termijnrekening ING
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: termijnrekening ING
Je hebt toch zichtrekening nodig?JOKER247 schreef: ↑3 maart 2024, 15:25Je hoeft er geen zichtrekening voor te openen. Gewoon een tijdelijke gratis rekening.Gwendoline1 schreef: ↑3 maart 2024, 13:26
Heb jaar geleden er ook mijn zichtrekening opgezegd, en niet meer van plan om er een te openen voor die termijnrekening van 6 maand.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toen ik er vorig jaar ging, moest ik een betalende rekening openen. Ik heb dat toen gedaan want ik moest 250k kwijt. Die hebben me toen vanuit 3 kantoren zitten bestoken met mails en telefoons. Allemaal zelfstandigen die geld geroken hadden. Na afloop termijnrekening kreeg ik geen goeie rentevoet meer. Ondanks dat ze voor vers geld 4% gaven. Direct 250k versluisd en rekening gesloten. En nu geven ze weer 4%... of 3,9%? In elk geval een goeie rente.
Ik zou er voor die rente terug gaan. Maar hun gezever wil ik niet meer.
Ik heb er gewoon een gratis rekening geopend vorig jaar, no problem.Orakel van Brakel schreef: ↑3 maart 2024, 16:04 Toen ik er vorig jaar ging, moest ik een betalende rekening openen. Ik heb dat toen gedaan want ik moest 250k kwijt. Die hebben me toen vanuit 3 kantoren zitten bestoken met mails en telefoons. Allemaal zelfstandigen die geld geroken hadden. Na afloop termijnrekening kreeg ik geen goeie rentevoet meer. Ondanks dat ze voor vers geld 4% gaven. Direct 250k versluisd en rekening gesloten. En nu geven ze weer 4%... of 3,9%? In elk geval een goeie rente.
Je kunt er overal vandaan geld naar toe storten, maar afhalen slechts via één tegenrekening.
Een ING Invest Account heet dat.
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb net dezelfde ervaring of Orakel van Brakel met ING, alhoewel het bij mij helemaal om niet zoveel geld ging.JOKER247 schreef: ↑3 maart 2024, 17:02Ik heb er gewoon een gratis rekening geopend vorig jaar, no problem.Orakel van Brakel schreef: ↑3 maart 2024, 16:04 Toen ik er vorig jaar ging, moest ik een betalende rekening openen. Ik heb dat toen gedaan want ik moest 250k kwijt. Die hebben me toen vanuit 3 kantoren zitten bestoken met mails en telefoons. Allemaal zelfstandigen die geld geroken hadden. Na afloop termijnrekening kreeg ik geen goeie rentevoet meer. Ondanks dat ze voor vers geld 4% gaven. Direct 250k versluisd en rekening gesloten. En nu geven ze weer 4%... of 3,9%? In elk geval een goeie rente.
Je kunt er overal vandaan geld naar toe storten, maar afhalen slechts via één tegenrekening.
Voor mij was zo'n Invest Account openen dus wel a bit of a problem. Liep alles behalve van een leien dakje.JOKER247 schreef: ↑3 maart 2024, 17:02Ik heb er gewoon een gratis rekening geopend vorig jaar, no problem.Orakel van Brakel schreef: ↑3 maart 2024, 16:04 Toen ik er vorig jaar ging, moest ik een betalende rekening openen. Ik heb dat toen gedaan want ik moest 250k kwijt. Die hebben me toen vanuit 3 kantoren zitten bestoken met mails en telefoons. Allemaal zelfstandigen die geld geroken hadden. Na afloop termijnrekening kreeg ik geen goeie rentevoet meer. Ondanks dat ze voor vers geld 4% gaven. Direct 250k versluisd en rekening gesloten. En nu geven ze weer 4%... of 3,9%? In elk geval een goeie rente.
Maar in the end kwam het very last minute in orde.
Sindsdien moet ik zeggen dat ik totaal niet bestookt word met telefoons en mails.
Het feit dat ze zo vaak dezelfde promotionele actie opnieuw lanceren betekent uiteraard dat ze geld willen. Maar dat wil een bank toch altijd, niet?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die ene wou zelfs bij mij thuis komen. Om eens te klappen over private banking. Hij zou nogal kijken moest hij zien hoe triestig ik woon.Gwendoline1 schreef: ↑3 maart 2024, 17:06Heb net dezelfde ervaring of Orakel van Brakel met ING, alhoewel het bij mij helemaal om niet zoveel geld ging.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe heb je die geopend? Via een kantoor? Ik probeer een medewerker van ING te pakken te krijgen. Maar dat is om te bleiten.
Dik 10 min aan de lijn gehangen. Druk 1, druk 0, druk 2, druk ... bleef maar duren. Kwam meermaals in een eerdere stap terecht. Uiteindelijk werd ik bedankt voor mijn vraag en kreeg ik nog een fijne dag toegewenst. Wat een klucht.
Via plaatselijk kantoor.Orakel van Brakel schreef: ↑4 maart 2024, 10:11Hoe heb je die geopend? Via een kantoor? Ik probeer een medewerker van ING te pakken te krijgen. Maar dat is om te bleiten.
Dik 10 min aan de lijn gehangen. Druk 1, druk 0, druk 2, druk ... bleef maar duren. Kwam meermaals in een eerdere stap terecht. Uiteindelijk werd ik bedankt voor mijn vraag en kreeg ik nog een fijne dag toegewenst. Wat een klucht.
Geen vertrouwen in het depositogarantiestelsel of veel vertrouwen in ING? Beide kan ook natuurlijk.Orakel van Brakel schreef: ↑3 maart 2024, 16:04 Toen ik er vorig jaar ging, moest ik een betalende rekening openen. Ik heb dat toen gedaan want ik moest 250k kwijt. Die hebben me toen vanuit 3 kantoren zitten bestoken met mails en telefoons. Allemaal zelfstandigen die geld geroken hadden. Na afloop termijnrekening kreeg ik geen goeie rentevoet meer. Ondanks dat ze voor vers geld 4% gaven. Direct 250k versluisd en rekening gesloten. En nu geven ze weer 4%... of 3,9%? In elk geval een goeie rente.
Gelijkaardige ervaring hier. Verschrikkelijk dat algemene nummer waar je je vraag moet stellen aan een bot.Orakel van Brakel schreef: ↑4 maart 2024, 10:11Hoe heb je die geopend? Via een kantoor? Ik probeer een medewerker van ING te pakken te krijgen. Maar dat is om te bleiten.
Voor mij heeft het al bij al twee weken gekost om een Investment account en termijnrekening geopend te krijgen. Alles wat maar fout kon lopen liep fout.
Die banksites geven altijd problemen.Samsara schreef: ↑5 maart 2024, 00:04Gelijkaardige ervaring hier. Verschrikkelijk dat algemene nummer waar je je vraag moet stellen aan een bot.Orakel van Brakel schreef: ↑4 maart 2024, 10:11
Hoe heb je die geopend? Via een kantoor? Ik probeer een medewerker van ING te pakken te krijgen. Maar dat is om te bleiten.
Voor mij heeft het al bij al twee weken gekost om een Investment account en termijnrekening geopend te krijgen. Alles wat maar fout kon lopen liep fout.
Gewoon even naar een kantoor gaan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Intussen ook via de chat enkele vragen gesteld. Termijn rekening zonder betalende zichtrekening zou niet mogelijk zijn. Wanneer ik dan vraag of het lukt met een invest account en of die gratis is, dan is het blijkbaar toch mogelijk. Die weten echt van niets.
Ik heb het al opgegeven. Voor die paar honderd Euro extra die ik met hun termijnrek kon verdienen, ga ik mij geen crise cardiaque riskeren.
Ik heb het al opgegeven. Voor die paar honderd Euro extra die ik met hun termijnrek kon verdienen, ga ik mij geen crise cardiaque riskeren.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad, altijd maar dezelfde zever en moeilijk doen, en was in kantoor ook zo bij mij jaartje geleden.Orakel van Brakel schreef: ↑5 maart 2024, 09:41 Intussen ook via de chat enkele vragen gesteld. Termijn rekening zonder betalende zichtrekening zou niet mogelijk zijn. Wanneer ik dan vraag of het lukt met een invest account en of die gratis is, dan is het blijkbaar toch mogelijk. Die weten echt van niets.
Toen Argenta 4 bruto gaf op 1 jaar, in de namiddag kantoor binnengestapt zonder afspraak, gratis zichtrekening geopend,
geld instant overgeschreven en paar uur later dezelfde dag in het kantoor nog de termijnrekening geopend, maar bij
de meeste banken is het echt rompslomp en moeilijk doen om temijnrekening te openen.
Of ze doen alsof ze van niets weten?Orakel van Brakel schreef: ↑5 maart 2024, 09:41 Intussen ook via de chat enkele vragen gesteld. Termijn rekening zonder betalende zichtrekening zou niet mogelijk zijn. Wanneer ik dan vraag of het lukt met een invest account en of die gratis is, dan is het blijkbaar toch mogelijk. Die weten echt van niets.
Is dit nu in orde gekomen?bryanv schreef: ↑17 februari 2024, 15:45Het geld staat op mijn zichtrekening. Ze zeggen dat er een handtekening van mij ontbreekt (via ItsMe) in hun systeem maar dat is flauwekul want ik kan in mijn geschiedenis van ItsMe zien dat ik bevestigd heb voor goedkeuring voor overschrijving. De fout ligt daadwerkelijk bij hun én dat geven ze uiteindelijk ook toe. In het verleden hebben ze namelijk dergelijke zelfde problemen gehad. Ze zeggen dat het een technische fout is. Ik kan zelfs mijn rekening niet opzeggen omdat ze het geld dat erop staat niet vrij krijgen! Ik kan niet aan mijn geld. Wat kan ik hier aan doen?? Klacht neerleggen??Samsara schreef: ↑17 februari 2024, 00:45
Maar hoe komt het dat je niet aan je geld kan?
Er ontbreekt een handtekening zeg je, maar van wie? Wanneer de termijn van een termijnrekening ten einde komt, wordt dat bedrag niet automatisch op je zichtrekening overgeschreven zonder handtekening?
Welke uitleg geven ze bij ING zelf? Heb je geen kantoorhouder waar je bij terecht kan?