Ervaringen met Saxo Bank
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ik heb vandaag bij Saxo een order ingegeven voor de aankoop van een obligatie.karine schreef: ↑2 januari 2024, 19:24Kan je die vragenlijst niet gewoon negeren?Natal schreef: ↑2 januari 2024, 19:14 Een nieuw jaar en de ellende met hun vragenlijst is daar ook weer. 15 vragen en uiteraard niet geslaagd. Dus ik kan desbetreffende ETF niet bijkopen. Bizar dat het product niet geschikt is voor mij terwijl ik er toch een paar 100 stuks van in mijn portefeuille heb. Dat wordt weer een paar dagen gokken om die ellende weer achter de rug te hebben.
Bij mij staat deze ook bovenaan maar ik hoef hem niet in te vullen.
Er stond ook een boodschap dat de vragenlijst vervallen was. Ik heb gewoon mijn order geplaatst zonder problemen.
Dat bedoel ik dus.huisjetuintjefiets schreef: ↑4 januari 2024, 14:48Ik heb vandaag bij Saxo een order ingegeven voor de aankoop van een obligatie.
Er stond ook een boodschap dat de vragenlijst vervallen was. Ik heb gewoon mijn order geplaatst zonder problemen.
Wel benieuwd welke obligatie je gekocht hebt. (lijkt alsof koersen even hun top bereikt hebben)
-
- Verbannen Gebruiker
Nestlé Finance International Ltd. 0,000% 20/25
ISIN: XS2263684180
Ik heb vorig jaar veel langlopende obligaties gekocht, nog 8 a 12 jaar resterende looptijd (ook korte en middellange)
Deze gekocht omdat ik verwacht dat de rendementen op langdurige weer geleidelijk gaan stijgen. Eind 2025 koop ik dan weer langlopende.
Dat is het plan. De komende maanden zien we of mijn kristallen bol defect is of niet
De komende maanden vervallen er nog obligaties. Ik ga op dat moment kijken welke nieuwe ik koop.
Als ik bij Saxo een dividend van $ naar € krijg zie ik nooit aan welke koers dit gebeurt.
Ik nog nooit.
Trouwens twee weken geleden nog eens een vraag gesteld aan Keytrade betreft een niet uitbetaald dividend maar nog steeds geen reactie.
En dan nog afwijkende antwoorden, naast de kwestie, geen ter zake antwoord dus...
Ik begrijp niet dat je geen gebruik maakt van hun chat.
Dan heb je binnen de 5 minuten reactie.
Dan heb je binnen de 5 minuten reactie.
Goed nieuws, tarieven dalen vanaf 08 april.
Uit hun mail:
Voor aandelen, ETF’s, obligaties en warrants werken we voortaan met een vast percentage en een minimumtarief.
Aandelen & ETF’s
Euronext Brussel: 0,08% met een minimum van 2,00 EUR per transactie (voorheen minimum 7,25 EUR per transactie)
Amerikaanse beurzen Nasdaq (m.u.v. OTC) & NYSE: 0,08% met een minimum van 1,00 USD per transactie (voorheen minimum 11,75 USD per transactie)
Obligaties
0,12% met een minimum van 5,00 EUR per transactie (voorheen minimum 7,25 EUR per transactie)
Uit hun mail:
Voor aandelen, ETF’s, obligaties en warrants werken we voortaan met een vast percentage en een minimumtarief.
Aandelen & ETF’s
Euronext Brussel: 0,08% met een minimum van 2,00 EUR per transactie (voorheen minimum 7,25 EUR per transactie)
Amerikaanse beurzen Nasdaq (m.u.v. OTC) & NYSE: 0,08% met een minimum van 1,00 USD per transactie (voorheen minimum 11,75 USD per transactie)
Obligaties
0,12% met een minimum van 5,00 EUR per transactie (voorheen minimum 7,25 EUR per transactie)
Weet er iemand of ze bij Saxo de kosten van transfer (aangerekend door de bank waar het nu staat) terugbetalen ?
'k Heb elders een aandeel in NOK staan, maar hun tarief daarvoor is wel heel interessant geworden om bij te kopen (vanaf 8/4)
'k Heb elders een aandeel in NOK staan, maar hun tarief daarvoor is wel heel interessant geworden om bij te kopen (vanaf 8/4)
-
- Verbannen Gebruiker
Zoals alle lage kostenbrokers compenseren ze hun lage brokertarieven door slechtere koersen aan te bieden, en daarop te verdienen. De meeste beleggers beseffen dit niet.
Ik weet het en koop toch obligaties bij Saxo, omdat ik wil spreiden. Ik kies er wel met een kleine spread.
Ondanks de hogere tarieven bij Bolero, waar ik ook klant ben, ben je dikwijls als belegger in obligaties beter af bij Bolero door de betere koersen.
Geldt dit ook voor liquide aandelen en ETFs? Gaan ze hier orders niet uitvoeren aan de beste prijs die je bijvoorbeeld op euronext kan krijgen?
Het werd hier al enigszins aangekondigd (zelfs sprake van een aantal brokers ...) -> https://belegger.tijd.be/ (video DB Live 29/02 14:54)
Bij Saxo getuigt het wel niet van veel stabiliteit: als ik me niet vergis zijn er bij de vorige tariefwijziging van nog geen jaar geleden een aantal verhogingen doorgevoerd (oa wisselkoersmarge omhoog en kosten op corporate actions) die nu (soms meer dan) teruggedraaid worden.
Bij Saxo getuigt het wel niet van veel stabiliteit: als ik me niet vergis zijn er bij de vorige tariefwijziging van nog geen jaar geleden een aantal verhogingen doorgevoerd (oa wisselkoersmarge omhoog en kosten op corporate actions) die nu (soms meer dan) teruggedraaid worden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
"Goed nieuws: Verlaging van de tarieven voor een groot deel van onze producten binnen Zelf Beleggen"
Euhm, de iets grotere transacties worden wel een pak duurder
Euhm, de iets grotere transacties worden wel een pak duurder