Holdings
TIP
Re: Holdings
Jij kijkt enkel de beursgenoteerde aandelenportefeuille. Er zit nog wel wat in Berkshire, railway bvb.Tommy052 schreef: ↑29 februari 2024, 13:25Annual reportBarryke schreef: ↑28 februari 2024, 16:41
Maar waar halen jullie dat toch? Wat is jullie bron?? Buffett 50% cash.. Hij is nog altijd niet dement he De marktkapitalisatie zou de waarde van zijn volledige portefeuille moeten benaderen. Al is niet alles gemakkelijk te waarderen en heb je zoals bij alle holdings soms een premie en soms een korting.
33672 miljoen USD cash
129619 miljoen USD treasury bills
= +- 1/2 van de beleggingsportefeuille van 353842 miljoen USD equities
Wat jij als beleggingsportefeuille rekent is trouwens in totaal dan 516.683.
163.291 is daar dan 31.6% van.
Mea Culpa, moest iets verder kijken dan enkel de aandelen die hij koopt. We komen er weer wat slimmer uit. bedankt voor je antwoord en geduld ;-)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
BOL
Officieel nu: https://www.cma-cgm.com/news/4632/the-b ... to-cma-cgm
Ook mooi om te zien hoe de waarde van alleen al UMG doorsijpelt.
Monc, maar zelfs iets als Artois, via hun participatie in Odet en Fin V maar ook via hun belang in Terres Rouges die eigenaar is van 62% Cambodge. Cambodge bezit immers 19% van Odet.
(Viv zelf ook nog eens 10% van UMG)
Lichtjes verouderd schema:
Officieel nu: https://www.cma-cgm.com/news/4632/the-b ... to-cma-cgm
Ook mooi om te zien hoe de waarde van alleen al UMG doorsijpelt.
Monc, maar zelfs iets als Artois, via hun participatie in Odet en Fin V maar ook via hun belang in Terres Rouges die eigenaar is van 62% Cambodge. Cambodge bezit immers 19% van Odet.
(Viv zelf ook nog eens 10% van UMG)
Lichtjes verouderd schema:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TINC vind ik toch iets speciaals. Zeer weinig info te vinden over recente koersdalingen, enfin misschien ligt het aan mij.
Zelfs bij een overwegend groene Bel-20 die 0,80% stijgt blijven de holdings (Sofina en Ackermans & van Haaren) dalen.
Ook niet vergeten dat die cashberg voorlopig 5% opbrengt. Dat is toch niet niets. En je moet er geen (Belgische) roerende voorheffing op betalen. Het komt gewoon bij in het Berkshire potje. Ik vind die 17%-18% persoonlijk wel ok, zeker nu. Ik moet regelmatig aan zijn uitspraak denken, “cash is like oxygen”. Hij wil van niemand afhankelijk zijn wanneer een crisis zich aandient.simonvb schreef: ↑29 februari 2024, 09:02 Ik vind het eigenlijk nu niet zo leuk dat men zo veel cash heeft. Oké je kan toeslaan bij opportuniteiten maar je weet niet wanneer die terug zullen komen, dit kan ook nog jaren duren. Ik ben wel akkoord dat het misschien niet ideaal is te investeren als de markt steeds nieuwe toppen maakt en er betere momenten terug zullen komen.
De afgelopen jaren heeft de cashberg ook veel minder waarde bijgedragen dan een wereldindex dus je hebt ook misgelopen rendement.
Het is hier natuurlijk Buffet en daarom vind ik het oké omdat ze wel al bewezen hebben de markt te outperformen op lange termijn en als hun strategie de cash vereist, zal ik het niet gaan tegenspreken.
Maar voor de meeste holdings en individuele stocks beleg ik omdat ik in de markt wil zitten en heb ik liever toch een kleinere cashberg.
De Belgische holdings staan inderdaad achter in vergelijking met de buitenlandse holdings die ik ook heb (Investor, Berkshire).
Het zal wel in orde komen zeker...
Van de participaties van Tinc moet je geen spektakel verwachten, dus is het vooral het dividendrendement dat concurreert met de vaste rente zonder risico
als D'ieteren morgen niet stijgt, begrijp ik er niks meer van!
dan maar houden voor het dividend
dan maar houden voor het dividend
Niet meteen een koersdaling van de voorbije weken aan een prognose tot minder goede cijfers linken. De big boys kennen de cijfers al een tijd op voorhand. De koers opzettelijk doen dalen om vrienden en kennissen goedkoper te laten inkopen, is niet nieuws.
Daar geloof ik nu eens geen donder van. Die bedrijven doen hun best, zijn wettelijk verplicht, om de cijfers geheim te houden.
De koers doen dalen (of stijgen) kan natuurlijk door flink te verkopen of aan te kopen, maar als je het mis hebt, snijdt je jezelf daarmee lelijk in de vingers. Dat risico gaan mensen niet nemen.
Het zal vast wel eens voorkomen, maar ik geloof er niets van dat dit structureel is. De consequenties zijn gewoon te groot.
Ik denk dat jij veel te goedgelovig bent als je denkt dat die koersbewegingen (omhoog als omlaag) (toevallig net) vóór de bekendmaking van bedrijfsresultaten allemaal "toevallig" is.Kempen123 schreef: ↑6 maart 2024, 10:26Daar geloof ik nu eens geen donder van. Die bedrijven doen hun best, zijn wettelijk verplicht, om de cijfers geheim te houden.
De koers doen dalen (of stijgen) kan natuurlijk door flink te verkopen of aan te kopen, maar als je het mis hebt, snijdt je jezelf daarmee lelijk in de vingers. Dat risico gaan mensen niet nemen.
Het zal vast wel eens voorkomen, maar ik geloof er niets van dat dit structureel is. De consequenties zijn gewoon te groot.