Peiling federale verkiezingen 2024
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
We vervangen al de cipiers door militaire politie, weeral een streepje dichter bij de 2% en misschien staken die wat minder ...Timoootjex schreef: ↑23 februari 2024, 19:30Goede quote van die ene politicoloogWaar zal het geld voor Defensie gevonden worden? En voor Justitie? Er zijn zoveel dringende uitgaven, en onvoorziene. Deze week bleek dat, hoewel de bevoegde minister het altijd anders liet uitschijnen, het langer openhouden van de twee kerncentrales de belastingbetaler de komende tien jaar misschien 1,5 miljard of meer euro kost.
Zonder performante Justitie erodeert de rechtstaat en dus de democratie. Een plan om Justitie te versterken is minstens even belangrijk als de miljardenplannen voor Defensie. Er dringen zich veel van dergelijke fundamentele keuzes op, tegen een achtergrond van besparing. Laat het debat over allerlei berekende voorstellen dus maar losbarsten, van regeren is toch geen sprake meer. Dat regeren is nu helemaal herleid tot electorale profilering. Laat de echte campagne dan maar beginnen.
Rechtbanken laten we ook direct bewaken door de militaire politie net als het overbrengen van gevangenen, we gaan nog navo koploper worden.
Het budget van ontwikkelingssamenwerking blijven we geven maar we kopen er eerst via defensie munitie en wapens mee en geven dat dan aan de ontwikkelingslanden, een land in ontwikkeling heeft een "ontwikkeld" leger nodig voor stabiliteit ...
Al de jonge asielzoekers sturen we naar Zelensky als militaire adviseurs, hun loon zal via de huidige migratiebudgetten en de EU aan defensie worden betaald ...
En de Proximus toren hernoemen we in de Trump Towers, waarvoor we hem natuurlijk een jaarlijkse royalty betalen, dit door de subsidies aan de veeteelt met 50% te verminderen waardoor de EU ook weer minder gaat zagen dat we onze klimaatdoelstellingen niet halen ...
Het zou toch allemaal zo simpel opgelost kunnen worden
Make Spaargids " Great Again ! "
Met hoeveel manschappen zijn de Militaire politie in totaal ? Of eerder : in overschot ?voorheenCP1234 schreef: ↑24 februari 2024, 01:38
We vervangen al de cipiers door militaire politie, weeral een streepje dichter bij de 2% en misschien staken die wat minder ...
Rechtbanken laten we ook direct bewaken door de militaire politie net als het overbrengen van gevangenen, we gaan nog navo koploper worden.
Inderdaad heel simpelvoorheenCP1234 schreef: ↑24 februari 2024, 01:38
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.Charlesvdw schreef: ↑23 februari 2024, 16:47Voor de centrumrechtse persoon is VLD geen geloofwaardige partij meer. Hoe die hun broek afsteken, niks verwezenlijken en dan doodleuk gaan verkondigen dat alles goed gaat..
En ze hebben hun verkozenen geen cadeau gegeven. Wees nu maar eens een OVLD'er die ergens moet opdraven om de schade te beperken voor de komende verkiezingen.
Na 4 jaar de broek afsteken tijdens het Vivaldi-debacle moet je nu proberen stemmen te winnen met het tegenovergestelde te beweren dan wat je de laatste 6 jaar hebt uitgestoken met dit land?
Heb je dit filmpje gezien waar Tom Ongena sprakeloos alles ondergaat?
En hij bovendien door Melissa Depraetere wordt aangewezen als de schuldige.
Je stemt voor mijn part wat je wil, maar de Belgische realiteit gaat ervoor zorgen dat er niets verandert. We worden het Griekenland aan de Noordzee. En vroeg of laat zullen we door hogere instanties gedwongen worden om orde op zaken te stellen.Charlesvdw schreef: ↑23 februari 2024, 16:47 Dus zonder groot enthousiasme wordt het wellicht een NVA-stem.
ik sta open voor onderbouwde suggesties.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Als Vlaams Belang en PVDA nog enkele procenten stijgen ( in de poll) dan hebben ze samen een meerderheid in het Vlaams parlement. En als het effectief zover is, dan zullen ze allicht vriendelijk bedanken. Wat een apenland!
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Geen idee, ze zullen er wel wat hebben die heel de dag op een basis niets doen maar er zullen er natuurlijk veel extra moeten komen wat ook de bedoeling is natuurlijk, anders heb je geen defensie uitgaven héKV schreef: ↑24 februari 2024, 08:01Met hoeveel manschappen zijn de Militaire politie in totaal ? Of eerder : in overschot ?voorheenCP1234 schreef: ↑24 februari 2024, 01:38
We vervangen al de cipiers door militaire politie, weeral een streepje dichter bij de 2% en misschien staken die wat minder ...
Inderdaad heel simpelvoorheenCP1234 schreef: ↑24 februari 2024, 01:38
( ze staken alvast veel minder dan de dan ex-cipiers dus dat is ook weer een last minder voor de politie )
Voorstel om te sparen voor de toekomst ... in plaats van de werkgevers een bedrag te laten storten in een pensioenfonds/ verzekering als tweede peiler ...
Verplicht bedrag in een
- defensiebon
- pensioenbon
- begrotingsbon
- justitiebon
... vrij aan te vullen
Hoeveel vliegen zijn dat in 1 klap?
Verplicht bedrag in een
- defensiebon
- pensioenbon
- begrotingsbon
- justitiebon
... vrij aan te vullen
Als alles via "bonnen" moet gefinancierd worden: waarom betalen we dan nog belastingen en soc. zekerheidsbijdragen?Nichiren schreef: ↑24 februari 2024, 16:52 Voorstel om te sparen voor de toekomst ... in plaats van de werkgevers een bedrag te laten storten in een pensioenfonds/ verzekering als tweede peiler ...
Verplicht bedrag in een
- defensiebon
- pensioenbon
- begrotingsbon
- justitiebon
... vrij aan te vullen
Goeie vraag,
Voila belastingen en sociale zekerheidsbijdragen schaffen we af.
De liberalen blij want belasting kunnen afschaffen
De sociakisten blij want kunnen doen alsof wwrkende mens meer overhoudt van loon.
Voila belastingen en sociale zekerheidsbijdragen schaffen we af.
De liberalen blij want belasting kunnen afschaffen
De sociakisten blij want kunnen doen alsof wwrkende mens meer overhoudt van loon.
Een poll is geen verkiezing. Geloof je echt dat PVDA zoveel kiezers achter zich zal krijgen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat deze beide partijen me hier wat verwonderen. Ik verwachtte dat het Vlaams Blok beter ging scoren en aangezien we hier op een subforum van een financieel forum zitten had ik verwacht dat het jaloeziediscours waar de PVDA de kiezer mee probeert te lokken hier wat minder ging aanslaan. Edoch ...
Ook de Vlaamse sossen voelen de bui hangen en proberen hun kiezers terug te lokken met een wat vreemde campagne:
Dat lijkt me idd de bottom line.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Misschien eerder "apenpartij"? De sossen schamen zich niet, nooit.CarpeNoctem schreef: ↑25 februari 2024, 21:23
Ik moet zeggen dat deze beide partijen me hier wat verwonderen. Ik verwachtte dat het Vlaams Blok beter ging scoren en aangezien we hier op een subforum van een financieel forum zitten had ik verwacht dat het jaloeziediscours waar de PVDA de kiezer mee probeert te lokken hier wat minder ging aanslaan. Edoch ...
Ook de Vlaamse sossen voelen de bui hangen en proberen hun kiezers terug te lokken met een wat vreemde campagne:
Dat lijkt me idd de bottom line.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Veel onnozeler dan dit wordt het alleszins niet. Onze politiekers lijken elke verkiezing wat wanhopiger te worden ...
OMG! Wie heeft dat bedacht?CarpeNoctem schreef: ↑29 februari 2024, 13:14Veel onnozeler dan dit wordt het alleszins niet. Onze politiekers lijken elke verkiezing wat wanhopiger te worden ...
Waarop iemand zou kunnen zeggen : ongelooflijk veel respect voor de heer professor huppeldepup
Enig normaal denkend en functionerende mens stelt zich hier vragen bij. En die mens moet dan in het europees parlement gaan zitten?
Zou eerder zeggen spuitje geven, opsluiten en sleutel deftig wegsteken
Enig normaal denkend en functionerende mens stelt zich hier vragen bij. En die mens moet dan in het europees parlement gaan zitten?
Zou eerder zeggen spuitje geven, opsluiten en sleutel deftig wegsteken
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Het is opvallend hoezeer de partij "Achteruit" met de dag meer naar Amerikaanse toestanden willen gaan waar men niets anders doet dan de andere partij slecht maken en natuurlijk goed zwijgen over het eigen falen.
Ik denk persoonlijk niet dat dit het geval zou geweest zijn moet The King nog aan de macht zijn geweest, die was zo'n narcist dat het enkel zou gaan over hoe goed hij wel bezig was ...
Ons Melissa gaat het niet lang trekken, die kan samen met die van OnderdekiesdrempelVLD een vakantie boeken voor na de verkiezingen want dan zal het voor beide personen Game Over zijn denk ik ...
Ik denk persoonlijk niet dat dit het geval zou geweest zijn moet The King nog aan de macht zijn geweest, die was zo'n narcist dat het enkel zou gaan over hoe goed hij wel bezig was ...
Ons Melissa gaat het niet lang trekken, die kan samen met die van OnderdekiesdrempelVLD een vakantie boeken voor na de verkiezingen want dan zal het voor beide personen Game Over zijn denk ik ...