Holdings
TIP
Re: Holdings
en zeker achteraf is het niet zo moeilijk om er de juiste uit te halen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Holdings als een geheel, hebben het typisch niet beter gedaan dan de markt. (*)Wimble schreef: ↑6 maart 2024, 17:45 Mag ik hier eens een stok in het hoenderhok gooien?
Persoonlijk heb ik geen individuele aandelen of holdings. Bij de herpositionering van de portefeuille van mijn schoonvader (van bankfondsen naar kosten-interessanter) heb ik, samen met hem, de beslissing genomen om deels wereld-ETF’s te nemen, deels holdings. Heb ik daar al spijt van …
De meeste aankopen gebeuren in mei 2022.
Sofina: klein deeltje in 02/20 en groter deel in 05/2022, huidig rendement: -15%
Investor AB, huidig rendement: +37%
D'Ieteren, huidig rendement: +17%
Brederode, huidig rendement: -15%
GBL, huidig rendement: -21%
Gemiddeld rendement Holdings over die periode: +3%
De wereldwijde ETF (SWRD) zit op +23%
Best de Holdings verkopen en in SWRD bijstorten?
Een hele reeks aandelen doen het telkens beter dan de markt, dit zijn dikwijls niet de aandelen die het beter deden dan de markt.
(*) bvb een paar jaar geleden heb ik gedurende een periode alle holdings die hier aangeprezen werden in een virtuele portefeuille geplaatst, deze portefeuille deed het minder goed dan een breed gespreide portefeuille.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Om maar een cliche van huis te halen: Beleggen is een werkwoord.