Holdings
TIP
Re: Holdings
Gaan ze niet nog eens verwateren? Maar ja, dat wordt al 2 jaar gezegd .
Ik weet ook niet of het dividend van 1,5 jaar geldt voor aandelen die je nu nog koopt? Dacht mij te herinneren dat er andere data gelden?
Ik weet ook niet of het dividend van 1,5 jaar geldt voor aandelen die je nu nog koopt? Dacht mij te herinneren dat er andere data gelden?
D'ieteren wordt door heel veel analisten getipt dus....
het zakt....
het zakt....
Als je nu koopt zit het dividend van de laatste 1,5 jaar nog in de koers.
Ik heb ook bijgekocht aan 11,15 euro. En nu maar hopen dat de cijfers op 6 maart niet tegenvallen .
Cash positie is toch ongeveer 1/2 van de portefeuille? We hebben het niet over marktkapitalisatie.
-
- Verbannen Gebruiker
En de belegger heeft na het dividend en rv maar 98,5 meer over , als je meer dan een beetje aandelen hebt.AntwerpStad1 schreef: ↑28 februari 2024, 09:34Nee je mist niets. De rest wel. Dividend is niet gratis. Het is cash dat het bedrijf verlaat. Als een bedrijf 100 waard is en het betaalt 5 euro dividend dan is het na het betalen van het dividend 95 waard.
Het is net die kapitaaluitkering waardoor ik het niet kan laten (RV betaal ik ook niet zo graag) . Het is verder geen aandeel waar je rijk van zal worden, zeker niet . Ik beloof dan ook niet dat ik er in blijf zitten als ik ze met winst kan verkopen en er betere opportuniteiten zijn. Maar op het ogenblik kan ik mijn GAK verlagen.
Waarom zijn er mensen die dit dan kopen, kan iemand mij dat uitleggen of ergens een heldere analyse van vinden?huisjetuintjefiets schreef: ↑28 februari 2024, 12:38En de belegger heeft na het dividend en rv maar 98,5 meer over , als je meer dan een beetje aandelen hebt.AntwerpStad1 schreef: ↑28 februari 2024, 09:34
Nee je mist niets. De rest wel. Dividend is niet gratis. Het is cash dat het bedrijf verlaat. Als een bedrijf 100 waard is en het betaalt 5 euro dividend dan is het na het betalen van het dividend 95 waard.
-
- Verbannen Gebruiker
Anderen hebben het hier uitgelegd, maar ikzelf ben niet overtuigd.
Het is een algemene uitleg. Ik weet niet in hoever het van toepassing op dit specifiek bedrijf.
De uitleg is: sommigen gaan op zoek naar bedrijven met hoge dividenden, omdat deze bedrijven uiteindelijk een hoger rendement opleveren voor de beleggers. De 30% rv op het hoge dividend wordt gecompenseerd door de hogere kwaliteit.
"TINC wil in mei 2024 over het boekjaar 2022-23 een grotendeels van belasting vrijgestelde vergoeding uitkeren van 0,84 EUR per aandeel"
https://www.test-aankoop.be/invest/bele ... ef-aandeel
https://www.test-aankoop.be/invest/bele ... ef-aandeel
Maar waar halen jullie dat toch? Wat is jullie bron?? Buffett 50% cash.. Hij is nog altijd niet dement he De marktkapitalisatie zou de waarde van zijn volledige portefeuille moeten benaderen. Al is niet alles gemakkelijk te waarderen en heb je zoals bij alle holdings soms een premie en soms een korting.
De waarde van de portefeuille zal wel een stuk lager liggen dan de markt kapitalisatie in het geval van berkshire. En de portefeuille bestaat voor een deel uit volledige bedrijven. Het hang er dus maar van af tov wat je die cash bekijkt. Tov markt kapitalisatie? De volledige portefeuille? De hoeveelheid vrij verhandelbare aandelen?
Hoe je het ook bekijkt: de cash-pile is enorm. En dat is goed.
Hoe je het ook bekijkt: de cash-pile is enorm. En dat is goed.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik vind het eigenlijk nu niet zo leuk dat men zo veel cash heeft. Oké je kan toeslaan bij opportuniteiten maar je weet niet wanneer die terug zullen komen, dit kan ook nog jaren duren. Ik ben wel akkoord dat het misschien niet ideaal is te investeren als de markt steeds nieuwe toppen maakt en er betere momenten terug zullen komen.
De afgelopen jaren heeft de cashberg ook veel minder waarde bijgedragen dan een wereldindex dus je hebt ook misgelopen rendement.
Het is hier natuurlijk Buffet en daarom vind ik het oké omdat ze wel al bewezen hebben de markt te outperformen op lange termijn en als hun strategie de cash vereist, zal ik het niet gaan tegenspreken.
Maar voor de meeste holdings en individuele stocks beleg ik omdat ik in de markt wil zitten en heb ik liever toch een kleinere cashberg.
De afgelopen jaren heeft de cashberg ook veel minder waarde bijgedragen dan een wereldindex dus je hebt ook misgelopen rendement.
Het is hier natuurlijk Buffet en daarom vind ik het oké omdat ze wel al bewezen hebben de markt te outperformen op lange termijn en als hun strategie de cash vereist, zal ik het niet gaan tegenspreken.
Maar voor de meeste holdings en individuele stocks beleg ik omdat ik in de markt wil zitten en heb ik liever toch een kleinere cashberg.
Annual reportBarryke schreef: ↑28 februari 2024, 16:41Maar waar halen jullie dat toch? Wat is jullie bron?? Buffett 50% cash.. Hij is nog altijd niet dement he De marktkapitalisatie zou de waarde van zijn volledige portefeuille moeten benaderen. Al is niet alles gemakkelijk te waarderen en heb je zoals bij alle holdings soms een premie en soms een korting.
33672 miljoen USD cash
129619 miljoen USD treasury bills
= +- 1/2 van de beleggingsportefeuille van 353842 miljoen USD equities
Ah, maar dat is niet het geval. Berkshire heeft niet zo'n grote cash-voorraad omdat ze het per se nodig vinden. Berkshire heeft zo'n grote voorraad omdat ze geen opportuniteiten zien. Buffett heeft ook zelf al geantwoord waarom ze het deel "teveel" niet gewoon in een indextracker steken.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."