Trends beleggen stockpicks
TIP
Re: Trends beleggen stockpicks
Compounding Quality = Pieter Slegersdoorwinterd schreef: ↑23 februari 2024, 01:26 De zoektocht naar kwaliteit met Pieter Slegers
https://jongbeleggendepodcast.nl/161-de ... er-slegers
Wel vreemd, nooit van de man gehoord en plots duikt hij overal op.(HLN, Trends, De Tijd, jong beleggen)
Ik begin zijn nieuwsbrieven wel beu te raken. Elke keer halve info met een teaser om dan betalend lid te worden. Stuur dan geen gratis nieuwsbrief he. Eén van de laatste: “10 aandelen om voor eeuwig bij te houden” en dan geeft hij er 5. Wil de de top 5? Betaal dan de vriendenprijs van slechts $500 per jaar. Een keer een teaser om een abonnement te verkopen, ok, maar in elke mail maar halve info geven.. Zijn marketingmachine draait inderdaad op volle toeren. Uiteindelijk is het ook maar weer de zoveelste mens die aandelentips verkoopt. Akkoord, zijn onderzoek is van goede kwaliteit, maar toch.
en ondertussen duikelt de gouden tip Newmont Mining van Danny Reghweghs verder de dieperik in. Ik kan mijn geld evengoed in een bloempot steken in de hoop dat het groeit
Klopt. Tel daarbij dat de man 27 jaar jong is, en dus enkel een stierenmarkt heeft meegemaakt. Voor iemand die de mond vol heeft over "skin in the game" is dat een belangrijke kanttekening. Ik luisterde gisteren de podcast van de tijd, en daar maakt hij een heel goeie beurt. Het is iemand die heel graag dit soort van onderzoek doet, en dat hij de resultaten daarvan niet gratis te grabbel gooit... tja, daar kan ik dan ook weer in komen. Maar 500 eur per jaar betalen om met een grote kans na jaren vast te stellen dat het toch niet beter gaat dan een tracker.... Dan moet je toch al een hele grote portefeuille hebben.Barryke schreef: ↑23 februari 2024, 10:57 Ik begin zijn nieuwsbrieven wel beu te raken. Elke keer halve info met een teaser om dan betalend lid te worden. Stuur dan geen gratis nieuwsbrief he. Eén van de laatste: “10 aandelen om voor eeuwig bij te houden” en dan geeft hij er 5. Wil de de top 5? Betaal dan de vriendenprijs van slechts $500 per jaar.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Zijn "compounding quality" was opgestart als een anoniem initiatief. En daarmee -dat mag gezegd worden- heeft hij naam en faam gemaakt. Recent trad hij uit de anonimiteit en uiteraard wilt iedereen nu plots interviews afnemen. Daarom.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Waarom blijft dat verkopen in godsnaam als ze effectief de bal zo vaak mis slaan, kan iemand mij dat uitleggen?
[/quote]
heb zelf insight beleggen in trends jaren gevolgd en opgemerkt dat de selectie de laatste 2 tal jaren hapert. voor mijzelf de conclusie getrokken dat zolang de beurs het algemeen goed deed, 10 tal jaren stijgend als gevolg van lage rentes, de selectie het ook niet slecht deed met als aandrijvers de uitschieters in biotech waar een breed gamma van kleine participaties belgische biotechaandelen de basis voor vormden. De laatste 2 jaar waarbij stockpicking belangrijker geworden is laat de selectie het sterk afweten. Ook is volgens mij "rendement sinds opstart" veranderd naar YTD maar kan mis zijn. conclusie voor mij: Als een algemeen stijgende beurs geen evidentie meer is wordt het voor iedereen spartellen op het droge en zijn je eigen inzichten niet slechter of beter zijn dan van wie dan ook.
[/quote]
heb zelf insight beleggen in trends jaren gevolgd en opgemerkt dat de selectie de laatste 2 tal jaren hapert. voor mijzelf de conclusie getrokken dat zolang de beurs het algemeen goed deed, 10 tal jaren stijgend als gevolg van lage rentes, de selectie het ook niet slecht deed met als aandrijvers de uitschieters in biotech waar een breed gamma van kleine participaties belgische biotechaandelen de basis voor vormden. De laatste 2 jaar waarbij stockpicking belangrijker geworden is laat de selectie het sterk afweten. Ook is volgens mij "rendement sinds opstart" veranderd naar YTD maar kan mis zijn. conclusie voor mij: Als een algemeen stijgende beurs geen evidentie meer is wordt het voor iedereen spartellen op het droge en zijn je eigen inzichten niet slechter of beter zijn dan van wie dan ook.
Welke zijn de 5 die hij al aanraadt zonder abonnement ?Barryke schreef: ↑23 februari 2024, 10:57 Ik begin zijn nieuwsbrieven wel beu te raken. Elke keer halve info met een teaser om dan betalend lid te worden. Stuur dan geen gratis nieuwsbrief he. Eén van de laatste: “10 aandelen om voor eeuwig bij te houden” en dan geeft hij er 5. Wil de de top 5? Betaal dan de vriendenprijs van slechts $500 per jaar. Een keer een teaser om een abonnement te verkopen, ok, maar in elke mail maar halve info geven.. Zijn marketingmachine draait inderdaad op volle toeren. Uiteindelijk is het ook maar weer de zoveelste mens die aandelentips verkoopt. Akkoord, zijn onderzoek is van goede kwaliteit, maar toch.
met veel dank aan forumlid Karine momenteel een maandabonnement op Compounding Quality.
Even mijn feedback
positief:
- diepgaande analyses van gekochte aandelen, grondig studiewerk, met kennis van zaken lijkt mij.
- artikels geschreven in begrijpelijke taal.
- oprichter Pieter is vlot persoonlijk bereikbaar via mail en beantwoordt vragen op de Slack-community.
negatief (prijs van 364 euro per jaar in het achterhoofd):
- zijn aandelen portfolio bevat tot nu toe 9 posities en werd geleidelijk opgebouwd sinds oktober 23. Pas deze week werd een eerste update gedaan waarbij een inschatting wordt gegeven of deze aandelen nog koopwaardig zijn aan hun huidige waardering, en of er relevante wijzigingen zijn. Laat, vind ik.
- er zullen nog een 9 tal bedrijven aangekocht worden. Eens de portfolio compleet zal zijn, lijkt de meerwaarde van een abonnement kleiner.
- een behoorlijk deel van de content is gratis toegankelijk via andere bronnen.
Even mijn feedback
positief:
- diepgaande analyses van gekochte aandelen, grondig studiewerk, met kennis van zaken lijkt mij.
- artikels geschreven in begrijpelijke taal.
- oprichter Pieter is vlot persoonlijk bereikbaar via mail en beantwoordt vragen op de Slack-community.
negatief (prijs van 364 euro per jaar in het achterhoofd):
- zijn aandelen portfolio bevat tot nu toe 9 posities en werd geleidelijk opgebouwd sinds oktober 23. Pas deze week werd een eerste update gedaan waarbij een inschatting wordt gegeven of deze aandelen nog koopwaardig zijn aan hun huidige waardering, en of er relevante wijzigingen zijn. Laat, vind ik.
- er zullen nog een 9 tal bedrijven aangekocht worden. Eens de portfolio compleet zal zijn, lijkt de meerwaarde van een abonnement kleiner.
- een behoorlijk deel van de content is gratis toegankelijk via andere bronnen.
Begrijp niet waarom die schrijvers van dergelijke magazines zo opdringerig zijn?
Ze verdienen zelf toch bergen geld op de beurs.
Ik denk dat bij velen dit net een negatief effect heeft.
You were a Partner of Compounding Quality in the past.
And that’s why I want to do something special for you today.
I’m offering a 50% (!) discount for the first 25 people that take a yearly subscription
This means you only pay $249 instead of $499!
I’m offering a 50% (!) discount for the first 25 people that take a yearly subscription
Ach, ik heb het zelf wel eens aan zon abonnement verkoper gevraagd. Het antwoord was: ik beleg zelf niet om objectief te kunnen blijven.karine schreef: ↑7 april 2024, 22:17 Begrijp niet waarom die schrijvers van dergelijke magazines zo opdringerig zijn?
M.a.w. ik verlies als ik zelf beleg alleen maar geld.
Picks and shovels.
Dat is nu wel een verwijt dat je compounding quality niet kunt maken. We kunnen het uiteraard niet echt controleren, maar hij is open over zijn eigen portefeuille. Hij raadt geen dingen aan die hij zelf niet koopt.
Of hij wel een eigen port. heeft weet je ook niet. Kan wel een demo zijn.