nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Niemand kan de toekomst voorspellen. Ik zeg dan ook nergens dat die bedragen exact zullen kloppen, maar ze geven wel een indicatie of raming waar we naar toe gaan indien er niet wordt opgetreden.Destereir schreef: ↑24 februari 2024, 19:53 De situatie is inderdaad niet rooskleurig.
Plannen maken is 1 ding. Weten dat de plannen voor over 5 jaar weinig te betekenen hebben is beter dan er van uitgaan dat alles precies zo zal verlopen.
Voorbeelden ?
- Het zilverfonds. (geen 5 jaren maar zeker een voorbeeld van hoe fantastisch plannen op lange termijn wel zijn).
- Covid : mooie begrotingsplannen die ze gemaakt hebben in 2019 ?
- De oorlog in oekraine.
Verwacht vooral wonderen van de meerjarenbegroting ! Dat ze over 5 jaar nog klopt bijvoorbeeld.
Met resultaten boek je winst.
Met plannen (begroting) niet echt. Vooral als je het plan nadien minder goed kan volgen dan een regeerakkoord.
Dat onverwachte gebeurtenissen (oorlog, pandemie …) de plannen kunnen doorkruisen is evident. Ik weet ook niet wat er in 2025 gaat gebeuren, zelf niet wat er later dit jaar of zelf morgen gaat gebeuren …
Maar het lijkt me nog altijd beter van een raming te hebben dan gewoon “blind te varen”
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 25 februari 2024, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Het zilverfonds was een doekje voor het bloeden; de meesten wisten dat dit een "lege doos" was;Destereir schreef: ↑24 februari 2024, 19:53 De situatie is inderdaad niet rooskleurig.
Plannen maken is 1 ding. Weten dat de plannen voor over 5 jaar weinig te betekenen hebben is beter dan er van uitgaan dat alles precies zo zal verlopen.
Voorbeelden ?
- Het zilverfonds. (geen 5 jaren maar zeker een voorbeeld van hoe fantastisch plannen op lange termijn wel zijn).
- Covid : mooie begrotingsplannen die ze gemaakt hebben in 2019 ?
- De oorlog in oekraine.
Verwacht vooral wonderen van de meerjarenbegroting ! Dat ze over 5 jaar nog klopt bijvoorbeeld.
Met resultaten boek je winst.
Met plannen (begroting) niet echt. Vooral als je het plan nadien minder goed kan volgen dan een regeerakkoord.
- Covid; was niet onverwacht. Sommigen hebben het "zien" aankomen: China; WHO; VS; Experts...
- Oorlog in Oekraïne; is veel vroeger begonnen dan 2022.
Cheers.
Om van het zijspoor terug op de hoofdzaak te komen: de financiële situatie is vooral niet rooskleurig voor Brussel en in iets mindere mate voor onze Waalse medelandgenoten, Daar gaat het om (niet om het feit of de cijfers 1 percentje hoger of lager zullen zijn).
Het zullen leuke onderhandelingen worden later dit jaar, na de verkiezingen.
Het hoofdthema zal - zeker voor sommige regio’s - MEER GELD worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ieder gebouw dat ze zetten wordt vroeg of laat toch plat gebombardeerd door Israël.
Laat ons vooral geen discussie voeren over dat conflict, er is niemand van ons die ook maar enigszins weet hoe we als Palestijn en/of Israëliet zouden reageren als we in die situatie zouden zitten.
Net zoals het voor ons, in de zetel zittende met een vette zak chips, hoe het is om als (al of niet economisch) vluchteling is om een beter leven te zoeken.
Ik wou dat ik ook zo naar het leven zou kunnen kijken, zwart/wit, hoe gemakkelijk zou dat niet zijn
Zwart-wit, doe je dat ook niet een beetje als je zaken zoals hieronder schrijft? Dat is toch ook maar weinig genuanceerd.Abatoetnie schreef: ↑25 februari 2024, 10:01 Ik wou dat ik ook zo naar het leven zou kunnen kijken, zwart/wit, hoe gemakkelijk zou dat niet zijn
Abatoetnie schreef: ↑25 februari 2024, 10:01 Ieder gebouw dat ze zetten wordt vroeg of laat toch plat gebombardeerd door Israël.
Israël reageert op een terreuraanval= zelfverdediging. Waar haal je het dat zij alles platbombarderen?Abatoetnie schreef: ↑25 februari 2024, 10:01Ieder gebouw dat ze zetten wordt vroeg of laat toch plat gebombardeerd door Israël.
Laat ons vooral geen discussie voeren over dat conflict, er is niemand van ons die ook maar enigszins weet hoe we als Palestijn en/of Israëliet zouden reageren als we in die situatie zouden zitten.
Net zoals het voor ons, in de zetel zittende met een vette zak chips, hoe het is om als (al of niet economisch) vluchteling is om een beter leven te zoeken.
Ik wou dat ik ook zo naar het leven zou kunnen kijken, zwart/wit, hoe gemakkelijk zou dat niet zijn
-
- Full Member
- Contacteer:
Sorry, ik moet even een correctie aanbrengen : er staan in de Gazastrook nog drie gebouwen overeind.
Op een bepaald moment eindigt de "zelfverdediging" en wordt het een genocide.
Wat die krapuultjes hebben gedaan op dat festival is op geen enkele manier goed te praten maar de reactie van Israël heeft niks meer te maken met dat festival.
Zie hierboven, ik heb me gecorrigeerd.m-peeters schreef: ↑25 februari 2024, 11:04 Zwart-wit, doe je dat ook niet een beetje als je zaken zoals hieronder schrijft? Dat is toch ook maar weinig genuanceerd.Abatoetnie schreef: ↑25 februari 2024, 10:01 Ieder gebouw dat ze zetten wordt vroeg of laat toch plat gebombardeerd door Israël.
En mij lijkt wat ik schrijf toch redelijk genuanceerd wat je van onze vriend Sammy niet direct kan zeggen maar soit, ik ga een beetje naar de koers kijken, doe maar even alleen verder.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Om België in staat te stellen al in 2029 2 procent van zijn bbp in defensie te investeren en zo de NAVO-norm te halen, wil Open Vld een strenger activeringsbeleid en een lagere wettelijke groeinorm voor de gezondheidszorg.
Ballonnetje van de N-VA
Dit zijn toch gewoon feiten ?m-peeters schreef: ↑25 februari 2024, 11:04Zwart-wit, doe je dat ook niet een beetje als je zaken zoals hieronder schrijft? Dat is toch ook maar weinig genuanceerd.Abatoetnie schreef: ↑25 februari 2024, 10:01 Ieder gebouw dat ze zetten wordt vroeg of laat toch plat gebombardeerd door Israël.
Of zou je daar ‘grijs’ naar moeten kijken ?
En uiteraard moet het volledig gerechtvaardigd worden omwille van de “zelfverdediging”.Sammy2 schreef: ↑25 februari 2024, 14:04Israël reageert op een terreuraanval= zelfverdediging. Waar haal je het dat zij alles platbombarderen?Abatoetnie schreef: ↑25 februari 2024, 10:01
Ieder gebouw dat ze zetten wordt vroeg of laat toch plat gebombardeerd door Israël.
Dat men enkele terroristen weet te liquideren waarbij daarnaast een veelvoud van 100den burgers mee geliquideerd werden is maar bijzaak. “Zelfverdediging” … weet je wel ….
Een volk ontzien van levensmiddelen heeft niets meer te maken met “zelfverdediging”
Om dan nadien vreemd staan te kijken dat men daar geradicaliseerd geraakt….
Maar soit , terreur werkt nu éénmaal terreur in de hand op die manier daar.
Zij, die terroristen, wisten waaraan zij begonnen; ik zou uitlokking vermoeden, om zich terug in de slachtofferrol te kunnen begeven. De levensmiddelen worden door deze terroristen in beslag genomen en NIET aan de "noodlijdende" bevolking verdeelt. De "burgers" worden door de Hamas als levende schilden gebruikt; zij verstoppen zich in ziekenhuizen, scholen, UNRWA gebouwen, enz... Idem dito voor wat medicamenten betreft: gevonden in de Hamas tunnels; alles nog netjes verpakt en nog van de donorstickers voorzien.KV schreef: ↑25 februari 2024, 15:44En uiteraard moet het volledig gerechtvaardigd worden omwille van de “zelfverdediging”.
Dat men enkele terroristen weet te liquideren waarbij daarnaast een veelvoud van 100den burgers mee geliquideerd werden is maar bijzaak. “Zelfverdediging” … weet je wel ….
Een volk ontzien van levensmiddelen heeft niets meer te maken met “zelfverdediging”
PS En wat jij daarvan maakt, doet er niet toe. Je mag jouw mening hebben.
Als je enkel de feiten van de ene kant weergeeft maar niet die van de andere kant totaal negeert, dan ben je niet genuanceerd bezig. Ik las initieel nergens een verwijzing naar wat Hamas op 7/10 had gedaan maar intussen heeft Abatoetnie zich gecorrigeerd. Blijkbaar vond hijzelf dan toch ook dat hij initieel eenzijdig was …
Het verhaal van de kip en het ei, wat was er eerst?KV schreef: ↑25 februari 2024, 15:44En uiteraard moet het volledig gerechtvaardigd worden omwille van de “zelfverdediging”.
Wel , daar zit ik ook op vast ….m-peeters schreef: ↑25 februari 2024, 17:54Het verhaal van de kip en het ei, wat was er eerst?KV schreef: ↑25 februari 2024, 15:44
En uiteraard moet het volledig gerechtvaardigd worden omwille van de “zelfverdediging”.
Wel ben ik van mening dat het mekaar gewoon versterkt (in de negatieve zin)
-
- Full Member
- Contacteer:
De vraag moet eigenlijk zijn waarom er in Gaza mensen radicaliseren ?
En een bijkomende vraag : denkt Israël écht dat ze op de manier waarop ze bezig zijn dat er in de toekomst geen Gazanen meer gaan radicaliseren ?
Hoe denk je dat een kind uit Gaza van rond de 10 jaar, zonder toekomst, zonder huis, zonder elementaire levensomstandigheden, die zijn ouder heeft zien vermoorden door Israëliers zal evolueren ?
Hoe zou JIJ reageren mocht je iets dergelijks meemaken ?
(en nogmaals, wat Hamas deed op dat festival krijgt geen enkele goedkeuring ... maar waarom gaan mensen zich zo te buiten aan geweld als er geen lang verhaal van radicalisering achterzit ? Ik kan me niet inbeelden dat ik met een relatief normaal levensverloop op die manier zou reageren ... er moet iets zijn dat dit veroorzaakt ... en ik denk niet dat we daar ver achter moeten zoeken).
En een bijkomende vraag : denkt Israël écht dat ze op de manier waarop ze bezig zijn dat er in de toekomst geen Gazanen meer gaan radicaliseren ?
Hoe denk je dat een kind uit Gaza van rond de 10 jaar, zonder toekomst, zonder huis, zonder elementaire levensomstandigheden, die zijn ouder heeft zien vermoorden door Israëliers zal evolueren ?
Hoe zou JIJ reageren mocht je iets dergelijks meemaken ?
(en nogmaals, wat Hamas deed op dat festival krijgt geen enkele goedkeuring ... maar waarom gaan mensen zich zo te buiten aan geweld als er geen lang verhaal van radicalisering achterzit ? Ik kan me niet inbeelden dat ik met een relatief normaal levensverloop op die manier zou reageren ... er moet iets zijn dat dit veroorzaakt ... en ik denk niet dat we daar ver achter moeten zoeken).