Beleggen in UK via ETF ?
TIP
Beleggen in UK via ETF ?
Ik zou naar aanleiding van de lage waardering van de UK-aandelen een positie in een etf willen nemen die enkel in UK-aandelen belegt.
Heeft iemand ervaring hiermee en zouden jullie deze dan aankopen in EUR of in Pond ?
Heeft iemand ervaring hiermee en zouden jullie deze dan aankopen in EUR of in Pond ?
Re: Beleggen in UK via ETF ?
Als je aankoopt in euro betaal je geen wisselkoersen, maar heb je toch zicht op de wisselkoerswinsten van de onderliggende aandelen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb twee FTSE100 trackers, een van Amundi en een van Xtrackers. Beide 0.14% kosten en accumulatie (FTSE 100 heeft een relatief hoog dividendrendement, dus het maakt best uit). Amundi noteert in Parijs, de Xtrackers aan Xetra. Ik denk dat bij de meeste brokers XETRA iets duurder is.
Ik heb ze in Euro. Ik ben te vaak tegen muren aangelopen met gewenste aankopen in vreemde valuta omdat dan net voor die beurs mijn vragenlijst niet geldig was, of omdat er net voor de variant in die vreemde valuta geen KID was volgens de betreffende broker, dus ik doe nu zoveel mogelijk in Euro op de beurzen van brussel, amsterdam of parijs. Ik ga pas verder kijken als het moet.
Waarom wil je een etf die enkel in UK-aandelen belegt? Een breed Europafonds zit al voor 22% in de UK. Dan profiteer je evengoed van een eventuele stijging van de koersen en je risico is meer gespreid.
Al eens City Of London bekeken? Trust met enkel Britse bedrijven in portefeuille, en geeft nog een leuk dividend ook.
ISIN: GB0001990497