Trends beleggen stockpicks
TIP
Re: Trends beleggen stockpicks
Ja, dat is zijn specialiteit, mensen adviseren om te kopen aan de hoogste koersen. Zo kan iedereen analist spelen.
Ja,want meneer is prof en dan mag je wat meer uit je nek lullen dan een "simpele spaargidser" !
En wie blijft er die paljas een spreekgestoelte geven ??
En wie blijft er die paljas een spreekgestoelte geven ??
Iets wat op een ATH staat kan nog altijd een interessante belegging zijn. Gevaarlijker zijn zij die adviseren om tegen de trend te gaan zonder fundamentele onderbouwing.
Akkoord, maar waarom adviseren die steeds zaken die ATH staan ?
Zijn het geen aandelen dan is het goud, of uranium of dit of dat.
-
- Verbannen Gebruiker
Omdat alles dat goed is, altijd of bijna altijd op ATH staat. Nu en dan een algemene dip, maar dan weer op naar de volgende ATH. En de volgende, en de volgende, ...
Anders zou beleggen geen zin hebben.
Wie in 1982 dacht: oei, we staan op ATH, ik blijf zitten met mijn cash
Of in 1983, 1984, 1985, ...
We houden ons aan het schema en blijven zoals altijd netjes gespreid bijkopen.huisjetuintjefiets schreef: ↑20 februari 2024, 18:28 Wie in 1982 dacht: oei, we staan op ATH, ik blijf zitten met mijn cash
Of in 1983, 1984, 1985, ...
Extra impuls momenteel nu
iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD (Acc)
-41,70 (-7,40%)afgelopen 5 dagen
Verder weer indrukwekkend hoe één aandeel vandaag(Nvidia) het beurssentiment zal bepalen.
-
- Verbannen Gebruiker
Merk dat die cijfers blijkbaar met een korrel zout moeten worden genomen.
Momenteel
521,26 USD -4,96 (-0,94%)afgelopen 5 dagen
21 feb, 08:57 GMT • Disclaimer
Vraag me af waar Google die koersen vandaan haalt?
-
- Verbannen Gebruiker
Zoals ?huisjetuintjefiets schreef: ↑21 februari 2024, 12:03Google gebruikt waarschijnlijk AI
Beter steeds rechtstreeks naar een betrouwbare bron gaan.
-
- Verbannen Gebruiker
https://live.euronext.com/nl/product/et ... MR087-XAMSkarine schreef: ↑21 februari 2024, 12:36Zoals ?huisjetuintjefiets schreef: ↑21 februari 2024, 12:03
Google gebruikt waarschijnlijk AI
Beter steeds rechtstreeks naar een betrouwbare bron gaan.
https://www.justetf.com/en/etf-profile. ... 7#overview
https://www.morningstar.nl/nl/etf/snaps ... 0P0000OO1Z
-
- Verbannen Gebruiker
De superluie, extreem-luie hangmatbeleggers zoals ik hebben daar geen last van.
Mij kan het niet schelen wat de resultaten van 1 bedrijf zijn. Ik wil het zelfs niet weten
Maar, getriggerd door jouw opmerking, heb ik opgezocht welk % Nvidia uitmaakt van IWDA: 2,85%.
Zelfs al zakken ze 50% in waarde: OK voor mij. Dat zijn dingen die gebeuren als je in aandelen belegt
PS: ik weet pas sinds half 2023 dat er een bedrijf bestaat dat Nvidia heet . Sinds ik aandelen niet meer opvolg, weet ik er helemaal niets meer van. Ik schommel gelukzalig in mijn hangmat
Ik denk dat je dat toch een beetje verkeerd bekijkt.huisjetuintjefiets schreef: ↑21 februari 2024, 14:57De superluie, extreem-luie hangmatbeleggers zoals ik hebben daar geen last van.
PS: ik weet pas sinds half 2023 dat er een bedrijf bestaat dat Nvidia heet . Sinds ik aandelen niet meer opvolg, weet ik er helemaal niets meer van. Ik schommel gelukzalig in mijn hangmat
Indien de resultaten van Nvidia echt zouden tegenvallen heeft dit zeker effect op de andere 6 grote jongens en daarna algemeen op het beursklimaat en daarmee ook op IWDA, CNDX en CSPX. Zij hebben het laatste jaar de beurs getrokken.
Ik moet mijn etf orders nog doorgeven maar ga toch wachten tot morgen.
Bij goed nieuws laat ik misschien een procent liggen maar bij slecht nieuws zou het wel eens een ommekeer(tje) kunnen worden.
-
- Verbannen Gebruiker
OK. Succes met je strategie.karine schreef: ↑21 februari 2024, 15:15Ik denk dat je dat toch een beetje verkeerd bekijkt.huisjetuintjefiets schreef: ↑21 februari 2024, 14:57
De superluie, extreem-luie hangmatbeleggers zoals ik hebben daar geen last van.
Indien de resultaten van Nvidia echt zouden tegenvallen heeft dit zeker effect op de andere 6 grote jongens en daarna algemeen op het beursklimaat en daarmee ook op IWDA, CNDX en CSPX. Zij hebben het laatste jaar de beurs getrokken.
Ik moet mijn etf orders nog doorgeven maar ga toch wachten tot morgen.
Bij goed nieuws laat ik misschien een procent liggen maar bij slecht nieuws zou het wel eens een ommekeer(tje) kunnen worden.
Ik heb zelf geen cash (minder dan 0,1% van mijn financieel vermogen; inbegrepen noodfonds, spaarrekeningen, ...). Door mijn allergie aan cash heb ik nooit de vraag hoe ik best beleggingen kan timen
Ik volg de raad van Buffett. Wanneer moet je beleggen? Nu (als je het geld hebt).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De zoektocht naar kwaliteit met Pieter Slegers
https://jongbeleggendepodcast.nl/161-de ... er-slegers
https://jongbeleggendepodcast.nl/161-de ... er-slegers