Rijden met EV vs ICE
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
De inkt is nog niet droog ...CarpeNoctem schreef: ↑4 maart 2024, 17:12De schade die die obese EV's aanrichten is slechts één van de vele olifanten in de kamer wat EV's betreft
Electric cars release more toxic emissions than petrol-powered vehicles and are worse for the environment
EV batteries weigh about 453kg, and can result in tire emissions that are nearly 400 times more than exhaust pipe emissions.
Particle pollution can increase health problems including heart disease, asthma, lung disease and in extreme cases, can lead to hospitalisation, cancer, and premature death.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: Rijden met EV vs ICE
Zelfs extreem linkse klimaat terroristen zeggen dat EV's niet groen, ecologisch en sociaal zijn
Re: Rijden met EV vs ICE
Canada voert extra EV-belasting in ‘omdat ze de wegen beschadigen’
De regering van deelstaat Alberta in Canada, heft straks een extra belasting op elektrische voertuigen. Die moet de schade die ze door hun hoge gewicht toebrengen compenseren.
Elektrische auto is veel zwaarder
Elektrische auto’s zijn een pak zwaarder dan hun conventioneel aangedreven tegenhangers. Een gewichtsverschil van een halve ton of meer is niet uitzonderlijk. Volgens de Canadese overheid zorgt dat ervoor dat elektrische auto’s extra slijtage aan het wegennet aanbrengen. Toch worden ze er - zoals op veel plaatsen met inbegrip van ons land - minder belast. Een extra belasting op elektrische auto’s van 200 dollar per jaar, moet die situatie recht trekken. De extra centen zullen gebruikt worden om de provinciale wegen van de deelstaat te onderhouden. De belasting zal op 1 januari 2025 ingevoerd worden.
Bron: MSN/Auto55.be
De regering van deelstaat Alberta in Canada, heft straks een extra belasting op elektrische voertuigen. Die moet de schade die ze door hun hoge gewicht toebrengen compenseren.
Elektrische auto is veel zwaarder
Elektrische auto’s zijn een pak zwaarder dan hun conventioneel aangedreven tegenhangers. Een gewichtsverschil van een halve ton of meer is niet uitzonderlijk. Volgens de Canadese overheid zorgt dat ervoor dat elektrische auto’s extra slijtage aan het wegennet aanbrengen. Toch worden ze er - zoals op veel plaatsen met inbegrip van ons land - minder belast. Een extra belasting op elektrische auto’s van 200 dollar per jaar, moet die situatie recht trekken. De extra centen zullen gebruikt worden om de provinciale wegen van de deelstaat te onderhouden. De belasting zal op 1 januari 2025 ingevoerd worden.
Bron: MSN/Auto55.be
Re: Rijden met EV vs ICE
Auto's belasten volgens hun gewicht vind ik een heel goed idee.
Hoe meer gewicht hoe meer schade aan de wegen en hoe meer schade bij ongevallen.
Wel even de opmerking dat een kilo EV = kilo ICE.
Een snelle Google leert mij dat bijvoorbeeld:
Een lege Tesla 3 1836kg weegt en een lege BMW X5 diesel 2315kg.
De nieuwe Renault 5 electric weegt leeg 1350kg. Dat is 50kg minder dan mijn huidige Mazda 3 benzine.
Hoe meer gewicht hoe meer schade aan de wegen en hoe meer schade bij ongevallen.
Wel even de opmerking dat een kilo EV = kilo ICE.
Een snelle Google leert mij dat bijvoorbeeld:
Een lege Tesla 3 1836kg weegt en een lege BMW X5 diesel 2315kg.
De nieuwe Renault 5 electric weegt leeg 1350kg. Dat is 50kg minder dan mijn huidige Mazda 3 benzine.
Re: Rijden met EV vs ICE
Mijn 5 liter turbo TVR Chimaera woog maar 1060 kg.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik ben voor een snelle energietransitie, belast enkel ice wagens per afgelegde km.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Als je gaat reageren op wat je onder een andere nickname geschreven hebt, dan ben je slecht bezig …
Of sta je alleen te prediken in de woestijn.
Of sta je alleen te prediken in de woestijn.
Re: Rijden met EV vs ICE
Je vergelijkt appelen met peren. Je moet het gewicht van dezelfde wagens (in ICE versie en EV versie) met elkaar vergelijken …Woz schreef: ↑6 maart 2024, 23:39 Auto's belasten volgens hun gewicht vind ik een heel goed idee.
Hoe meer gewicht hoe meer schade aan de wegen en hoe meer schade bij ongevallen.
Wel even de opmerking dat een kilo EV = kilo ICE.
Een snelle Google leert mij dat bijvoorbeeld:
Een lege Tesla 3 1836kg weegt en een lege BMW X5 diesel 2315kg.
De nieuwe Renault 5 electric weegt leeg 1350kg. Dat is 50kg minder dan mijn huidige Mazda 3 benzine.
De Citroën C3 weegt 955 kg
De Citroën eC3 weegt 1419 kg
Nog maar eens een bewijs hoe groene jongens cijfers manipuleren …
Re: Rijden met EV vs ICE
Dus eigenlijk, als ik het geod begrijp, stellen sommigen tussen de regels voor om ALLE auto's te verbieden, onafhankelijk van welk type aandrijving ze hebben. Ik ben voorstander. Behalve per fiets of te voet moet het gaan gedaan zijn dat mensen zich op eigen initiatief zomaar kunnen verplaatsen.
Re: Rijden met EV vs ICE
Volledig akkoord. Ik ben zelfs voor het verbieden van alle verplaatsingen. Als je je verplaatst op eigen lichaamskracht (te voet, lopend, fietsend) dan gaat je hartslag omhoog en versnelt je ademhaling waardoor je meer CO2 uitstoot.
Re: Rijden met EV vs ICE
Niet als je bergaf fietst. Bovendien, door regelmatige beweging zal je hartslag in rust juist afnemen waardoor je misschien bottom line net minder CO2 produceert?
Re: Rijden met EV vs ICE
Misschien heb je wel gelijk. Ik zal straks voorstellen aan mijn vriendin om wat meer lichaamsbeweging in te plannen zodat onze hartslag in rust daalt.
Alles voor het klimaat.
Alles voor het klimaat.
Re: Rijden met EV vs ICE
Een EV heeft nog een ander voordeel:
Als we dan weten dat de toekomstige batterijen nog veiliger zullen worden.
Als we dan weten dat de toekomstige batterijen nog veiliger zullen worden.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Waarom kun je een elektrische auto niet blussen?
Het blussen van elektrische auto's is het grootste probleem. Door de aanwezigheid van batterijen in de auto's kan de brand steeds opnieuw worden aangewakkerd.
Ook na het blussen moeten de auto's langdurig ondergedompeld worden in speciale containers, om opnieuw ontbranden te voorkomen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Nog een?
Welke was het eerste dan?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell