Termijnrekening bij SANTANDER
TIP
Re: Termijnrekening bij SANTANDER
Inderdaad: er werd duidelijk meegedeeld dat de hogere rente tijdelijk was (inclusief de einddatum van de actie).
Er is dus geen reden om zich teleurgesteld te voelen. Diegenen die dat wél zijn, hadden kunnen beter opletten in plaats van naar
Santander te verwijzen.
Het gaat er mij om dat de aankondiging per mail omtrent de renteverlaging binnenkomt op 01 Mar om 17.31 hr; met ingang van de aanpassing op 01 Mar om 18.00 Hr! Beter zo? Het is onsportief om de spaarder géén half uurtje te gunnen om actie te ondernemen. Een voetbalmatch fluit je ook niet af nadat een speler met een fenomenale kopbal naar open doel kopt en de arbiter, vóór de bal de doellijn overschrijdt, affluit. Hij mag dat als de reguliere speeltijd verstreken is... maar dit is "not done". Mijn mening. Trouwens voor het overige ben ik zeer tevreden met SANTANDER; de beste spaarbank van de wereld! Goed zo?Nefertari schreef: ↑3 maart 2024, 10:14Inderdaad: er werd duidelijk meegedeeld dat de hogere rente tijdelijk was (inclusief de einddatum van de actie).
Er is dus geen reden om zich teleurgesteld te voelen. Diegenen die dat wél zijn, hadden kunnen beter opletten in plaats van naar
Santander te verwijzen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Sammy2 schreef: ↑4 maart 2024, 11:24Nochtans exact was de scheids gedaan heeft in de match Valencia-Real Madrid dit weekendNefertari schreef: ↑3 maart 2024, 10:14
Het gaat er mij om dat de aankondiging per mail omtrent de renteverlaging binnenkomt op 01 Mar om 17.31 hr; met ingang van de aanpassing op 01 Mar om 18.00 Hr! Beter zo? Het is onsportief om de spaarder géén half uurtje te gunnen om actie te ondernemen. Een voetbalmatch fluit je ook niet af nadat een speler met een fenomenale kopbal naar open doel kopt en de arbiter, vóór de bal de doellijn overschrijdt, affluit. Hij mag dat als de reguliere speeltijd verstreken is... maar dit is "not done". Mijn mening. Trouwens voor het overige ben ik zeer tevreden met SANTANDER; de beste spaarbank van de wereld! Goed zo?
Het is niet meer dan een vriendelijke reminder van Santander, in de aankondiging van de tijdelijke verhoging was de einddatum al vermeld.
Bedankt SANTANDER; centjes naar ING
Kleine maar belangrijke nuance:
De e-mail van 1 maart was géén 'aankondiging van een renteverlaging', maar een 'last-minute herinnering' voor de spaarders die de tijdig aangekondigde einddatum van de actie zouden uit het oog verloren zijn.
Kleine aanmerking: NIX REMINDER! Dit was de enige die ik ontvangen heb. Punt aan de lijn.
"Beste klant,
Vanaf 1 maart 2024 om 18.00 uur zijn de onderstaande tarieven van toepassing voor onze termijnrekeningen:
Vision Fix 1 jaar
Brutorente
Nettorente
Huidige tarieven
3,35%
2,35%
Nieuwe tarieven
2,75%
1,93%
Vision Fix 2 jaar
Brutorente
Nettorente
Huidige tarieven
2,80%
1,96%
Nieuwe tarieven
2,80%
1,96%
Vision Fix 3 jaar
Brutorente
Nettorente
Huidige tarieven
2,60%
1,82%
Nieuwe tarieven
2,60%
1,82%
Vision Fix 4 jaar
Brutorente
Nettorente
Huidige tarieven
2,50%
1,75%
Nieuwe tarieven
2,50%
1,75%
Wij vestigen graag ook uw aandacht op het volgende:
Op een termijnrekening wordt uw spaargeld gedurende een vooraf bepaalde termijn geblokkeerd. De rentevoet die bij de opening van een termijnrekening wordt vastgesteld, blijft constant tot en met het einde van de termijn.
Termijnrekeningen zijn geen gereglementeerde rekening. Bijgevolg verliest u de getrouwheidspremie die u tot dan toe hebt opgebouwd als u overschrijft van uw spaarrekening. Als u overschrijft van uw spaarrekening (Vision, Vision Plus en Vision Max) naar een Vision Fix termijnrekening.
Voor een termijnrekening bestaat er geen essentieel spaardersinformatie document, u kunt wel de Vision Fix productfiche vinden.
Belasting op termijnrekeningen:
Het belastingregime voor gereglementeerde spaarrekeningen is niet van toepassing op termijnrekeningen. De rente op een termijnrekening is niet vrijgesteld van roerende voorheffing. De interesten zijn onderworpen aan de Belgische roerende voorheffing van 30%.
De fiscale behandeling is afhankelijk van de individuele situatie van de cliënt en is in de toekomst aan verandering onderhevig. Wanneer we verwijzen naar het Belgische belastingstelsel dan bedoelen we het belastingstelsel dat van toepassing is op natuurlijke personen woonachtig in België.
Wat als u uw termijnrekening vervroegd wil afsluiten?
De cliënt heeft het recht om de termijndeposito zonder boete en zonder opgave van redenen te herroepen. Hij kan dit herroepingsrecht uitoefenen gedurende 14 kalenderdagen vanaf het sluiten van het contract door een aangetekende brief te sturen naar de hoofdzetel van de Bank.
In uitzonderlijke omstandigheden kan de cliënt een gedeeltelijke of volledige vervroegde afsluiting aanvragen. De cliënt moet dit aanvragen bij de Bank, en de Bank kan dan zelf beslissen om dit verzoek al dan niet in te willigen. De kosten van de vervroegde afsluiting worden door de Bank bepaald op basis van de kenmerken van het contract, de resterende looptijd en de marktomstandigheden, alsook rekening houdend met een minimumboete van 2% op de resterende looptijd. Rekening houdend met deze elementen is het mogelijk dat u uw startkapitaal niet terugkrijgt. Hierover kunt u de nodige info in de algemene voorwaarden terugvinden.
Met welke voorwaarden moet u rekening houden?
Een termijnrekening openen bij Santander Consumer Bank is alleen mogelijk als u ook rekeninghouder bent van een spaarrekening bij onze Bank. Deze rekening wordt beschouwd als de onderliggende rekening van de termijnrekening. Op de vervaldag van de termijnrekening worden hierop zowel het intekenbedrag als de verworven rente automatisch gestort.
De minimale inleg bedraagt €1.000 per termijndeposito en geen maximum. Extra betalingen op dezelfde rekening zijn niet toegestaan. Een klant kan maximaal 6 spaarrekeningen hebben, en er kunnen maximaal 12 termijndeposito’s worden gekoppeld aan één spaarrekening. Men kan dus maximaal 72 termijndeposito’s hebben per cliënt. Aan het openen van een termijnrekening zijn geen kosten verbonden.
Zijn er ook risico’s aan een termijnrekening?
Faillissementsrisico: Santander Consumer Bank maakt deel uit van de Spaanse groep Banco Santander. Uw spaargeld is tot €100.000 per spaarder beschermd door de Spaanse depositogarantie. Spaargeld boven een bedrag van €100.000 is niet beschermd. In geval van een (dreigend) faillissement kan spaargeld boven €100.000 mogelijk geheel of gedeeltelijk verloren gaan of worden omgezet in aandelen (bail-in).
Inflatierisico: door de aanhoudende stijging van de prijzen kan het zijn dat uw gespaarde geld aan waarde verliest.
Wat kan u doen als u vragen of een klacht heeft?
Een vraag in verband met onze rekeningen? Bekijk eerst onze veelgestelde vragen of contacteer onze klantendienst.
Lukt het niet een oplossing uit te werken samen met onze klantendienst? Mail dan naar klachten@santanderconsumerbank.be of ombudsman@ombudsfin.be. Onze termijnrekeningen vallen onder het Belgisch recht.
Met vriendelijke groeten,
Santander Consumer Bank"
OK dan, zeurkous.
"Feit" (voor Sammy2) is dat ik niet de enige ben die wél weet dat Santander al van in februari de begin- én einddatum aangekondigd heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik ontving ook 2 mails ivm de tijdelijke verhoging op de termijnrekening van Santander (aankondiging en reminder). Op zich vind ik dat ze geen enkele mail moesten versturen. Ik was sowieso van plan in de periode rond de laatste staatsbon te kijken of er mogelijk interessante termijnrekeningen waren.
Bij Europabank heb ik in december aan 2,80% netto een termijnrekening geopend. Nadien zijn er bij hun meerdere renteverlagingen geweest, maar ik heb daar ook geen enkele mail over ontvangen wanneer de rentes verlaagd of verhoogd zouden worden.
Bij Europabank heb ik in december aan 2,80% netto een termijnrekening geopend. Nadien zijn er bij hun meerdere renteverlagingen geweest, maar ik heb daar ook geen enkele mail over ontvangen wanneer de rentes verlaagd of verhoogd zouden worden.
Beste klant,
Goed nieuws! We verhogen tijdelijk de rente op de Vision Fix-termijnrekening met een duurtijd van 1 jaar. In deze mail vindt u alle informatie over deze opportuniteit voor uw spaargeld.
Tijdelijk aanbod
Opent u tussen 22 mei en 3 juni een termijnrekening met een looptijd van 1 jaar, dan ontvangt u een brutorente van 3,20% voor de duur van de looptijd. Een unieke kans om uw spaargeld extra te laten groeien!
Vision Fix (looptijd van 1 jaar)
Brutorente
Nettorente
Huidige tarieven
2,75%
1,93%
Nieuwe tarieven*
3,20%
2,24%
* De nieuwe tarieven zijn van toepassing op nieuwe termijnrekeningen met een looptijd van 1 jaar, geopend tussen 22 mei 2024 en 3 juni 2024 (18u).
De rentevoeten voor termijnrekeningen met andere looptijden wijzigen niet. Na de actieperiode zal de brutorentevoet op de Vision Fix-termijnrekening van 1 jaar opnieuw 2,75% bedragen.
Goed nieuws! We verhogen tijdelijk de rente op de Vision Fix-termijnrekening met een duurtijd van 1 jaar. In deze mail vindt u alle informatie over deze opportuniteit voor uw spaargeld.
Tijdelijk aanbod
Opent u tussen 22 mei en 3 juni een termijnrekening met een looptijd van 1 jaar, dan ontvangt u een brutorente van 3,20% voor de duur van de looptijd. Een unieke kans om uw spaargeld extra te laten groeien!
Brutorente
Nettorente
Huidige tarieven
2,75%
1,93%
Nieuwe tarieven*
3,20%
2,24%
* De nieuwe tarieven zijn van toepassing op nieuwe termijnrekeningen met een looptijd van 1 jaar, geopend tussen 22 mei 2024 en 3 juni 2024 (18u).
De rentevoeten voor termijnrekeningen met andere looptijden wijzigen niet. Na de actieperiode zal de brutorentevoet op de Vision Fix-termijnrekening van 1 jaar opnieuw 2,75% bedragen.
Goede opportuniteit.Samsara schreef: ↑21 mei 2024, 17:52 Beste klant,
Tijdelijk aanbod
Brutorente
Nettorente
Huidige tarieven
2,75%
1,93%
Nieuwe tarieven*
3,20%
2,24%