Holdings
TIP
Re: Holdings
QA1 was in één ding goed: pedant doen en mensen op hun plek zetten.laeka schreef: ↑12 februari 2024, 09:25
Doorwinterd,
U kan het veel beter! Geen probleem mee maar post ne keer uw transacties zoals al meermaals gevraagd door mij en andere forumleden. Het zal dan wel weer heel stil worden. Indertijd trachtte u ook QA1 op het beursig forum in vraag te stellen maar u werd vakkundig steeds op uw plaats gezet door QA1 zodat u steeds met de staart tussen de benen moest afdruipen.
Beleggen was jammer genoeg geen kwaliteit van hem.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Dankzij Kamp Waes hebben we een mooi woord kunnen toevoegen aan ons vocabularium.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ja inderdaad een actueel woord maar geen beter woord om wijlen QA1 te omschrijven.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Jammer voor QA1 had ik wel gelijk want sinds toen is Camellia nog een derde waard. Worstelde met de confirmation bias vrees ik.laeka schreef: ↑12 februari 2024, 09:25Indertijd trachtte u ook QA1 op het beursig forum in vraag te stellen maar u werd vakkundig steeds op uw plaats gezet door QA1doorwinterd schreef: ↑11 februari 2024, 19:49
Toch compleet van de pot gerukt als je komt insinueren dat mensen hier 114x hun inleg hadden kunnen mee verdienen? Maar dat mag niet in vraag gesteld worden? Reken die carg (32j) maar eens uit na 2x RV op de dividenden die geherinvesteerd werden. Van de koersstijging kwam het niet hé.
Mijn transacties?? Rare vraag van iemand die beweert dat hij slechts deeltje van zijn transacties hier post en de rest alleen maar privé deelt met mensen die evenveel kennis hebben als hemzelf.
Tien holdings vermelden en maanden nadien er eentje uitpikken om daar zijn aan- en verkooptransactie op te vermelden, dat kan iedereen.
Het meelopertje tosca was daar meer het ongeleid projectiel. Al zijn posts zijn blijkbaar verwijderd.
En laat dat nu toevallig jouw alter ego zijn.
Het gaat er mij niet om of je op winst of verlies staat.
Wel dat je probeert de indruk te wekken dat je met een selectie 'achteraf' swings in holdings het super doet, terwijl als we eens dieper graven de zware posities (nbb, camellia, alibaba, jardine ed) dit op zijn zachts gezegd aan de grond houden. Geen situatie om anderen uit te lachen, laat staan onder een andere alias.
Van mij mag zelfs iedereen trades verzinnen op een illiquide aandeel dat ik hier vermeldde, grappig maar geen probleem.
Maar als je me met je ene nick wat probeert uit te lachen en me met de andere nick komt bedanken voor een tip, dacht ik dat je wel tegen wat weerwerk zou kunnen?
Blijkbaar niet dus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom zou ik in godsnaam veel transacties doen? Om zoals jij met de kleine winstjes te zwaaien en met de zware verliezers te blijven zitten?
En het is niet dat jij altijd veel inspiratie hebt hé:
huisjetuintjefiets schreef: ↑9 februari 2024, 15:52
Ik ben van mening dat Stellantis failliet zal gaan. Oneerbiedig gesteld: een verzameling van bedrijven die niet weten hoe ze in de toekomst moeten overleven, en die denken dat ze er samen bovenop zullen geraken.
Zal nooit lukken. Er is een visie nodig. En in die visie moet je merken knippen, laten verdwijnen. Maar dat zal geen enkel onderdeel van Stellantis laten gebeuren.
Dus blijf je vastklampen aan het verleden.
En dus gaat het geheel ten onder.
Recordresultaten voor Stellantis
https://www.stellantis.com/en/news/pres ... mobile_app
Zal nog niet voor direct zijn precies, het faillissement.
Stellantis voorlopig +5.5% en Peugeot Invest +4.7%.
De tip van Laeka is voorlopig een voltreffer.
Best niet op reageren Barryke. Zulke postings van huisjetuintjefiets bewijzen direct wat voor vlees je in de kuip hebt.Barryke schreef: ↑15 februari 2024, 15:02huisjetuintjefiets schreef: ↑9 februari 2024, 15:52
Ik ben van mening dat Stellantis failliet zal gaan. Oneerbiedig gesteld: een verzameling van bedrijven die niet weten hoe ze in de toekomst moeten overleven, en die denken dat ze er samen bovenop zullen geraken.
Zal nooit lukken. Er is een visie nodig. En in die visie moet je merken knippen, laten verdwijnen. Maar dat zal geen enkel onderdeel van Stellantis laten gebeuren.
Dus blijf je vastklampen aan het verleden.
En dus gaat het geheel ten onder.
Recordresultaten voor Stellantis
https://www.stellantis.com/en/news/pres ... mobile_app
Zal nog niet voor direct zijn precies, het faillissement.
Stellantis voorlopig +5.5% en Peugeot Invest +4.7%.
De tip van Laeka is voorlopig een voltreffer.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Voorlopig met een korreltje zout te nemen.
Vier aankopen werden vermeld:
- februari 2024
- maart 2023
- maart 2022
- maart 2022
(2021 uitgestapt uit Peugeot invest)
met het winstje been je de inflatie niet bij, laat staan een wereldindex
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Valt te overwegen.
Wat zijn de spelregels van 'ne keer uw transacties posten'?
Ik bedoel bijvoorbeeld, hoeveel maal mag/kan men eenzelfde aankoop verkopen?
-
- Verbannen Gebruiker
En wie ben jij?
Verbieden dat iemand anders een andere mening heeft dan de jouwe?
Raar persoon ben jij. Wat heb jij te zoeken op een forum als je niet met andere meningen kunt omgaan?
Tijd dat je volwassen wordt
Even wat nagegaan met wat voor tips doorwinterd afgelopen jaren kwam (u moet zeer goed zoeken want deze posting van hem zijn op een paar vingers te tellen) . Op 6 januari 2023 kwam hij in zijn top 5 2023 met volgende tips!
Artois toen 5400 euro nu 4860 euro
Cambodge toen 6700 euro nu 6500 euro
Moncey toen 8050 euro nu 7450 euro
Tramways de Rouen 5700 euro nu 5200 euro
Chemin du var et du gard toen 6500 euro nu 6500 euro
Samengevat 1 break even en de rest in de min.
Doorwinterd ziet telkens de splinter in laeka's tips maar de balk in zijn eigen ogen ziet hij niet!
Keer eerst voor uw eigen deur met een grove borstel vriend ipv andere de les te spellen.
Doorwinterd ziet telkens de splinter in laeka's tips maar de balk in zijn eigen ogen ziet hij niet!
Keer eerst voor uw eigen deur met een grove borstel vriend ipv andere de les te spellen.
Sinds gisteren weer Viel aangekocht aan 7,56 eurokes. Hou je de teller bij doorwinterd want ik zit al in totaal aan meer dan 25 transacties dit jaar op mijn aandelenportefeuille.doorwinterd schreef: ↑22 februari 2024, 18:52Valt te overwegen.
Wat zijn de spelregels van 'ne keer uw transacties posten'?
Ik bedoel bijvoorbeeld, hoeveel maal mag/kan men eenzelfde aankoop verkopen?
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ken niets van holdings. Maar iets laag verkopen, en dan 23% hoger kopen, heeft dat te maken met de korting?
De holding zonder korting: YTD: +15%
Soms is niks doen het beste.
Soms is niks doen het beste.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik weet niet of het een gebrek is aan intellectuele eerlijkheid of wiskundig inzicht (beiden kan uiteraard ook), maar zoals gewoonlijk klopt er weinig van uw post.laeka schreef: ↑23 februari 2024, 09:27 Even wat nagegaan met wat voor tips doorwinterd afgelopen jaren kwam (u moet zeer goed zoeken want deze posting van hem zijn op een paar vingers te tellen) . Op 6 januari 2023 kwam hij in zijn top 5 2023 met volgende tips!
fout, Artois stond toen op 4980 euro
fout, Cambodge stond toen op 6450€ (uur posting op 6250€)
fout, Moncey stond toen op 7500 euro (uur posting 7400€)
fout, Tramways de Rouen stond toen op 4460€
fout, 1 minnetje, 2 plusjes, 1plus; 1 break even Nog steeds geen vetpot, wat ook nergens wordt beweerd
Geen probleem met (uw) tips, wel dat je chronisch trades verzint, dikwijls lang na de feiten, verkopen post zonder aankopen enz enz
We wel niets meer horen over uw opgestapelde posities in blunders die nog steeds -70% staan terwijl u
1) met een andere alias mensen gaat uitlachen met hun foute aankopen
2) hier mensen die wél gedegen kennis hebben over balansen ed. en waar we wel nog iets van konden leren, de zin hebt ontnomen om hier nog te posten, simpelweg omdat net jij hen dan de wat mindere zaken onder de neus wrijft en uitvergroot.