Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Wakker liggen zou ik niet doen maar die twee eerste vind ik toch ook belangrijk. Even kort door de bocht, we kunnen alle problemen in 1 keer oplossen: building more god damn houses.
https://m.youtube.com/watch?v=4ZxzBcxB7Zc
Zo zie je maar, voor alles is er een oplossing.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Zo zie je maar hoe vluchtig en manipuleerbaar de aandacht van de kiezer is, klimaathysterie en energie zijn alweer totaal uit beeld
-
- Full Member
- Contacteer:
Een peiling van 1000 a 2000 IS relevant, als je er 10 of 100 keer meer zou ondervragen dan kom je toch bij hetzelfde uit.voorheenCP1234 schreef: ↑1 maart 2024, 02:11 Al die peilingen zijn trouwens zo'n zever, nog nooit in mijn leven een vraag over gekregen en als men peilingen bij 1000 à 2000 personen als relevant gaat beschouwen zou men beter eens naar het buitenland kijken, daar staan ze toch een heel pak verder.
Al zou je ook kunnen zeggen dat de peilingen in ons land vaak sturend zijn ipv. informatief, dat heb je natuurlijk als je enkel staatsmedia hebt en als het grootste privé media bedrijf een subsidieslokop is ...
Mij hebben ze al wel eens opgebeld. Maar het is ook zo dat de voorkeurspartij die iemand door de telefoon doorgeeft niet altijd de partij is waarop hij effectief gaat stemmen in het stemhokje.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vlaming "buist" zowel Vlaamse als federale regering, vertrouwen in politiek blijft laag
2 maal gebuisd dus.De federale regering krijgt een score van 4,1 op 10, evenveel als vorig jaar. Het beleid van het Vlaamse niveau scoort 4,5 op 10, wat iets beter is dan vorig jaar
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Full Member
- Contacteer:
't Zal allemaal beteren met het blok aan de macht in vlaanderen. We kunnen er maar op vooruitgaanCarpeNoctem schreef: ↑1 maart 2024, 10:51 Vlaming "buist" zowel Vlaamse als federale regering, vertrouwen in politiek blijft laag
2 maal gebuisd dus.De federale regering krijgt een score van 4,1 op 10, evenveel als vorig jaar. Het beleid van het Vlaamse niveau scoort 4,5 op 10, wat iets beter is dan vorig jaar
Ja er op achteruit gaan lukt niet meer.Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 10:57't Zal allemaal beteren met het blok aan de macht in vlaanderen. We kunnen er maar op vooruitgaanCarpeNoctem schreef: ↑1 maart 2024, 10:51 Vlaming "buist" zowel Vlaamse als federale regering, vertrouwen in politiek blijft laag
2 maal gebuisd dus.
In vergelijking met 90% van de andere landen is onze levensstandaard best wel in orde. Achteruit gaan kan dus zeker nog wel.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vrees van wel ... als ik alle zuurpruimen moet geloven lijkt het alsof we hier in een vierdewereldland wonen, ik stel voor dat al die zuurpruimen eens écht naar een vierdewereldland gaan en dan eens vergelijken met hoe goed we het hier hebben.JOKER247 schreef: ↑1 maart 2024, 11:37Ja er op achteruit gaan lukt niet meer.Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 10:57
't Zal allemaal beteren met het blok aan de macht in vlaanderen. We kunnen er maar op vooruitgaan
De argumenten die jij en Brembos aanhalen zijn zo clichématig: omdat er mensen zijn die het slechter hebben, moet je dus alles zomaar aanvaarden?Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 12:01Ik vrees van wel ... als ik alle zuurpruimen moet geloven lijkt het alsof we hier in een vierdewereldland wonen, ik stel voor dat al die zuurpruimen eens écht naar een vierdewereldland gaan en dan eens vergelijken met hoe goed we het hier hebben.
En mag je ook geen kritiek geven op zaken die verkeerd lopen
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 1 maart 2024, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat weet ik zo nog niet ...Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 10:25Een peiling van 1000 a 2000 IS relevant, als je er 10 of 100 keer meer zou ondervragen dan kom je toch bij hetzelfde uit.voorheenCP1234 schreef: ↑1 maart 2024, 02:11 Al die peilingen zijn trouwens zo'n zever, nog nooit in mijn leven een vraag over gekregen en als men peilingen bij 1000 à 2000 personen als relevant gaat beschouwen zou men beter eens naar het buitenland kijken, daar staan ze toch een heel pak verder.
Al zou je ook kunnen zeggen dat de peilingen in ons land vaak sturend zijn ipv. informatief, dat heb je natuurlijk als je enkel staatsmedia hebt en als het grootste privé media bedrijf een subsidieslokop is ...
De vraag is of die peilingen voldoende representatief zijn.
De vier criteria inzake statistische representativiteit zijn:
1. Het aantal respondenten in uw steekproef moet voldoende groot zijn.
2. De verhouding deelnemers/niet-deelnemers moet voldoende hoog zijn.
3. De opbouw van de steekproef komt overeen met de opbouw van de totale populatie.
4. Er zijn geen systematische verschillen tussen deelnemers en niet-deelnemers.
Kijk maar naar de eigen peiling op dit forum: een goede 80 tot 90 deelnemers geeft een toch ietwat vertekend resultaat
Tja, we hadden het goed door de factuur door te schuiven naar volgende generaties (schuld laten oplopen). De laatste tientallen jaren boeren we echter stevig achteruit op diverse gebieden (onderwijs, gezondheidszorg, armoede, enz...), ondanks dat de belasting druk is blijven toenemen tot ver boven het Europees gemiddelde. En ja, we hebben het nog steeds beter dan een "vierdewereldland" maar is dat echt het referentie punt waarop we ons moeten focussen? Blijkbaar wel volgens enkele extreem linkse figuren hierAbatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 12:01 Ik vrees van wel ... als ik alle zuurpruimen moet geloven lijkt het alsof we hier in een vierdewereldland wonen, ik stel voor dat al die zuurpruimen eens écht naar een vierdewereldland gaan en dan eens vergelijken met hoe goed we het hier hebben.
Opbouwende kritiek is welkom en soms zelfs broodnodig.m-peeters schreef: ↑1 maart 2024, 12:15De argumenten die jij en Brembos aanhalen zijn zo clichématig: omdat er mensen zijn die het slechter hebben, moet je dus alles zomaar aanvaarden?Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 12:01
Ik vrees van wel ... als ik alle zuurpruimen moet geloven lijkt het alsof we hier in een vierdewereldland wonen, ik stel voor dat al die zuurpruimen eens écht naar een vierdewereldland gaan en dan eens vergelijken met hoe goed we het hier hebben.
En mag je ook geen kritiek geven op zaken die verkeerd lopen
Ik denk bijvoorbeeld aan kritiek op cultuurrelativisme, die is soms broodnodig. Moeten vrouwen zich altijd en overal veilig voelen op straat? Zonder enige twijfel en daar is veel fout gelopen de laatste decenia... Ik schaam en erger mij daar als man enorm aan, ik kan daar erg kwaad om worden. Zes op tien vrouwen voelen zich onveilig op straat, totaal onaanvaardbaar.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik voel me helemaal niet onveilig op straat behalve in Antwerpen waar ik bijna nooit kom. Sterrenrestaurants met wachtlijsten , overvolle luchthavens bij het begin van het krokusverlof…ach het is hier allemaal zo slecht…