Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
Ik heb dus vorig jaar iets gedaan dat onmogelijk is?????
Dan ben je een Primary Dealer en bezit je minstens 10 miljoen.
Federaal Agentschap van de Schuld schreef:Het Federaal Agentschap van de Schuld verkoopt de bestaande OLO’s aan de Primary Dealers via aanbestedingen. Enkel de Primary Dealers kunnen deelnemen aan een aanbesteding of aan een uitgifte door syndicatie. Elk geboden bedrag moet een veelvoud zijn van 1 miljoen euro met een minimum van 10 miljoen euro.
Nee ik heb 2 zerocoupon-olo's gekocht.
Je kunt ze niet rechtstreeks kopen via de dienst "grootboeken", maar wel door een mailtje te sturen naar info at debtagency.be en te vragen om een olo aan te kopen.
Als je de procedure correct volgt staat het resultaat op de website "grootboeken" van de Belgische overheid.
Welke 2 waren het? Heb je de Isinnrs. voor me?Tissik9 schreef: ↑26 februari 2024, 07:32Nee ik heb 2 zerocoupon-olo's gekocht.
Je kunt ze niet rechtstreeks kopen via de dienst "grootboeken", maar wel door een mailtje te sturen naar info at debtagency.be en te vragen om een olo aan te kopen.
Als je de procedure correct volgt staat het resultaat op de website "grootboeken" van de Belgische overheid.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waar was je gisteren tussen 9 en 10u?
Deze zijn in in 2020 uitgegeven, dus die heb je sowieso nooit in 2023 via de dienst grootboeken kunnen kopen in 2023.
Zal het vergeten zijn...
2 Belgische 0-couponobligaties;Finny10 schreef: ↑26 februari 2024, 08:52Welke 2 waren het? Heb je de Isinnrs. voor me?Tissik9 schreef: ↑26 februari 2024, 07:32
Nee ik heb 2 zerocoupon-olo's gekocht.
BE0000351602
BE0000352618
Als het vorig jaar was, dan moeten ze op de secundaire markt gekocht zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zie dat de staatsbon op 1j van september momenteel noteert op 99,71 via Keytrade. Kan ik die gewoon kopen en is dat dan precies alsof ik die in september had gekocht? Dan heb ik zelfde rendement op de helft van de tijd, dus dubbel zo interessant. Of zie ik het verkeerd? Bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden?
Je zal ook de verlopen rente moeten betalenschaakspeler schreef: ↑7 maart 2024, 20:14 Zie dat de staatsbon op 1j van september momenteel noteert op 99,71 via Keytrade. Kan ik die gewoon kopen en is dat dan precies alsof ik die in september had gekocht? Dan heb ik zelfde rendement op de helft van de tijd, dus dubbel zo interessant. Of zie ik het verkeerd? Bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Heuglijk nieuws voor de talrijke vlaamsnationalisten op dit forum: de Vlaamse regering denkt na over een eigen staatsbon. Het dossier zou bij de volgende regeringsonderhandelingen op tafel komen te liggen.
Vlaanderen is geen staat, zelfs geen deelstaat, wel een gewest, het zou dus maar over een eigen gewestbon gaan, wellicht nodig om de verdere toename van financiële transfers naar het zuiden te financieren