door een beleggersblad te lezen en hun tips te volgen. Als ze de markt zouden kunnen kloppen, zouden ze niet bij Trends werken.
Als je geen zin hebt om er uren per week aan te spenderen, koop dan gewoon de markt (80% iwda - 10% iusn - 10% emim bvb). Je zal er (op lange termijn) heel goede resultaten mee boeken zonder dat je je er iets van moet aantrekken.
Je hebt dan ook een zondebok (tegenover familie en vrienden bvb) wanneer het verkeerd gaat. “Het is den Danny zijn schuld” of “Ja, maar Paul D’Hoore had gezegd dat…”
De markt verslaan is bijzonder moeilijk. Het gaat je niet lukken door een beleggersblad te lezen en hun tips te volgen. Als ze de markt zouden kunnen kloppen, zouden ze niet bij Trends werken.
Als je geen zin hebt om er uren per week aan te spenderen, koop dan gewoon de markt (80% iwda - 10% iusn - 10% emim bvb). Je zal er (op lange termijn) heel goede resultaten mee boeken zonder dat je je er iets van moet aantrekken.
ik was inderdaad van plan om enkel via ETF's te beleggen, maar toch in de verleiding gekomen om "een paar accenten te leggen ", zonder succes voorlopig
ik blijf het moeilijk vinden om betrouwbare info te vinden. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand, door er elke week een paar uur aan te besteden, evenveel kennis vergaar als Danny Reghweghs (om bij mijn oorspronkelijk voorbeeld te blijven- ik heb niets persoonlijk tegen die man ) Indien te insteek klopt dat iemand zoals hem niet meer bij Trends zou werken moest hij effectief de markt kloppen - op welke bronnen richten jullie zich dan? Moeten we ook niet 99,9 procent van de suggesties die hier op dit forum bijvoorbeeld passeren om bepaald aandelen te kopen als nutteloos beschouwen?
ik blijf het moeilijk vinden om betrouwbare info te vinden. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand, door er elke week een paar uur aan te besteden, evenveel kennis vergaar als Danny Reghweghs (om bij mijn oorspronkelijk voorbeeld te blijven- ik heb niets persoonlijk tegen die man ) Indien te insteek klopt dat iemand zoals hem niet meer bij Trends zou werken moest hij effectief de markt kloppen - op welke bronnen richten jullie zich dan? Moeten we ook niet 99,9 procent van de suggesties die hier op dit forum bijvoorbeeld passeren om bepaald aandelen te kopen als nutteloos beschouwen?
Nutteloos vind ik dat niet. Zo leer je weer nieuwe namen.JeroenBW schreef: ↑16 februari 2024, 11:51 ik was inderdaad van plan om enkel via ETF's te beleggen, maar toch in de verleiding gekomen om "een paar accenten te leggen ", zonder succes voorlopig
Je moet ook niet panikeren. Als je inderdaad wat accenten hebt gelegd met individuele aandelen, en de meerderheid in ETF''s, dan volg je de markt.
Ik beleg zelf nu een kleine 3 jaar en het valt me op hoe moeilijk het is om een IWDA/SWRD te kloppen.
Ook de bètafactor van (alvast mijn ) aandelen is echt wel hoger.
Succes!
Een aandeel dat hier de revue passeer kàn altijd interessant zijn. Zelf onderzoeken.JeroenBW schreef: ↑16 februari 2024, 11:51
Indien te insteek klopt dat iemand zoals hem niet meer bij Trends zou werken moest hij effectief de markt kloppen - op welke bronnen richten jullie zich dan? Moeten we ook niet 99,9 procent van de suggesties die hier op dit forum bijvoorbeeld passeren om bepaald aandelen te kopen als nutteloos beschouwen?
Ik heb u al gezegd waar ik naar kijk. Ik kijk vooral naar waar slimme mensen in beleggen en probeer te achterhalen waarom ze dat doen. Het is ook ervaring voor een stuk.
David Tepper is echt een topbelegger. Je kan elk kwartaal lezen wat hij gedaan heeft. Hier vind je wat hij het laatste kwartaal zoal gedaan heeft: https://www.nasdaq.com/articles/david-t ... ertainment
Hij heeft bijvoorbeeld Alibaba gekocht, Microsoft en Amazon. En hij heeft halfgeleiders verkocht (AMD, Taiwan semiconductor en Intel). Zijn portefeuille vind je hier: https://hedgefollow.com/funds/Appaloosa
Terry Smith is een topbelegger. Hier vind je zijn portefeuille: https://www.fundsmith.co.uk/factsheet/
Bert Flossbach is een topbelegger. Zijn portefeuille vind je hier (klik op maandelijkse factsheet onderaan). https://www.flossbachvonstorch.ch/de/fonds/LU0952573482
Tom Russo is een topbelegger (stijl van Warren Buffett en Terry Smith, maar toch vooral Buffett). Zijn portefeuille vind je hier: https://hedgefollow.com/funds/Gardner+Russo+-And-+Quinn
Als je dit al allemaal doorneemt kan je alvast wat inspiratie opdoen. En als het verkeerd gaat, dan weet je dat zij veel meer geld verliezen dan jij En deze mensen zijn wel echt slim. Stuk voor stuk geniaal.
Je kan ook overlappingen zoeken. Microsoft komt vaak terug. Zit zowel bij Terry Smith als bij David Tepper in portefeuille. Is het dan zeker dat dat het goed gaan doen? Dat is het nooit.
Belangrijker dan “het juiste aandeel” te kiezen is hoe je er daarna mee omgaat. Als het verkeerd gaat, moet je het verkopen. Gaat het goed, dan moet je bijkopen (of toch minstens vasthouden). De meeste mensen doen het andersom. Verkopen met winst of verlies maakt niets uit. Enkel de totale waarde van uw portefeuille is belangrijk. En die moet je dus beschermen door een slecht aandeel te verkopen.
Water the flowers, cut the weeds.
Die grote beleggers hebben natuurlijk de handicap dat ze enkel naar heel grote bedrijven kunnen kijken. Een van de voordelen die je als particuliere belegger hebt is dat je in kleine aandelen kunt beleggen. Een Warren Buffett zal nooit naar pak-hem-beet Moury Construct kijken. Al koopt hij 100% van de aandelen en vertienvoudigen ze in waarde, dan nog doets dat niets met de waarde van Berkshire.
Je kunt op stockcircle kijken welke aandelen verkocht/gekocht worden door de groten der aarde. Als inspiratie uiteraard.
Je kunt op stockcircle kijken welke aandelen verkocht/gekocht worden door de groten der aarde. Als inspiratie uiteraard.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Er bestaat een financieel product dat dit automatisch doet voor jou.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik mag 3 gratis maandabonnementen uitdelen van compounding quality.
Indien je interesse hebt hoor ik het wel. Dan kan je zijn etf en aandelen port alvast eens bekijken.
Indien je interesse hebt hoor ik het wel. Dan kan je zijn etf en aandelen port alvast eens bekijken.
Dag Karine,
Ik heb alvast interesse voor het maandabonnement Compounding.
Mvg,
Ik heb alvast interesse voor het maandabonnement Compounding.
Mvg,
Dag Karine,
Ik heb zeker ook interesse!
Grts,
Gunther
Ik heb zeker ook interesse!
Grts,
Gunther