Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
De vakbond ABVV en de PVDA zullen blij zijn met wat nu gebeurt bij Van Hool: voor hen betekent het weer een aantal leden of stemmen erbij … of de cynische paradox dat deze organisaties net sterker en rijker worden van de miserie van anderen
In Wallonië hebben ze ook al Caterpillar, Arcelor Mittal en andere bedrijven kapot gestaakt en weggejaagd. Dat komt er ook van als je van de filosofie uitgaat dat alle privé-bedrijven verwerpelijk zijn en ondernemers, aandeelhouders en bestuursleden allemaal fraudeurs en uitbuiters zijn.
Wow, zo veel veronderstellingen (niet feiten!) bij elkaar. Als mensen nu eens zouden stoppen met voor een ander te spreken en te denken. Dat kan je helemaal niet.
De feiten zijn de stakingen en de daaropvolgende sluitingen of herlocalisaties van Arcelor Mittal, Caterpillar enz … Ook de stakingen bij Van Hool en de rol van de vakbonden hierin zijn een feit.
Een mening hebben over de oorzaak is niet hetzelfde als voor anderen denken en spreken
Ik spreek alleen voor mezelf
Dat is een mening over een oorzaak, inderdaad. Stond er niet op die manier eerst .
Maar al de rest is wel degelijk voor een ander denken en spreken. Letterlijk al de rest in jouw post .
Maar al de rest is wel degelijk voor een ander denken en spreken. Letterlijk al de rest in jouw post .
Ik heb nochtans niets veranderd: alles staat er zoals het er eerst stond. Misschien probeer jij voor mij te denken en/of te spreken
Wat de rest van de post betreft: allemaal feiten en meningen. Mijn mening ...
Mijn mening
Mijn mening (alhoewel misschien is het ook gewoon een feit)
Mijn mening
Mijn mening
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De verkiezingen naderen en de Vlaamse partijen van het Vivaldicircus wensen dat de kiezer alles vergeet wat ze de laatste legislatuur uitgespookt hebben.
Ze rekenen niet helemaal ten onrechte op het korte geheugen van de kiezer, en beloven dat ze het deze keer wel goed gaan voorhebben met de burger en de immer uitdijende regulitis:
Ze rekenen niet helemaal ten onrechte op het korte geheugen van de kiezer, en beloven dat ze het deze keer wel goed gaan voorhebben met de burger en de immer uitdijende regulitis:
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 9 maart 2024, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
m-peeters schreef: ↑9 maart 2024, 15:28Ik heb nochtans niets veranderd: alles staat er zoals het er eerst stond. Misschien probeer jij voor mij te denken en/of te spreken
Eerst stond het er alsof het een feit was. Nu geef je tenminste toe dat het alleen een mening is.
Wat de rest van de post betreft: allemaal feiten en meningen. Mijn mening ...
Nee, telkens jouw mening over wat zij denken, waar zij blij mee zijn, waar zij van uit gaan ... Je kunt daar wel een mening over hebben, maar het blijft voor een ander denken en spreken, zeker als je er niet eens bij zegt dat het alleen jouw mening is .
Mijn mening
Mijn mening (alhoewel misschien is het ook gewoon een feit)
Mijn mening
Mijn mening
Een bedrijf in slechte papieren en uiteraard weer de schuld van het personeel die zich heeft laten opjutten door de vakbonden.
Ik kan me nochtans niet echt herinneren dat Van Hool een traditie heeft van zware aanhoudende stakingen.
Hoge loonkosten .... ik hoor deze ochtend dat een arbeider 62jaar, 19jaar anciënniteit er 19€ bruto uurloon heeft....
Dat lijkt mij toch allesbehalve buitensporig ? Dat is een dikke 3000€ bruto.
Veel succes om de maand ermee rond te komen .
Dat het familiaal beleid van dergelijke bedrijf met de historische vetes etc er eventueel ook iets mee te maken zou kunnen hebben, gaan we uiteraard niet (kritisch) in vraag stellen ....
Onze communisten ? Snap niet welk aandeel zij hier in zouden hebben ?CarpeNoctem schreef: ↑8 maart 2024, 11:59Euh, voor de werknemers is dat natuurlijk hun probleem. Maar de hoge loonkost is toch de voornaamste drijfveer om naar Macedonië te trekken.
En Vanhool is niet de enige constructeur die het water aan de lippen staat ...Tja, dus onze communisten helpen de Chinese communisten?sintorama schreef: ↑8 maart 2024, 11:45Verder zijn die bussen van BYD gewoon illegaal gesubsidieerd door de chinese overheid. Van een eerlijke concurrentie ie geen sprake. Nog cynischer is dat die bussen worden aangekocht met belastingsgeld. Ze kopen dus eigenlijk met belastingsgeld illegaal gesponsorde bussen uit china waardoor Van Hool failliet gaat.
Lijkt mij eerder dat de Vlaamse regering de communisten uit China steunt met de vrijgeleide die De lijn gekregen heeft om het communistische BYD te mogen weerhouden
m-peeters schreef: ↑9 maart 2024, 08:35De vakbond ABVV en de PVDA zullen blij zijn met wat nu gebeurt bij Van Hool: voor hen betekent het weer een aantal leden of stemmen erbij … of de cynische paradox dat deze organisaties net sterker en rijker worden van de miserie van anderen
In Wallonië hebben ze ook al Caterpillar, Arcelor Mittal en andere bedrijven kapot gestaakt en weggejaagd. Dat komt er ook van als je van de filosofie uitgaat dat alle privé-bedrijven verwerpelijk zijn en ondernemers, aandeelhouders en bestuursleden allemaal fraudeurs en uitbuiters zijn.
Ook hier weer ....
Uiteraard weer de vakbonden ....
Arcelor Mittal Gent .... Het zijn het enkel de vakbonden die hun wegjagen ?
De Franse regering is momenteel alles op alles aan het zetten om de miljardeninvestering die AM plant in de site van Gent voor een nieuwe hoogoven naar Duinkerke te halen. En volgens ik begrepen heb deze week zijn de Fransen redelijk ver aan het gaan.
Stel AM gaat overstag door de wortel die hun wordt voorgehouden door de Fransen, en AM bouwt zijn activiteiten hier bijgevolg af, dan is het de schuld van de vakbonden ?
Die Hollandse ceo zal dan waarschijnlijk ook tegen een macedonisch loon werken neem ik aan ?
Of iets een feit of een mening is, is geen keuze. Vraag het anders aan een scholier van het derde middelbaar. Die weten al beter. Ik ga hier verder geen tijd meer aan verspillen.
Het bruto loon van één enkele arbeider zonder functie vermelding en zonder rekening te houden met de loonkost die de werkgever daarbovenop nog moet betalen bewijst natuurlijk niks. Voor een werkgever is de loonkost een pak hoger dan die €19 en zit daar niet enkel de looncomponent in maar ook bv kledij, opleidingen, ziekte, vervoer, premie's, rendement, enz... Feit is dat de loonkost voor Van Hool in Macedonië drie keer lager ligt en dat het absenteïsme in Macedonië 1% is terwijl het hier 8% is. De keuze waar er productie zal verdwijnen is dan rap gemaakt. Dit is natuurlijk niet enkel de schuld van vakbonden, ook het overheidsbeslag is hier veel te hoog in vergelijking met andere landen. Daarnaast heeft een hoge inflatie de loonkost en levensduurte hier een extra boost gegeven door de automatische loonindexering, zie alleen daardoor nog maar het prijs verschil tussen een Nederlandse en Belgische Albert Heijn.