nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Oei, zijn de verkiezingen al achter de rug? Niets van gemerkt.
De woorden “bijna” en “misschien” hebben een zekere betekenis
De verkiezingen zijn in juni moest je het nog niet weten.
Speciaal voor jou: op zondag 9 juni 2024 worden er Europese, federale en regionale verkiezingen georganiseerd.
Ter info, op zondag 13 oktober vinden er ook provincieraads-, gemeenteraads- en districtsraadsverkiezingen van 2024 plaats.
Dat hadden zij toch niet moeten doen; speciaal voor mijm-peeters schreef: ↑4 maart 2024, 07:59De woorden “bijna” en “misschien” hebben een zekere betekenis
Speciaal voor jou: op zondag 9 juni 2024 worden er Europese, federale en regionale verkiezingen georganiseerd.
Ter info, op zondag 13 oktober vinden er ook provincieraads-, gemeenteraads- en districtsraadsverkiezingen van 2024 plaats.
Je moet al eens een bijzondere inspanning doen voor iemand die:Sammy2 schreef: ↑4 maart 2024, 09:04Dat hadden zij toch niet moeten doen; speciaal voor mijm-peeters schreef: ↑4 maart 2024, 07:59
De woorden “bijna” en “misschien” hebben een zekere betekenis
- niet weet dat de verkiezingen in juni al plaatsvinden.
- niet weet dat dan ook het Europees Parlement wordt verkozen.
- niet weet dat er in het najaar ook nog onder meer gemeenteraadsverkiezingen zijn.
- niet doorheeft hoe de staatsstructuur in elkaar zit en Vlaams niveau met federaal niveau verwart.
Bedankt voor de info! Nog één vraagje: waar heeft men dit stemlokaal speciaal voor mij geopend? Kan dit ook tijdens de week, tussen 1300 en 1400Hr?m-peeters schreef: ↑4 maart 2024, 09:55Je moet al eens een bijzondere inspanning doen voor iemand die:
- niet weet dat er in het najaar ook nog onder meer gemeenteraadsverkiezingen zijn.
- niet doorheeft hoe de staatsstructuur in elkaar zit en Vlaams niveau met federaal niveau verwart.
Waren twee eigenlijk, feitelijk
LOL Tellen kan hij ook al niet LOLSammy2 schreef: ↑4 maart 2024, 10:14Bedankt voor de info! Nog één vraagje: waar heeft men dit stemlokaal speciaal voor mij geopend? Kan dit ook tijdens de week, tussen 1300 en 1400Hr?m-peeters schreef: ↑4 maart 2024, 09:55
Je moet al eens een bijzondere inspanning doen voor iemand die:
Waren twee eigenlijk, feitelijk
Daarvoor heb ik jou toch? PS Mag ik mijn eigen "Mont Blanc" gebruiken in het stemhokje of maakt dat te veel krassen op het scherm?
Don't feed the troll.
Om de federale regeringsvorming nog wat moeilijker te maken na de verkiezingen worden er nu al "partnerschappen" afgesloten.
Na de recente vrijage tussen CD&V en Les Engagés is het nu de beurt aan de liberalen ....
MR en Open VLD verbinden lot voor én na verkiezingen aan elkaar
Samen uit, samen thuis", zo zei premier Alexander De Croo op een gezamenlijke persconferentie van Open VLD en MR in Brussel. Die diende in de eerste plaats om aan te kondigen dat Alexia Bertrand, huidig staatssecretaris voor Begroting, de vierde plek krijgt op de gezamenlijke Kamerlijst in Brussel. Maar De Croo en de beide partijvoorzitters maakten van de gelegenheid gebruik om de krachten te bundelen. De partijen werken een gemeenschappelijk programma uit met tien punten die Open VLD naar Vlaanderen zal brengen en MR naar Wallonië.
Behalve met een echt "cordon" (tegen VB) en een quasi "cordon" (tegen PVDA/PTB maar ook tegen N-VA) moet er nu ook rekening worden gehouden met "partnerschappen"
Na de recente vrijage tussen CD&V en Les Engagés is het nu de beurt aan de liberalen ....
MR en Open VLD verbinden lot voor én na verkiezingen aan elkaar
Samen uit, samen thuis", zo zei premier Alexander De Croo op een gezamenlijke persconferentie van Open VLD en MR in Brussel. Die diende in de eerste plaats om aan te kondigen dat Alexia Bertrand, huidig staatssecretaris voor Begroting, de vierde plek krijgt op de gezamenlijke Kamerlijst in Brussel. Maar De Croo en de beide partijvoorzitters maakten van de gelegenheid gebruik om de krachten te bundelen. De partijen werken een gemeenschappelijk programma uit met tien punten die Open VLD naar Vlaanderen zal brengen en MR naar Wallonië.
Behalve met een echt "cordon" (tegen VB) en een quasi "cordon" (tegen PVDA/PTB maar ook tegen N-VA) moet er nu ook rekening worden gehouden met "partnerschappen"
Ergens is het een goede zaak om daar reeds voor de verkiezingen transparant over te zijn (zowel dat cordon, als die allianties). Op die manier kun je op een meer gefundeerde manier een keuze maken.
Ze kunnen misschien ook al een alliantie tussen de Vivaldi partijen smeden en dan gelijk de verkiezingen afschaffen of vooraf ingevulde stembiljetten gebruiken
Als liefhebber van klassieke muziek kan ik Vivaldi 2 alleen maar toe juichen. Laat de burgemeester van Antwerpen , die zich zelf al op de eerste ministerpost ziet , maar in zijn provinciestad blijven. Goed voorstel van VLD om mensen vrijwillig 48u te laten werken zodat ik het rustiger aan kan doen.
Precies en die anderen zullen daar graag 48 uur voor werken. Net zoiets als die vierdaagse werkweek. En dan het mamma- en pappaverlof uitbreiden omdat ze er anders door die 4 -daagse of 48-urige werkweek niet genoeg aan hebben.Brembos schreef: ↑6 maart 2024, 16:17 Als liefhebber van klassieke muziek kan ik Vivaldi 2 alleen maar toe juichen. Laat de burgemeester van Antwerpen , die zich zelf al op de eerste ministerpost ziet , maar in zijn provinciestad blijven. Goed voorstel van VLD om mensen vrijwillig 48u te laten werken zodat ik het rustiger aan kan doen.
Ik stel ook voor dat ze alle bodybuilders dubbel belasten, die hebben tenslotte de sterkste schouders.
Altijd fijn om hier medestanders zoals joker te mogen ontmoeten.