Termijnrekening bij SANTANDER
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Termijnrekening bij SANTANDER
Er is wellicht geen duidelijke lijn te trekken. Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Belegging
Misschien is iemands persoonlijke intentie eerder bepalend om iets wel of niet als belegging te beschouwen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En je mag het eens proberen geld terug te halen van een termijnrekening, je slaagt er amper in
Als je een gegronde reden hebt ,kan je wel termijnrekening stopzetten, maar dan moet je wel een correcte bank hebben en wat verlies nemen.Als je termijnrekening neemt is toch niet om ze direct stop te zetten.Er zijn interessante termijnrekeningen te vinden op 2 en 3 jaar bij onze banken.Zelfs beter dan de staatsbon, op 2 en 3 jaar.Timoootjex schreef: ↑26 augustus 2023, 20:41 En je mag het eens proberen geld terug te halen van een termijnrekening, je slaagt er amper in
Wanneer ik nu bij Santander het geld van mijn Vision+ afhaal, wanneer wordt dan de basisinterest op deze rekening geschreven ?
Bij het afsluiten van de rekening of anders op 31/12.
Meerwaarde was €500. Niet om rijk van te worden wel de moeite om het eraf te halen.
Santander verlaagt de rente op de termijnrekening van 1 jaar:
Vanaf 1 maart 2024 om 18.00 uur zijn de onderstaande tarieven van toepassing voor onze termijnrekeningen:
Vision Fix 1 jaar
Brutorente
Nettorente
Huidige tarieven
3,35%
2,35%
Nieuwe tarieven
2,75%
1,93%
Vanaf 1 maart 2024 om 18.00 uur zijn de onderstaande tarieven van toepassing voor onze termijnrekeningen:
Vision Fix 1 jaar
Brutorente
Nettorente
Huidige tarieven
3,35%
2,35%
Nieuwe tarieven
2,75%
1,93%
Komt na een zeeeeer tijdelijke renteverhoging.
-
- Newbie
- Contacteer:
De tijd dat de staatsbon te koop was en zo dus te counteren. Zo communiceerden de meeste banken ook. Maandag zal de 1-jarige termijnrekening overal gezakt zijn.
Inderdaad.
Maar het verbaast me toch wel dat het Santander is die als eerste een grote duik neemt van 1%. Of ze zijn misschien niet de eerste met de verlaging maar zijn meestal toch de bank die veruit de beste voorwaarden op de markt bieden en op dit moment zijn er nog hogere rentevoeten elders.
Maar het verbaast me toch wel dat het Santander is die als eerste een grote duik neemt van 1%. Of ze zijn misschien niet de eerste met de verlaging maar zijn meestal toch de bank die veruit de beste voorwaarden op de markt bieden en op dit moment zijn er nog hogere rentevoeten elders.
Ben ook een beetje teleurgesteld in de handelswijze van hen. Renteverhogingen meedelen minstens 7 dagen op voorhand, maar renteverlagingen liefst in het weekend en per einde zelfde werkdag. Klant heeft geen "reactietijd"... Zeer onvriendelijk. Maar ik denk dat er komende week meer verlagingen zullen gebeuren; bij andere banken inclusief.Samsara schreef: ↑2 maart 2024, 13:57 Inderdaad.
Santander had op voorhand aangekondigd dat die 3,35% op 1 jaar een tijdelijke actie was. Ik heb dus snel een termijnrekening op 1 jaar genomen aan die 3,35%.Sammy2 schreef: ↑2 maart 2024, 20:58Ben ook een beetje teleurgesteld in de handelswijze van hen. Renteverhogingen meedelen minstens 7 dagen op voorhand, maar renteverlagingen liefst in het weekend en per einde zelfde werkdag. Klant heeft geen "reactietijd"... Zeer onvriendelijk. Maar ik denk dat er komende week meer verlagingen zullen gebeuren; bij andere banken inclusief.Samsara schreef: ↑2 maart 2024, 13:57 Inderdaad.