Peiling federale verkiezingen 2024
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Zeg ik ergens dat je geen kritiek mag geven ? Zeg ik dat je zomaar alles moet aanvaarden ?m-peeters schreef: ↑1 maart 2024, 12:15De argumenten die jij en Brembos aanhalen zijn zo clichématig: omdat er mensen zijn die het slechter hebben, moet je dus alles zomaar aanvaarden?Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 12:01
Ik vrees van wel ... als ik alle zuurpruimen moet geloven lijkt het alsof we hier in een vierdewereldland wonen, ik stel voor dat al die zuurpruimen eens écht naar een vierdewereldland gaan en dan eens vergelijken met hoe goed we het hier hebben.
En mag je ook geen kritiek geven op zaken die verkeerd lopen
Ik zeg gewoon dat wij een bende zuurpruimen zijn die niet beseffen dat we in het in de best mogelijke tijdsgewricht en continent zijn geboren ... of mag dat ook niet gezegd worden ?
En over cliché zullen we het maar niet hebben.
Jullie hebben het er gewoon moeilijk dat niet iedereen meeloopt in jullie (uiterst) rechts-verhaaltje ... empathie, medeleven en begrip is iets dat nu eenmaal niet in dat woordenboek staat geschreven.
-
- Full Member
- Contacteer:
Extreem links ? Machtig !vortex schreef: ↑1 maart 2024, 12:26Tja, we hadden het goed door de factuur door te schuiven naar volgende generaties (schuld laten oplopen). De laatste tientallen jaren boeren we echter stevig achteruit op diverse gebieden (onderwijs, gezondheidszorg, armoede, enz...), ondanks dat de belasting druk is blijven toenemen tot ver boven het Europees gemiddelde. En ja, we hebben het nog steeds beter dan een "vierdewereldland" maar is dat echt het referentie punt waarop we ons moeten focussen? Blijkbaar wel volgens enkele extreem linkse figuren hierAbatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 12:01 Ik vrees van wel ... als ik alle zuurpruimen moet geloven lijkt het alsof we hier in een vierdewereldland wonen, ik stel voor dat al die zuurpruimen eens écht naar een vierdewereldland gaan en dan eens vergelijken met hoe goed we het hier hebben.
Die tientallen jaren dat het achteruit gaat met onderwijs, gezondheidszorg en armoede loopt net gelijk met de periode dat die bevoegdheden zijn overgedragen naar vlaanderen, wat wij doen gingen we toch beter doen ?
En wat die factuur betreft ? Toen ik een dikke 50 jaar geleden werd geboren hoorde ik niks anders dan de woorden crisis, besparen, blablabla, en guess what, het is nog altijd hetzelfde en guess what, het zal altijd hetzelfde blijven. Als we nog een paar keer een inflatie hebben zoals de laatste paar jaar is dat probleem ook opgelost
@Abatoetnie Empathie, medeleven en begrip staat in jullie woordenboek ook niet geschreven, al denken jullie van wel. Zowel linkse als rechtse keyboard warriors zijn in datzelfde bedje ziek. Alleen denken de linkse nog dat zij kunnen bepalen waar empathie, medeleven en begrip op zijn plaats zijn en waar niet
Je gebruikt nogal veel de term “jullie”. Je deelt mensen dus in categorieën in: wij, de goeden, en jullie, de slechten. Tot daar het inclusiefabeltje: iedereen inclusief (maar niet zij met een andere mening). Trouwens, Ik spreek enkel voor mezelf, niet voor anderen.Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 13:02Zeg ik ergens dat je geen kritiek mag geven ? Zeg ik dat je zomaar alles moet aanvaarden ?
Ik zeg gewoon dat wij een bende zuurpruimen zijn die niet beseffen dat we in het in de best mogelijke tijdsgewricht en continent zijn geboren ... of mag dat ook niet gezegd worden ?
Jullie hebben het er gewoon moeilijk dat niet iedereen meeloopt in jullie (uiterst) rechts-verhaaltje ... empathie, medeleven en begrip is iets dat nu eenmaal niet in dat woordenboek staat geschreven.
En dan ook nog eens iedereen met een andere mening afschilderen als “uiterst rechts” en zonder empathie, medeleven en begrip
Wie het schoentje past …Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 13:06Extreem links ? Machtig !vortex schreef: ↑1 maart 2024, 12:26
Tja, we hadden het goed door de factuur door te schuiven naar volgende generaties (schuld laten oplopen). De laatste tientallen jaren boeren we echter stevig achteruit op diverse gebieden (onderwijs, gezondheidszorg, armoede, enz...), ondanks dat de belasting druk is blijven toenemen tot ver boven het Europees gemiddelde. En ja, we hebben het nog steeds beter dan een "vierdewereldland" maar is dat echt het referentie punt waarop we ons moeten focussen? Blijkbaar wel volgens enkele extreem linkse figuren hier
Die tientallen jaren dat het achteruit gaat met onderwijs, gezondheidszorg en armoede loopt net gelijk met de periode dat die bevoegdheden zijn overgedragen naar vlaanderen, wat wij doen gingen we toch beter doen ?
En wat die factuur betreft ? Toen ik een dikke 50 jaar geleden werd geboren hoorde ik niks anders dan de woorden crisis, besparen, blablabla, en guess what, het is nog altijd hetzelfde en guess what, het zal altijd hetzelfde blijven. Als we nog een paar keer een inflatie hebben zoals de laatste paar jaar is dat probleem ook opgelost
Die tientallen jaren gaan ook samen met het aan de macht zijn van de traditionele partijen, met de dominantie van de PS op federaal vlak, met gebrek aan serieuze hervormingen, met de open deur politiek inzake asielbeleid …
Je mening over “de factuur” zegt alles
Gezondheidszorg en sociale zekerheid zijn federaal, onderwijs loopt in gans België achteruit, is dus niet specifiek een Vlaams probleem. Uw poging om dat op regionalisering van bevoegdheden (NVA thema) te schuiven is mislukt, de Vlaamse begroting ziet er trouwens een stuk beter uit dat de federale.Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 13:06Extreem links ? Machtig !vortex schreef: ↑1 maart 2024, 12:26
Tja, we hadden het goed door de factuur door te schuiven naar volgende generaties (schuld laten oplopen). De laatste tientallen jaren boeren we echter stevig achteruit op diverse gebieden (onderwijs, gezondheidszorg, armoede, enz...), ondanks dat de belasting druk is blijven toenemen tot ver boven het Europees gemiddelde. En ja, we hebben het nog steeds beter dan een "vierdewereldland" maar is dat echt het referentie punt waarop we ons moeten focussen? Blijkbaar wel volgens enkele extreem linkse figuren hier
Juist ja, crisissen zijn onvermijdelijk maar na de crisis werd er toen wel aan begrotingsdiscipline gedaan, vandaag strooit men met subsidies en premies en zijn er honderden fiscale koterrijen, enz... Maar laten we vooral voort doen met het parasiteren op toekomstige generaties. En guess what, het blijft niet hetzelfde, het gaat zienderogen achteruit, klassen zonder leerkrachten, oplopende wachttijden in de gezondheidszorg, gebrek aan geschoolde werknemers, toenemende belastingsdruk,...Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 13:06 En wat die factuur betreft ? Toen ik een dikke 50 jaar geleden werd geboren hoorde ik niks anders dan de woorden crisis, besparen, blablabla, en guess what, het is nog altijd hetzelfde en guess what, het zal altijd hetzelfde blijven. Als we nog een paar keer een inflatie hebben zoals de laatste paar jaar is dat probleem ook opgelost
-
- Full Member
- Contacteer:
Wij = wij allen ... rechts, links, averechts ... allen tesamen zijn we zuurpruimen.m-peeters schreef: ↑1 maart 2024, 13:30Je gebruikt nogal veel de term “jullie”. Je deelt mensen dus in categorieën in: wij, de goeden, en jullie, de slechten. Tot daar het inclusiefabeltje: iedereen inclusief (maar niet zij met een andere mening). Trouwens, Ik spreek enkel voor mezelf, niet voor anderen.Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 13:02
Zeg ik ergens dat je geen kritiek mag geven ? Zeg ik dat je zomaar alles moet aanvaarden ?
En dan ook nog eens iedereen met een andere mening afschilderen als “uiterst rechts” en zonder empathie, medeleven en begrip
IEn ik zal me verbeteren : jullie = jij, jou, you ... beter zo ?
Over andere meningen gesproken, van zodra je hier een beetje buiten het "rechts"-verhaaltje kleurt krijg je de hele rimram over je heen ... zegt genoeg over het recht hebben van een andere mening. Ik zou het mezelf heel gemakkelijk kunnen maken en meehuilen met de wolven maar dan zou het hier wel heel stil worden, wees blij dat jij (of jullie of wie dan ook) af en toe nog eens uit je kraam kan schieten, graag gedaan
Edit : Ik overweeg om eens een tijdje "off-SG-line" te gaan, om jou een beetje rust te gunnen, 't is nog lang voor de verkiezingen, kwestie van je "poer" nog niet allemaal te moeten verschieten
Laatst gewijzigd door Abatoetnie op 1 maart 2024, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
En voor wie zijn die fiscale koterijen er ? Ik heb er alvast nog nooit geen mogen invullen, buiten pensioensparen, de merendeel lijkt me niet echt weggelegd voor de brave burger.vortex schreef: ↑1 maart 2024, 14:55 Juist ja, crisissen zijn onvermijdelijk maar na de crisis werd er toen wel aan begrotingsdiscipline gedaan, vandaag strooit men met subsidies en premies en zijn er honderden fiscale koterrijen, enz... Maar laten we vooral voort doen met het parasiteren op toekomstige generaties. En guess what, het blijft niet hetzelfde, het gaat zienderogen achteruit, klassen zonder leerkrachten, oplopende wachttijden in de gezondheidszorg, gebrek aan geschoolde werknemers, toenemende belastingsdruk,...
En ja, de klassen zitten zonder leerkracht, de wachttijden in de gezondheidszorg zijn enorm, enz. ... maar wiens schuld is dat ? De mijne ? De jouwe ? ... en de grote vraag is vooral : zeg me eens wie het zal oplossen ? Links ? Nee. Rechts ? Zeg jij het me misschien want anders krijg ik weer de stempel van links.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het onderwijspeil in Vlaanderen gaat inderdaad al een tijdje in dalende lijn, maar daar was het Franstalig onderwijs ons al heel lang in voor:vortex schreef: ↑1 maart 2024, 14:55Gezondheidszorg en sociale zekerheid zijn federaal, onderwijs loopt in gans België achteruit, is dus niet specifiek een Vlaams probleem.Abatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 13:06 Extreem links ? Machtig !
Ja abatoetnie jongen:
Blijf nog maar wat
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik schiet niet uit mijn kraam (al moet het eigenlijk “uit zijn krammen schieten” zijn ). En ik heb ook geen rust nodig en verschiet mijn poer niet. Of toch niet op jou, daarvoor is het mij te kostbaarAbatoetnie schreef: ↑1 maart 2024, 15:57m-peeters schreef: ↑1 maart 2024, 13:30
Je gebruikt nogal veel de term “jullie”. Je deelt mensen dus in categorieën in: wij, de goeden, en jullie, de slechten. Tot daar het inclusiefabeltje: iedereen inclusief (maar niet zij met een andere mening). Trouwens, Ik spreek enkel voor mezelf, niet voor anderen.
Wij = wij allen ... rechts, links, averechts ... allen tesamen zijn we zuurpruimen.
IEn ik zal me verbeteren : jullie = jij, jou, you ... beter zo ?
Over andere meningen gesproken, van zodra je hier een beetje buiten het "rechts"-verhaaltje kleurt krijg je de hele rimram over je heen ... zegt genoeg over het recht hebben van een andere mening. Ik zou het mezelf heel gemakkelijk kunnen maken en meehuilen met de wolven maar dan zou het hier wel heel stil worden, wees blij dat jij (of jullie of wie dan ook) af en toe nog eens uit je kraam kan schieten, graag gedaan
Edit : Ik overweeg om eens een tijdje "off-SG-line" te gaan, om jou een beetje rust te gunnen, 't is nog lang voor de verkiezingen, kwestie van je "poer" nog niet allemaal te moeten verschieten
Alles begon met een zeer eigen en verkeerde interpretatie van een peiling. Alsof migratie geen belangrijk thema was voor de Vlaming (nochtans staat het op plaats 1 ).
VRT NWS en andere media geven daar dan toch een heel andere interpretatie aan:
BRON: VRT NWSMigratie en koopkracht: hier ligt Vlaming wakker van 100 dagen voor de verkiezingen
Migratie is voor de Vlaming hét belangrijkste politieke thema op bijna 100 dagen voor de verkiezingen. Dat blijkt uit De Stemming, een onderzoek in opdracht van VRT NWS en De Standaard. Ook het duurdere leven en het ongenoegen over de politiek zouden in juni de stem van de Vlaming (mee) kunnen bepalen.
Migratie en economie veruit belangrijkste thema's voor Vlaamse kiezers
Honderd dagen voor de regionale, federale en Europese verkiezingen blijken migratie en economie veruit de belangrijkste thema’s voor de Vlaamse kiezers. Dat blijkt uit De Stemming, een onderzoek van de Universiteit Antwerpen in opdracht van ‘De Standaard’ en VRT NWS.
BRON: HLN
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 1 maart 2024, 16:44, 4 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En snijden in de postjes is blijkbaar toch zo moeilijk:
Te weinig leden aanwezig op vergadering: hervorming Senaat mislukt (en dat voor de vierde keer)
De heren professoren gaan toch hun eigen uitbolbaantjes niet afschaffen zeker?
Te weinig leden aanwezig op vergadering: hervorming Senaat mislukt (en dat voor de vierde keer)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Misschien kan dit een en ander verklaren …CarpeNoctem schreef: ↑1 maart 2024, 16:37 En snijden in de postjes is blijkbaar toch zo moeilijk:
Er waren wel voldoende senatoren aanwezig, maar onvoldoende Kamerleden. Tillieux laat aan ‘De Morgen’ weten dat “de discussie op een volgende bijeenkomst zal worden voortgezet”. Maar andere aanwezigen spreken van een “vertragingsmanoeuvre”. Volgens hen doen Tillieux en PS er alles aan om de fusie te blokkeren.
Interessante peiling: VB blijft stijgen richting 30%, NVA gaat onder de 20% en opgang Vooruit voorbij (met dank aan Conner ).
https://datawrapper.dwcdn.net/Tqf5j/4/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Vlaming kiest met andere woorden voor een Vivaldi 2. Dat wordt federaal een Vlaamse minderheid gedomineerd door een nog extremer linkse PS. NVA gaat naar eigen zeggen niet in een Vlaamse regering indien federaal aan de kant gezet, blijft over als alternatief een zeer linkse Vlaamse meerderheid met PVDA erbij, VNA + VB is immers geen meerderheid. Dat wordt dus wachten tot België in een Griekenland scenario komt en waarbij er van buitenaf zeer zware besparingen worden opgelegd, lijk nu nog zeer onwaarschijnlijk maar dat kan snel omslaan wanneer de schuldratio te ver oploopt.