Holdings
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Aker asa noteert momenteel op zowat zijn laagste koers van de laatste 3j. De resultaten van q4 2023 waren niet zo slecht volgens mij. Ze zijn natuurlijk zeer afhankelijk van de olieprijs. Meer dan de helft van Aker bestaat uit Aker BP.
Volgens mij is dit een goede Scandinavische holding die nu met een korting van ongeveer 40% onder nav staat.
Wat zijn de meningen hier?
Volgens mij is dit een goede Scandinavische holding die nu met een korting van ongeveer 40% onder nav staat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
doorwinterd schreef: ↑22 februari 2024, 18:52Valt te overwegen.
Wat zijn de spelregels van 'ne keer uw transacties posten'?
Ik bedoel bijvoorbeeld, hoeveel maal mag/kan men eenzelfde aankoop verkopen?
U komt dus nu de koers alweer 6% hoger staat vertellen dat u ze op het 2de laagste downtickJE van de dag en zelfs van de maand gekocht hebt?
Nice
Ze nu nog een keer of 2 verkocht hebben na de koers terug zakte en klaar!
Beste,doorwinterd schreef: ↑23 februari 2024, 17:26doorwinterd schreef: ↑22 februari 2024, 18:52
Valt te overwegen.
Wat zijn de spelregels van 'ne keer uw transacties posten'?
Ik bedoel bijvoorbeeld, hoeveel maal mag/kan men eenzelfde aankoop verkopen?
U komt dus nu de koers alweer 6% hoger staat vertellen dat u ze op het 2de laagste downtickJE dag en zelfs van de maand gekocht hebt?
Nice
Ze nu nog een keer of 2 verkocht hebben na de koers terug zakte en klaar!
Heb dit aan een paar forumleden gemeld direct na aankoop gisteren. Er waren trouwens veel aankopen rond de 7.56 euro. Maar zoals altijd zal jij het veel beter weten wat laeka koopt en verkoopt. Je hebt duidelijk last van het laeka syndroom. Waarschijnlijk in 1 van de vele tips gestapt van laeka die niet het gewenste resultaat opleverde en nu zijn gal komt spuwen.
Het is onnodig dat ik nog aankopen post op het forum want u weet het steeds beter. Ik kijk alvast naar uw fantastische beleggingen en aankopen.
Koers 573 Nok en Nav van 773 Nok staat op de website is wel geen korting van 40% he.mickeymouse schreef: ↑23 februari 2024, 17:14 Aker asa noteert momenteel op zowat zijn laagste koers van de laatste 3j. De resultaten van q4 2023 waren niet zo slecht volgens mij. Ze zijn natuurlijk zeer afhankelijk van de olieprijs. Meer dan de helft van Aker bestaat uit Aker BP.
Ondertussen lijkt bodem voor compagnie des bois Sauvages nog niet bereikt,korting(op intrinsieke waarde)loopt verder op....
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Heeft het met de prijs cacaoprijs te maken?
Enkele dagen geleden stond er een bericht op de vrt:
"Cacao dubbel zo duur: waarom schieten prijzen de hoogte in?"
Enkele dagen geleden stond er een bericht op de vrt:
"Cacao dubbel zo duur: waarom schieten prijzen de hoogte in?"
Ja en dit gebeurt telkens onder zeer hoge volumes. Blijkbaar een grootaandeelhouder aan het uitstappen.Brugse Leeuw schreef: ↑23 februari 2024, 22:39Snap er ook niks van...wie verkoopt hier aan dergelijke prijzen?
Heb het management een tiental dagen geleden gevraagd waarom er niet meer aandelen per dag worden ingekocht als de koers laag staat. Hun antwoord was dat ze gebonden zijn aan regels. Soms zie je dat ze meer aandelen inkopen aan bvb 276 euro en de week daarna minder aan bvb 260 euro.
Afwachten wat ze op 6 maart te vertellen hebben. NAV mag al zakken naar 500 euro dan zit je nog met een korting van zowat 50%.
Heeft de hoge cacaoprijs geen invloed?
De groep heeft al meer dan twee jaar een deelneming van 35% (inclusief het aandeel van Jeff de Bruges) in de Ecuadoraanse vennootschap ECUADORCOLAT. Die onderneming bezit momenteel meer dan 1.300 ha landbouwgrond, waar voornamelijk cacaobomen worden geteeld waarvan de productie bijna uitsluitend zal worden gebruikt om haar aandeelhouders te bevoorraden. Het is in de eerste plaats de bedoeling om de eigen bevoorrading van de Groep te verzekeren, maar ook om tegemoet te komen aan een grote bekommernis om gegarandeerde kwaliteit en respect voor zowel het milieu als de samenleving.
Probleem ligt eerder bij Umicore (zwakke resultaten, slechte vooruitzichten) en de prestaties van de vastgoedtak zal ook gene vette zijn gezien de stijgende rentes.
Kinnevik neemt afscheid van Tele2. 13% premie op closing price van Tele2.
KINNEVIK AGREES TO SELL ITS ENTIRE SHAREHOLDING IN TELE2 TO AN INVESTMENT VEHICLE JOINTLY CONTROLLED BY ILIAD AND NJJ
TO SELL ITS ENTIRE SHAREHOLDING FOR A TOTAL CONSIDERATION OF SEK 13BN
ILIAD/NJJ WILL ACQUIRE 31.3 MILLION CLASS B SHARES IN TELE2
KINNEVIK AGREES TO SELL ITS ENTIRE SHAREHOLDING IN TELE2 TO AN INVESTMENT VEHICLE JOINTLY CONTROLLED BY ILIAD AND NJJ
Op zich goed nieuws dat ze die aandelen voor een mooie prijs verkocht hebben. Maar... ze hebben al veel cash, en nu zal dat alleen maar meer worden. Zo snel berekend zal dat rond de 40% cash gaan zijn als de deal is afgerond.Tommy052 schreef: ↑26 februari 2024, 08:56 Kinnevik neemt afscheid van Tele2. 13% premie op closing price van Tele2.
Ik investeer natuurlijk niet in een holding om die holding dan op een berg cash te laten zitten. Dus of het goed nieuws is... hangt af van wat ze met de opbrengst gaan doen.
Dit moet zowat de grootste uitdaging zijn voor een holding: kunnen weerstaan aan de druk van aandeelhouders om kost-wat-kost te gaan investeren in oninteressante bedrijven.
Een goed holding-bestuur heeft juist het geduld voor de juiste opportuniteit en slaat dan toe. Als ik mijn geld meteen en volledig wil geinvesteerd zien, dan koop ik wel een indextracker.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Natuurlijk wil ik niet dat ze investeren in oninteressante bedrijven. Desnoods (maar dat is dan echt alleen als ze niets beters kunnen vinden) zetten ze het in een indextracker.Gudrun schreef: ↑26 februari 2024, 10:10Dit moet zowat de grootste uitdaging zijn voor een holding: kunnen weerstaan aan de druk van aandeelhouders om kost-wat-kost te gaan investeren in oninteressante bedrijven.
Een goed holding-bestuur heeft juist het geduld voor de juiste opportuniteit en slaat dan toe. Als ik mijn geld meteen en volledig wil geinvesteerd zien, dan koop ik wel een indextracker.
Maar ze zaten al op circa 15% cash, waar ze blijkbaar geen goede bestemming voor hadden.
Als je geen investeringsideeen hebt, moet je niet in het management van een investeringsholding gaan.
In dit geval lijkt een aandeleninkoopprogramma het beste. Ze noteren aan circa 45% korting (en nog veel meer als je de cash buiten beschouwing laat) dus een inkoopprogramma zou goed opbrengen voor de aandeelhouders.