nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
dic·ta·tor (de; m/v/x; meervoud: dictators, dictatoren)
1 alleenheerser met onbeperkte macht die een schrikbewind voert
2 heerszuchtig iemand
Trump heeft nu al quasi onbeperkte macht en is een heerszuchtig iemand. Hij is dus al een halve dictator. Het schrikbewind kan nog komen. Hij voert in ieder geval al een schrikbewind over de Republikeinse partij.
Trump heeft nu geen "quasi onbeperkte" macht; ook niet als de "potentiële" POTUS; ps in de VS is er geen dictatuur of halve dictatuur. PS Wat is een halve dictator? Leg eens uit; Mieke.
Trump moet maar verordenen dat de nieuwe wet over immigratie niet goedgekeurd mag worden en het gebeurt zo. Hij is nog niet eens president en hij kan al wetten blokkeren in het Congres.
Ja, het is vreemd dat er politiekers zijn, die van hun land houden. Ondenkbaar in de EU en vooral BE.
Trump houdt alleen van zichzelf. Alles wat hij zegt en doet is in zijn eigen belang.
Ik hou van de hele wereld. Ik heb niets met dat kunstmatige nationalisme.
Je begrijpt Brembos (vermoedelijk onbewust) verkeerd, hij zal het hebben over het kunstmatige Vlaamse nationalisme
Met alle nationalisme. Ik voel me een wereldburger. Waarom zou je trots moeten zijn omdat je in een bepaalde geografische streek bent geboren en opgegroeid ?
Helemaal mee eens.
Was je in de ruimte geboren en hadden je ouders mogen kiezen, dan was het hoogstwaarschijnlijk een ander land geworden.
Misschien in een geografisch gebied waar het weer wat aangenamer is. Ik denk niet in kunstmatig gecreeerde landen maar in geografische streken. De zuidelijke alpen en de Provence spreken me wel aan.
Australië, Nieuw Zeeland of Canada lijkt me ook niet verkeerd.
Brembos geeft zelf het antwoord hierop …
LOL
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 18 februari 2024, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.