Beleggingen in kaart brengen met Portfolio Performance (Win/Mac/Linux)
TIP
Re: Beleggingen in kaart brengen met Portfolio Performance (Win/Mac/Linux)
Je kan een aandeel alleen verwijderen als er geen gelinkte transacties meer zijn. Je gaat dus eerst de transacties moeten verwijderen en dan pas het aandeel.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Weet er iemand hoe je de koers van turbo's automatisch kan uploaden in PP?
Bijvoorbeeld deze: https://www.bnpparibasmarkets.nl/produc ... NPNL1KVR1/
Ik heb dit weekend al zitten rondzoeken op internet, maar vind geen oplossing.
Desnoods doe ik wel een manuele upload via CSV, maar ook die dagkoersen kan ik nergens vinden in Excel of tabelformat...
Ter info: aandelenkoersen zijn in PP zelf te vinden, fondsen haal ik uit Morningstar en pensioensparen komt ook via een externe link (is hiervoor al ergens beschreven).
Desnoods doe ik wel een manuele upload via CSV, maar ook die dagkoersen kan ik nergens vinden in Excel of tabelformat...
Ter info: aandelenkoersen zijn in PP zelf te vinden, fondsen haal ik uit Morningstar en pensioensparen komt ook via een externe link (is hiervoor al ergens beschreven).
Ik kan bij SG een csv-file downloaden en uploaden in PP, maar is heel wat manueel werk. Iemand een idee hoe je in een PP een automatische link kan maken met de website van SG?Dione schreef: ↑17 oktober 2022, 15:47 Weet er iemand hoe je de koers van turbo's automatisch kan uploaden in PP?
Bijvoorbeeld voor https://www.beurs.societegenerale.nl/pr ... ails/DY35S
Nu de rentes stijgen worden termijnrekeningen weer interessant m.i.
Maar hoe doen jullie dat in Portfolio Performance?
Momenteel kom ik niet verder dan een "(deposito) zicht-rekening" en een "(deposito) termijn-rekening" waar ik bedragen overboek van de ene rekening naar de andere en op vervaldatum dan de rente toevoeg/inboek.
Ongetwijfeld kan dit handiger - ik weet alleen niet hoe
Maar hoe doen jullie dat in Portfolio Performance?
Momenteel kom ik niet verder dan een "(deposito) zicht-rekening" en een "(deposito) termijn-rekening" waar ik bedragen overboek van de ene rekening naar de andere en op vervaldatum dan de rente toevoeg/inboek.
Ongetwijfeld kan dit handiger - ik weet alleen niet hoe
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Er is sinds kort een mobile app verschenen van Portfolio Performance voor iOS. Hiermee kan je het bestand van het desktop-programma uitlezen op een mobiel toestel.
Ook in de maak voor Android dat je weet?
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
-
- Full Member
- Contacteer:
Wel eerst even je portfolio opslaan als binary (via ‘save as’ in de desktop versie). Anders kan je het niet inladen in de app.
Werken de desktop app en de mobile app dan op éénzelfde file, en zijn ze zodoende dus "gesynchroniseerd"?Maneblusser schreef: ↑23 februari 2024, 21:56 Wel eerst even je portfolio opslaan als binary (via ‘save as’ in de desktop versie). Anders kan je het niet inladen in de app.
Mijn portfolio performance desktop app + savefile leven in een cloudopslagdienst die synchroniseert tussen mijn pc en mijn smartphone, dus technisch gezien is dat geen obstakel.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja, je portfolio moet bij een clouddienst staan. De app leest deze in maar dient verder vooral als viewer. Transacties toevoegen kan (voorlopig?) enkel via de desktop versie.RGiskard schreef: ↑23 februari 2024, 22:28 Werken de desktop app en de mobile app dan op éénzelfde file, en zijn ze zodoende dus "gesynchroniseerd"?
Mijn portfolio performance desktop app + savefile leven in een cloudopslagdienst die synchroniseert tussen mijn pc en mijn smartphone, dus technisch gezien is dat geen obstakel.
vraagje voor de mensen die vertrouwd zijn met dit programma. Ik zou graag een goed zicht krijgen op mijn beleggingsbeslissingen en leren uit mijn fouten. Dus ook mijn posities die ik met verlies heb verkocht zou ik willen bijhouden. Ik heb verschillende brokers. Kan ik via Portfolio Performance dit in rekening brengen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Met die software kan je alles opvolgen zonder problemen. Alles wat je registreert kan je in de historiek terugvinden: hoeveel transactiekosten je betaald hebt, hoeveel belastingen, gerealiseerde meer- en minwaarden, ...JeroenBW schreef: ↑19 augustus 2024, 11:26 vraagje voor de mensen die vertrouwd zijn met dit programma. Ik zou graag een goed zicht krijgen op mijn beleggingsbeslissingen en leren uit mijn fouten. Dus ook mijn posities die ik met verlies heb verkocht zou ik willen bijhouden. Ik heb verschillende brokers. Kan ik via Portfolio Performance dit in rekening brengen?
Alvast bedankt!