Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik denk dat veel indexbeleggers al hun geld in 1 etf steken ja. Dat is de manier om aan indexbeleggen te doen. De markt gewoon afdekken, zoals B7 altijd zegt. Ik deed dat met 3 trackers: iwda, iusn en emim. Je doet net aan indexbeleggen, als in echt passief beleggen, omdat je ervan uitgaat dat kiezen verliezen is.karine schreef: ↑8 maart 2024, 18:59 Ik begrijp niet waarom hier steeds over IWDA wordt gesproken ?
Net of elke index belegger al zijn geld in één etf stopt.
Met etf's kan je net zo goed spreiden als met holdings.
Betreft holdings gok ik niet op één holding maar op 67 door bv in iShares Listed Private Equity te beleggen.(IPRA)
B7 heeft niet alleen die 3 trackers. Hij legt ook accenten. Ik vind dat een beetje contradictorisch met wat hij altijd zegt.
Voor mij is de markt: alle (beschikbare) aandelen. Of die dan gewogen moeten zijn volgens marktkapitalisatie, daar kan je over discussiëren. Je zou kunnen zeggen dat B7 wel een goed argument heeft dat het alle beleggers samen zijn die er die marktkapitalisatie aan toekennen. Ik geef persoonlijk ook de voorkeur aan een index volgens marktkapitalisatie.
Maar bon. Het gaat hier over holdings he
Laatst gewijzigd door Barryke op 8 maart 2024, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Om over meerdere etf's te spreiden moet je het aanbod al een beetje kennen en het moet je ook interesseren. Ik denk dat veel mensen al tevreden zijn met een etf als IWDA, als ze sowieso al van het bestaan van etf's afweten.
@Karine: ik heb die IPRA eens bekeken maar die trekt me niet aan. Allemaal buitenlandse, onbekende bedrijven.
Ik heb een tilt naar de small cap value factor. Basis voor deze (heel) lange termijn strategie is het indexbeleggen.
Dus het is eerst belangrijk om te begrijpen wat beleggen volgens market-cap is, voordat je in factorbeleggen duikt.
Historische resultaten bevestigen inderdaad de onderbouw van de small-cap-value factor. Nl: dat dit een deel van de markt is waar het hoger risico, op (heel) lange termijn, een hoger rendement geeft.
Dat is niet wat er op die blz staat.Barryke schreef: ↑8 maart 2024, 13:56 Er is trouwens een studie van Credit suisse over familiale bedrijven. Daar is ondertussen ook geen discussie meer over dat die het beter doen dan de markt. Zie bvb p15 van de studie onderaan (3% per jaar beter dan de markt).
[]
https://www.credit-suisse.com/media/ass ... eation.pdf
Ja, ik beleg in private equity omdat dit deel uitmaakt van de markt waar ik *wil* in beleggen. Niet omdat het perse beter resultaten zou halen.
Mijn belegging is een resultaat van een (gefundeerde) discussie in deze thread een paar jaar geleden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Relative performance van 2006-2022 Family vs non-family.
Global overall 3%. Voor small caps zelfs 5.4%. In Japan is het verschil het grootst. De eerste generatie presteert het beste. Of presteerde moet ik zeggen zeker?
Ik blijf uw accenten vreemd vinden. Jij zegt altijd dat ik niet naar resultaten uit het verleden mag kijken en jij doet juist hetzelfde, met uw small cap value. Misschien was het ook wel toeval dat die groep van aandelen het toen goed deed? Als je accenten legt dan denk je dat je het beter weet dan alle beleggers samen. Dat zeg jij toch altijd? Private equity zit al in de indexen en jij kent er een groter gewicht aan toe dan alle beleggers samen. Idem voor uw small cap value en uw andere accenten.
Global overall 3%. Voor small caps zelfs 5.4%. In Japan is het verschil het grootst. De eerste generatie presteert het beste. Of presteerde moet ik zeggen zeker?
Ik blijf uw accenten vreemd vinden. Jij zegt altijd dat ik niet naar resultaten uit het verleden mag kijken en jij doet juist hetzelfde, met uw small cap value. Misschien was het ook wel toeval dat die groep van aandelen het toen goed deed? Als je accenten legt dan denk je dat je het beter weet dan alle beleggers samen. Dat zeg jij toch altijd? Private equity zit al in de indexen en jij kent er een groter gewicht aan toe dan alle beleggers samen. Idem voor uw small cap value en uw andere accenten.
Misschien meer iets voor jouw iShares MSCI Belgium ETF
ABI ANHEUSER-BUSCH INBEV
ARGX ARGENX H
KBC
UCB
GBLB
AGS AGEAS SA
SYENS SYENSQO SA
DIE DIETEREN (D) SA
WDP WAREHOUSES DE PAUW NV
UMI UMICORE SA
ACKB ACKERMANS & VAN HAAREN NV
LOTB LOTUS BAKERIES NV
ELI ELIA GROUP SA U
SOF SOFINA SA
EURN EURONAV NV E
AED AEDIFICA NV
COFB COFINIMMO REIT SA
BEKB BEKAERT (D) SA
SOLB SOLVAY SA
MELE MELEXIS NV
KBCA KBC ANCORA NV
GLPG GALAPAGOS NV H
VGP VGP NV Real Estate
SHUR SHURGARD SELF STORAGE LTD
FAGR FAGRON NV
MONT MONTEA NV
DEME DEME GROUP NV
PROX PROXIMUS NV
BAR BARCO NV I
XIOR XIOR STUDENT HOUSING
RET RETAIL ESTATES NV
TESB TESSENDERLO GROUP NV
KIN KINEPOLIS NV
ONTEX ONTEX GROUP NV
RECT RECTICEL NV
BPOST BPOST SA
EXM EXMAR NV
INTO INTERVEST OFFICES & WAREHOUSES -
Ik vind dat het weinig zin heeft om te vragen of uit te leggen waarom iemand in dat een product belegt en niet in dat ander. Beleggen is immers niet een zuiver rationeel gebeuren maar ook een deel emotioneel, net zoals zoveel beslissingen die we in ons leven nemen.
"AVI Global Trust provides expertly managed exposure to the opportunities presented in various parts of the world. The investment strategy identifies valuation anomalies to create a concentrated, unique and diversified portfolio of stocks. The investment manager then engages with these companies to improve shareholder value."
Ik heb al meerdere etf's die hetzelfde beweren te doen hoor.
Italmobiliare bijna 12 % gestegen gisteren onder mega volume.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zoals ?Yaris schreef: ↑9 maart 2024, 08:33 "AVI Global Trust provides expertly managed exposure to the opportunities presented in various parts of the world. The investment strategy identifies valuation anomalies to create a concentrated, unique and diversified portfolio of stocks. The investment manager then engages with these companies to improve shareholder value."
AVI
Berkshire
IWDA
Berkshire
IWDA
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
iemand hier bekend met 'Power Corporation of Canada'
zitten o.a. in GBL, betalen een goed dividend (Yield 5,7%) per kwartaal
zitten o.a. in GBL, betalen een goed dividend (Yield 5,7%) per kwartaal
Hier valt natuurlijk niets tegen in te brengen... Maar deze theorie omzetten naar de praktijk blijkt een heel stuk minder eenvoudig dan gedacht. Onmogelijk? Nee, maar bijna onmogelijik? Ja.
Dat klopt. Maar de index is geen zero sum game. De index is je garantie op een behoorlijke return. En actief beleggen is voor 99% van de mensen de manier om een winners game om te zetten naar een loosers game.
All-time high voor D’ieteren