termijnrekening ING
TIP
Re: termijnrekening ING
Maar hoe komt het dat je niet aan je geld kan?
Er ontbreekt een handtekening zeg je, maar van wie? Wanneer de termijn van een termijnrekening ten einde komt, wordt dat bedrag niet automatisch op je zichtrekening overgeschreven zonder handtekening?
Welke uitleg geven ze bij ING zelf? Heb je geen kantoorhouder waar je bij terecht kan?
De actie was tot en met vrijdag 16/02 23u59.Gwendoline1 schreef: ↑16 februari 2024, 13:01 Nu zal je ook niet meer kunnen intekenen toch, de actie is verlopen.
Wat ik hierboven allemaal lees heb ik ook al meegemaakt jaartje geleden.
Heb er gewoon alles stopgezet en opgelost.
Het was nu ook niet dat ik pas op vrijdag liet weten dat ik wilde intekenen, dat wisten ze al een week.
Heb jij er uiteindelijk een rekening gehad of niet?
Idd, had ik het geweten...dan was ik er wellicht nooit aan begonnen.pmu schreef: ↑16 februari 2024, 13:41 De vraag die ik mij hierbij stel: had je in plaats van uren te verspillen aan het openen van een termijnrekening bij een bank waar je geen klant was, niet beter diezelfde tijd geïnvesteerd in het leren hoe je (overheids)obligaties kunt kopen?
Al wist je in het begin allicht niet dat dit proces zo moeizaam ging lopen.
Heb zeker interesse in (overheids)obligaties maar ik ken helaas niets van de materie. Al veel meegelezen in draadjes op het forum maar daar geraak ik niet echt wijs uit omdat ik de basis mis.
Enige interessante bronnen lectuur die je me zou kunnen aanraden om me in te lezen?
Het geld staat op mijn zichtrekening. Ze zeggen dat er een handtekening van mij ontbreekt (via ItsMe) in hun systeem maar dat is flauwekul want ik kan in mijn geschiedenis van ItsMe zien dat ik bevestigd heb voor goedkeuring voor overschrijving. De fout ligt daadwerkelijk bij hun én dat geven ze uiteindelijk ook toe. In het verleden hebben ze namelijk dergelijke zelfde problemen gehad. Ze zeggen dat het een technische fout is. Ik kan zelfs mijn rekening niet opzeggen omdat ze het geld dat erop staat niet vrij krijgen! Ik kan niet aan mijn geld. Wat kan ik hier aan doen?? Klacht neerleggen??Samsara schreef: ↑17 februari 2024, 00:45Maar hoe komt het dat je niet aan je geld kan?
Er ontbreekt een handtekening zeg je, maar van wie? Wanneer de termijn van een termijnrekening ten einde komt, wordt dat bedrag niet automatisch op je zichtrekening overgeschreven zonder handtekening?
Welke uitleg geven ze bij ING zelf? Heb je geen kantoorhouder waar je bij terecht kan?
Mail eens naar de ombudsman voor banken, dat is waarschijnlijk de snelste oplossing.
Ik weet natuurlijk niet wat je kennis is rond beurzen (bijvoorbeeld het kopen van aandelen), anders is dat al een eerste stap.Samsara schreef: ↑17 februari 2024, 00:54Idd, had ik het geweten...dan was ik er wellicht nooit aan begonnen.pmu schreef: ↑16 februari 2024, 13:41 De vraag die ik mij hierbij stel: had je in plaats van uren te verspillen aan het openen van een termijnrekening bij een bank waar je geen klant was, niet beter diezelfde tijd geïnvesteerd in het leren hoe je (overheids)obligaties kunt kopen?
Al wist je in het begin allicht niet dat dit proces zo moeizaam ging lopen.
Heb zeker interesse in (overheids)obligaties maar ik ken helaas niets van de materie. Al veel meegelezen in draadjes op het forum maar daar geraak ik niet echt wijs uit omdat ik de basis mis.
Enige interessante bronnen lectuur die je me zou kunnen aanraden om me in te lezen?
Specifiek voor obligaties vind ik dit een mooie, behoorlijk volledige uitleg: https://www.ig.com/nl/obligaties/wat-zijn-obligaties.
Verder schrijft De Tijd er ook af en toe over, bijvoorbeeld "Bestaande obligaties" en verder in dit artikel: https://www.tijd.be/markten-live/analys ... 83100.html
Bedankt voor de links. Ik neem het zeker door.pmu schreef: ↑20 februari 2024, 12:13Ik weet natuurlijk niet wat je kennis is rond beurzen (bijvoorbeeld het kopen van aandelen), anders is dat al een eerste stap.Samsara schreef: ↑17 februari 2024, 00:54
Idd, had ik het geweten...dan was ik er wellicht nooit aan begonnen.
Specifiek voor obligaties vind ik dit een mooie, behoorlijk volledige uitleg: https://www.ig.com/nl/obligaties/wat-zijn-obligaties.
Verder schrijft De Tijd er ook af en toe over, bijvoorbeeld "Bestaande obligaties" en verder in dit artikel: https://www.tijd.be/markten-live/analys ... 83100.html
Ben alleen vertrouwd met ETF's, en ook dat is recent. Geen afzonderlijke aandelen. Dus alles is vrij nieuwe materie.
Hier op het forum lees je al wel eens wat contradictie, wat het niet altijd makkelijk maakt om het bos nog door de bomen te zien.
Ik heb nog geen tijd gehad om het hele, heel lange, verhaal neer te schrijven maar hier alvast een update.
Vorige week vrijdag in de namiddag was het bedrag plots van mijn invest account gedebiteerd maar was er nog nergens een termijnrekening zichtbaar.
Lichte paniek waar mijn geld heen was.
De volgende dag zag ik dan de termijnrekening tussen mijn rekeningen staan.
Het is dus in orde gekomen, alleen zit er nog steeds een bug in de app. Wanneer ik op mijn termijnrekening klik crasht heel de boel en sluit de app.
Ik hoop dat het afsluiten van de rekening binnen zes maanden minder gecompliceerd zal verlopen dan het openen ervan.
Vorige week vrijdag in de namiddag was het bedrag plots van mijn invest account gedebiteerd maar was er nog nergens een termijnrekening zichtbaar.
Lichte paniek waar mijn geld heen was.
De volgende dag zag ik dan de termijnrekening tussen mijn rekeningen staan.
Het is dus in orde gekomen, alleen zit er nog steeds een bug in de app. Wanneer ik op mijn termijnrekening klik crasht heel de boel en sluit de app.
Ik hoop dat het afsluiten van de rekening binnen zes maanden minder gecompliceerd zal verlopen dan het openen ervan.
Laatst gewijzigd door Samsara op 21 februari 2024, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Die bug heb ik ook. Maar ik ken eigenlijk geen enkele bank app die wel deftig werkt. ING is nog een van de betere
Kijk Samsara, al die stress voor niks, want ze zijn daar weer met een 6-maanden-actie
Weet iemand er welke strategie daar eigenlijk achter schuilgaat? Sedert november lanceren ze elke maand een stunt-termijnrekening op 6 maand, waar je dan twee weken op kan intekenen. Daar moet toch een bedoeling achter zitten?
Weet iemand er welke strategie daar eigenlijk achter schuilgaat? Sedert november lanceren ze elke maand een stunt-termijnrekening op 6 maand, waar je dan twee weken op kan intekenen. Daar moet toch een bedoeling achter zitten?
Ze zullen daar geld nodig hebben hé, ze geven hun klanten op korte termijn de volle marktrente (euribor 6 maand is 3,9%) in de wetenschap dat een groot deel daarvan na die 6 maand op binnen de bank blijft.Hyakari schreef: ↑2 maart 2024, 22:42 Kijk Samsara, al die stress voor niks, want ze zijn daar weer met een 6-maanden-actie
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb recent mijn zichtrek bij ING opgezegd. Had anders wel ingetekend.
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb jaar geleden er ook mijn zichtrekening opgezegd, en niet meer van plan om er een te openen voor die termijnrekening van 6 maand.Orakel van Brakel schreef: ↑3 maart 2024, 10:53 Ik heb recent mijn zichtrek bij ING opgezegd. Had anders wel ingetekend.
Inderdaad. Maar wel zeer goed verborgen, want kan jij die promo actie terugvinden op de ING website? Ik alvast niet. Enkel via de link van Spaargids kom ik op de pagina van de actie terecht en twee dagen geleden stond daar nog als datum 14 februari. Dat werd intussen aangepast in "Dit aanbod is uitsluitend beschikbaar van 21 februari tot 8 maart 2024".Hyakari schreef: ↑2 maart 2024, 22:42 Kijk Samsara, al die stress voor niks, want ze zijn daar weer met een 6-maanden-actie
Ik heb deze week toevallig wat kapitaal dat vrijkomt. Na al de moeite van vorige keer kan ik misschien een poging ondernemen om opnieuw in te tekenen.
Je hoeft er geen zichtrekening voor te openen. Gewoon een tijdelijke gratis rekening.Gwendoline1 schreef: ↑3 maart 2024, 13:26Heb jaar geleden er ook mijn zichtrekening opgezegd, en niet meer van plan om er een te openen voor die termijnrekening van 6 maand.Orakel van Brakel schreef: ↑3 maart 2024, 10:53 Ik heb recent mijn zichtrek bij ING opgezegd. Had anders wel ingetekend.