Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Santander Consumer bank
Ah zo, bedankt om te laten weten.Pieter1985 schreef: ↑6 maart 2024, 14:27 Neen, je kan daar in principe als klant niet fysiek terecht.
Ik liep bij het openen vast op het MOETEN ingeven van een Belgisch gsm nummer, ik heb vanwege mijn werk een Nederlands gsm nummer; jammer pech dan kan ik dus geen rekening openen bij hun. Jammer pech voor hun dus want dan ga ik gewoon naar een andere bank
Aangezien ze werken met verificatie van codes die je via sms ontvangt, lijkt het me logisch dat ze geen buitenlands gsm-nummer aanvaarden.
Bij Belfius is het ook onmogelijk een buitenlands nummer te gebruiken.
Keytrade en KBC geen probleem, ben nu aan het kijken bij NIBC, kan hier ook gewoon mijn nummer ingeven (net gedaan). Trouwens heel veel registratie loopt al via itsme en die kan ik ook gewoon gebruiken, als het nummer een probleem zou opleveren zou je toch verwachten dat zo'n service als eerste gaat protesteren ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat hier over hoop en al 150 EUR.Tissik9 schreef: ↑6 maart 2024, 16:24Maar dat geld recupereren gebeurt pas na een klein jaar. Op dat geld krijg je geen intrestvergoeding. Maw het huidig systeem is voordeliger voor de particulier dan het systeem dat je voorstelt.EarthNvstr1 schreef: ↑12 januari 2024, 18:24
Of de banken volledig laten inhouden en zelf de belastingvrije som aangeven om te recupereren, dat is nog eenvoudiger.
Zelfs als je daarop 5% netto intrest krijgt, dan spreken we over 7,5 EUR.
Verwaarloosbaar n.m.i. in vergelijking met de huidige kosten door de gigantische complexiteit.
We kunnen nog een heel boek schrijven over onze complexe fiscale wetgeving.
Er bestaan heel wat aftrekposten waarvoor heel wat papierwerk en denkwerk nodig is om ervan te kunnen profiteren.
Er bestaan heel wat aftrekposten waarvoor heel wat papierwerk en denkwerk nodig is om ervan te kunnen profiteren.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Op welke manier kan ik controleren of roerende voorheffing is afgehouden? Ik kan niet zien of dit is gebeurd, maar ik heb het gevoel van niet, aangezien de ontvangen rente boven het vrijgestelde bedrag ligt?
Bij Medirect kun je dit zien. Er was zelfs te weinig roerende voorheffing afgehouden. Ik kreeg hier onlangs bericht over.
edit:
Het is toch per bank geregeld dat ze de RV automatisch inhouden. Ik heb twee rekeningen (Vision & Vision+), waarbij ik niet het vrijgestelde bedrag haal, maar in totaal wel. Ik hoop dat ze niet zo dom zijn om daardoor de RV niet af te houden.
Bij Medirect kun je dit zien. Er was zelfs te weinig roerende voorheffing afgehouden. Ik kreeg hier onlangs bericht over.
edit:
Het is toch per bank geregeld dat ze de RV automatisch inhouden. Ik heb twee rekeningen (Vision & Vision+), waarbij ik niet het vrijgestelde bedrag haal, maar in totaal wel. Ik hoop dat ze niet zo dom zijn om daardoor de RV niet af te houden.
pinkpanther schreef: ↑21 maart 2024, 10:21
Roerende voorheffing wordt enkel afgehouden per rekening.
Dus geen som van verschillende rekeningen.
Estate Guru believer.
De toepassing door Santander Consumer Bank kwam in dit topic reeds uitgebreid aan bod: zie pagina's 2 tot en met 4, alsook in volgend topic:pinkpanther schreef: ↑21 maart 2024, 10:21 Op welke manier kan ik controleren of roerende voorheffing is afgehouden? Ik kan niet zien of dit is gebeurd, maar ik heb het gevoel van niet, aangezien de ontvangen rente boven het vrijgestelde bedrag ligt?
edit:
vrijstelling-roerende-voorheffing-spaar ... ml#p603786
Daar vind je antwoorden op je vraag. Samengevat: toepassing van roerende voorheffing bij Santander (en normalter ook bij andere banken) wordt per rekening gedaan, inhouding wordt enkel gedaan voor de spaarrekening(en) waar de intrest het vrijgestelde bedrag overschrijdt (15% op verschil tussen bedrag intrest spaarrekening en 980 euro).
In jouw geval dus totaal van de intresten op beide spaarrekeningen samen te tellen en het verschil tussen dat totaal en het vrijgesteld bedrag (980) op te nemen of mee te tellen in je belastingaangifte.
Wat Medirect betreft: die zijn pas tot actie/correctie overgegaan nadat klanten hen er op hadden gewezen dat ze de reglementering hierover eerst niet (correct) hadden toegepast, zie volgend topic:
roerende-voorheffing-2023-t32563.html
Ik kreeg van de helpdesk van Santander te horen dat als je met meerdere spaarrekeningen van hun bank toch boven de vrijstelling gaat, dit werd doorgegeven aan de fiscus en dus reeds zal ingevuld zijn in je belastingbrief.
We zullen zien.
(Ik ben niet zeker als deze info correct is. Vorig jaar kreeg ik ook al te horen dat de RV per klant wordt bekeken, en niet per rekeningen)
We zullen zien.
(Ik ben niet zeker als deze info correct is. Vorig jaar kreeg ik ook al te horen dat de RV per klant wordt bekeken, en niet per rekeningen)