Peiling federale verkiezingen 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Waar ligt de Vlaming wakker van?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Raar; ik vind nergens "deze regering".
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vind het thema "migratie" opvallend laag want als je weet dat 30 % van de vlamingen op het blok stemt dan zou je toch verwachten dat minstens 30 % wakker ligt van migratie. Er zijn dus blokstemmers die niet wakker liggen van migratie, er is nog hoop
En maar 4 % ligt wakker van belastingen, een vrijgeleide voor onze politici dus.
Dat hoort er bij, politiek is net kauwgom. Ze adverteren dat het verfrissend is, daarna wordt het elastisch en na lang er op kauwen kun je het (uit)rekken totdat je het uitspuwt.
Exact. Velen betalen echter geen belastingen; dus perfect normaal dat dit weinigen interesseert.Abatoetnie schreef: ↑29 februari 2024, 20:53Ik vind het thema "migratie" opvallend laag want als je weet dat 30 % van de vlamingen op het blok stemt dan zou je toch verwachten dat minstens 30 % wakker ligt van migratie. Er zijn dus blokstemmers die niet wakker liggen van migratie, er is nog hoop
En maar 4 % ligt wakker van belastingen, een vrijgeleide voor onze politici dus.
ps waar haal je die 30%?Abatoetnie schreef: ↑29 februari 2024, 20:53Ik vind het thema "migratie" opvallend laag want als je weet dat 30 % van de vlamingen op het blok stemt dan zou je toch verwachten dat minstens 30 % wakker ligt van migratie. Er zijn dus blokstemmers die niet wakker liggen van migratie, er is nog hoop
Waarschijnlijk bij de linkse partijen.Sammy2 schreef: ↑29 februari 2024, 21:40ps waar haal je die 30%?Abatoetnie schreef: ↑29 februari 2024, 20:53
Ik vind het thema "migratie" opvallend laag want als je weet dat 30 % van de vlamingen op het blok stemt dan zou je toch verwachten dat minstens 30 % wakker ligt van migratie. Er zijn dus blokstemmers die niet wakker liggen van migratie, er is nog hoop
De vraag was wat het GROOTSTE probleem isAbatoetnie schreef: ↑29 februari 2024, 20:53Ik vind het thema "migratie" opvallend laag want als je weet dat 30 % van de vlamingen op het blok stemt dan zou je toch verwachten dat minstens 30 % wakker ligt van migratie. Er zijn dus blokstemmers die niet wakker liggen van migratie, er is nog hoop
De gehanteerde methodiek in deze bevraging bepaalt dus veel.
- Blijkbaar kon slecht 1 antwoord worden gegeven en moesten de ondervraagden dus telkens een keuze maken indien ze meerdere problemen zagen. Vandaar de vrij lage percentages.
- Indien meerdere keuzes zouden zijn toegestaan, dan had migratie ongetwijfeld veel hoger gescoord (maar dat geldt ook voor de andere mogelijke problemen).
- Indien het ja/neen vragen waren geweest (“Vind je migrate een probleem?” JA/NEEN) dan waren de cijfers nog hoger geweest.
Ik versta echt niet dat de Vlamingen de "uitdaging" zien in migratie. Zij werken hier voor ons pensioen! Hoe meer migratie, hoe groter onze welvaart. Ongelooflijk hoe dom Vlaanderen is, niet? En waarom voert de huidige regering zo een anti-migratiebeleid? Ik snap het echt niet.m-peeters schreef: ↑29 februari 2024, 23:04De vraag was wat het GROOTSTE probleem isAbatoetnie schreef: ↑29 februari 2024, 20:53
De gehanteerde methodiek in deze bevraging bepaalt dus veel.
- Blijkbaar kon slecht 1 antwoord worden gegeven en moesten de ondervraagden dus telkens een keuze maken indien ze meerdere problemen zagen. Vandaar de vrij lage percentages.
- Indien meerdere keuzes zouden zijn toegestaan, dan had migratie ongetwijfeld veel hoger gescoord (maar dat geldt ook voor de andere mogelijke problemen).
- Indien het ja/neen vragen waren geweest (“Vind je migrate een probleem?” JA/NEEN) dan waren de cijfers nog hoger geweest.
Ik lig zeker niet wakker van belastingsdruk en migratie. Ik zou eerder wakker liggen van de klimaatopwarming , de Russische oorlogsdreiging en de opkomst van racistische partijen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Dan ga je goed kunnen slapen want 2 van de 3 problemen zijn er altijd geweest en lossen zich altijd op: de aarde herstelt zichzelf altijd, wel niet noodzakelijk met dezelfde soorten als voorheen en extreme partijen komen en gaan. Voor de komst van Tom Van Grieken was de partij VB juist nog boven de kiesdrempel beland nadat ze de verkiezingen daarvoor dik in de 20% hadden gescoord. Hetzelfde met extreem linkse partijen als Groen en PVDA. Groen was na hun eerste regeringsdeelname zelfs volledig uit het parlement verdwenen en hopelijk herhaalt de geschiedenis zich.
Over je derde punt, wij zitten hier relatief goed, het moment dat ze doorheen Polen dreigen te breken zal het toch de Big Bang worden, niets waar je iets aan kan doen. In andere landen, zoals de Baltische staten of bv. Moldavië ligt dat natuurlijk heel anders, bij het laatste land is het bijna zeker en de andere 3 gaan minstens zware sabotage op elk vlak ondervinden?
Al die peilingen zijn trouwens zo'n zever, nog nooit in mijn leven een vraag over gekregen en als men peilingen bij 1000 à 2000 personen als relevant gaat beschouwen zou men beter eens naar het buitenland kijken, daar staan ze toch een heel pak verder.
Al zou je ook kunnen zeggen dat de peilingen in ons land vaak sturend zijn ipv. informatief, dat heb je natuurlijk als je enkel staatsmedia hebt en als het grootste privé media bedrijf een subsidieslokop is ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Dank u voor de geruststelling. Ik was net wakker geworden uit een nachtmerrie dat het Blok een dictatuur had ingevoerd met Dries Plastron als leidster. Hopelijk nu een mooie droom met Petra in de hoofdrol als eerste minister voor de rest van de nacht. Ook bedankt dat u met wetenschappelijk ondersteunde argumenten de klimaatopwarming kan weerleggen. Kan u mij dit document bezorgen ?