Familiale verzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Familiale verzekering
Wat is de opzettelijke of zware fout hier? De student heeft nooit de intentie gehad om de zeventiger te verwonden noch te doden. Dus op basis van opzet kun je onmogelijk weigeren als familiale verzekeraar.fly4two schreef: ↑19 februari 2024, 21:57 Op de vrt website lees ik dat een student uit Leuven 120.000 euro schadevergoeding moet betalen na een dodelijk ongeval met een zeventiger. Hierbij vraag ik mij in dit geval af of deze student (een twintiger) zelf die 120.000 euro moet ophoesten, ook al wordt dit als een opzettelijke of zware fout aanzien. M.a.w. zal de familiale verzekering deze kosten van hem terug vorderen?
Zie het artikel op
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/19 ... odelijk-o/
Daarnaast kun je enkel weigeren op basis van een zware fout indien de zware fout limitatief is opgesomd in je polis. In dit geval zou er dan moeten staan dat het roekeloos rijden met je fiets een zware fout is. Geen enkele familiale verzekeraar doet dit trouwens. Indien de student dus een familiale verzekering heeft, zal er zonder verhaal vergoed worden.
Dank je wel voor ja antwoord NS2SN. Ik vond de titel "Student uit Leuven moet 120.000 euro schadevergoeding betalen na dodelijk ongeval met zeventiger" enigszins verwarrend, terwijl de student dan niet persoonlijk hoeft te betalen.NS2SN schreef: ↑20 februari 2024, 10:28Wat is de opzettelijke of zware fout hier? De student heeft nooit de intentie gehad om de zeventiger te verwonden noch te doden. Dus op basis van opzet kun je onmogelijk weigeren als familiale verzekeraar.fly4two schreef: ↑19 februari 2024, 21:57 Op de vrt website lees ik dat een student uit Leuven 120.000 euro schadevergoeding moet betalen na een dodelijk ongeval met een zeventiger. Hierbij vraag ik mij in dit geval af of deze student (een twintiger) zelf die 120.000 euro moet ophoesten, ook al wordt dit als een opzettelijke of zware fout aanzien. M.a.w. zal de familiale verzekering deze kosten van hem terug vorderen?
Zie het artikel op
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/19 ... odelijk-o/
Daarnaast kun je enkel weigeren op basis van een zware fout indien de zware fout limitatief is opgesomd in je polis. In dit geval zou er dan moeten staan dat het roekeloos rijden met je fiets een zware fout is. Geen enkele familiale verzekeraar doet dit trouwens. Indien de student dus een familiale verzekering heeft, zal er zonder verhaal vergoed worden.
Ik hoop dat zijn ouders nooit tegen hun makelaar gezegd hebben : "schrap maar die familiale, we betalen al 30 jaar en we hebben ze nog nooit nodig gehad"