Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Waarom staat mr Magnette er niet bij ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Omdat de Vlamingen iets minder last hebben van jaloezie dan de Franstaligen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Steeds dat onderscheid Nederlands/Franstaligen…ik begrijp het niet. Het zijn in de eerste plaats allemaal mensen.
Simpele mensen zijn ook mensen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, monsieur Manjet maakt zelf altijd heel duidelijk dat de Vlamingen er mogen zijn om zijn foliekes te financieren:
Dat hij daarmee zijn eigen landsdeel in de armoede rijdt is collateral damage. Hijzelf zal er als de best verdienende Belgische voorzitter geen boterham minder door eten.
Een 32-urige werkweek zonder loonverlies. Zegt een regeringspartij. In deze begrotingstijd. Geïnstitutionaliseerde armoedewaanzin. Daar kan en mag je eigenlijk niet meer mee praten.
Paul Magnette sprak op het laatste ledencongres de verzamelde sossen toe. Zijn pleidooi voor een 32-uren week op kosten van de Vlamingen werd laaiend onthaald.
Meegesleept door het enthousiasme van de zaal ging hij verder: de 24-uren week. Nog meer applaus. En hopla, waarom niet: de 16-uren week. De zaal in vuur en vlam.
Dus op naar de 8-uren week. Het dak ging van de zaal.
Toen het applaus wat ging liggen riep er een afgevaardigde die wat lager in de pikorde stond: '8-uren week? Allemaal goed en wel, maar 't zal toch niet op maandag zijn zeker?'
Samengevat:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De 16 uren week beviel mij in het verleden prima.
Ik ben een Vlaming, maar ben mijn tijd vooruit en gedraag mij als een goede Waal en hou het maar bij een 0-urige werkweek.
Hoe halen ze het in hun hoofd? Dat ze een voorbeeld nemen aan de zelfstandigen die werken allemaal minstens 80 uur per week... enkel voor zichzelf.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Opvallende peiling: Vlamingen houden meer van Walen dan omgekeerd
Vlamingen staan (iets) positiever tegenover de Walen dan omgekeerd. Dat blijkt een studie van de Franstalige universiteit ULB die vandaag in ‘Le Soir’ is verschenen. Op de vraag ‘Hebt u sympathie voor de Walen?’ antwoordt 55,4 procent van de Vlamingen positief.
De hoogste score kunnen we terugvinden bij de kiezers van Groen (66,8) en de laagste - weinig verrassend - bij de Vlaams Belang-stemmers (55,4). Opvallend is dat de Walen ons iets harder beoordelen: maar nipt de helft - 50,8 procent - heeft sympathie voor de landgenoten over de taalgrens. De hoogste score zit bij de MR-kiezers, terwijl bij de PVDA-stemmers maar 47,2 procent sympathie heeft voor de Vlamingen.
De Walen houden dus blijkbaar niet zo veel van degenen die hen financieren.m-peeters schreef: ↑19 februari 2024, 18:16
Opvallende peiling: Vlamingen houden meer van Walen dan omgekeerd
Vlamingen staan (iets) positiever tegenover de Walen dan omgekeerd. Dat blijkt een studie van de Franstalige universiteit ULB die vandaag in ‘Le Soir’ is verschenen. Op de vraag ‘Hebt u sympathie voor de Walen?’ antwoordt 55,4 procent van de Vlamingen positief.
De hoogste score kunnen we terugvinden bij de kiezers van Groen (66,8) en de laagste - weinig verrassend - bij de Vlaams Belang-stemmers (55,4). Opvallend is dat de Walen ons iets harder beoordelen: maar nipt de helft - 50,8 procent - heeft sympathie voor de landgenoten over de taalgrens. De hoogste score zit bij de MR-kiezers, terwijl bij de PVDA-stemmers maar 47,2 procent sympathie heeft voor de Vlamingen.
Dan kunnen de Vlamingen hen maar beter niet meer financieren.
Ik blijf bij mijn mening. Ik maak geen onderscheid tussen de mensen. Vlaams , Waals , Chinees… allemaal evenwaardig voor mij.