Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Het bewijs, de prijs.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
LOL Je bewijst net het tegenovergestelde: als bijna de helft van de EV-rijders zelf na aankoop - waarbij ze dus de prijs hebben afgewogen tegenover de andere voor- en nadelen en beslist hebben een EV te kopen - toch nog steeds de prijs te hoog vinden
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 9 maart 2024, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rijden met EV vs ICE
Los van de prijs spelen ook de andere argumenten - het laadproces, het beperkte bereik, de zware en dure batterij … - nog steeds een belangrijke factor.
Re: Rijden met EV vs ICE
Vinden jullie een nieuwe ICE wagen dan niet duur in aankoop momenteel? Ik was behoorlijk geschrokken van de nieuwprijs van een ICE wagen. Op 8 jaar tijd is er minstens 50% bijgekomen (vaak zelfs nog ietsje meer).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Rijden met EV vs ICE
In vergelijking met een GELIJKAARDIGE EV wagen is een ICE wagen nog steeds een pak goedkoper.
Je moet geen BMW X 5 met een Tesla Model 3 vergelijken - dat zijn 2 totaal verschillende wagens en modellen - maar bv. een Citroën C3 benzine (ongeveer 11K Euro) met een Citroën eC3 (ongeveer 25K euro.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik vind een Dacia helemaal niet duur hoor.
Je krijgt veel wagen voor je geld.
Re: Rijden met EV vs ICE
Koop dan geen E-Kar. Ik vind dat de prijzen nog redelijk meevallen. Jij rijdt dan ook in een luxe karretje met alle toeters en bellen. Eigenlijk toch niet teveel; gezien de "staat" ook sponsor is. En na 3 jaar verkoop je die handel met enorme winst. Knap seg!
Re: Rijden met EV vs ICE
De prijs van een ev is veel te hoog, zoals ik hier al dikwijls geschreven heb. Dat komt in bijna alle bevragingen van klanten en potentiële klanten terug. Verder beweerde of bewees ik helemaal niets over de prijs van een ev.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Het gaat hier om …
Misschien moet je dan in het gevolg ook een woordje uitleg geven …
Dan weten anderen wat je bedoelt en hoeven ze niet te gissen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 13 dec 2020
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Jawel. Op een jaar of 30 is de prijs zo ongeveer x4 / x5 gegaan. Uiteraard valt daarbij op te merken dat het product van toen en dat van nu heel erg verschillend is.
Om een auto goedkoper te maken zouden we een aantal EU verplichtingen moeten durven overboord gooien. Dan kan er weer een pak af van de nieuwprijs.
Re: Rijden met EV vs ICE
dat is bij een pintje of kop koffie ook het geval.
- Vincent2018
- Full Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 15 dec 2018
Re: Rijden met EV vs ICE
Door het hoge gewicht van de batterijen gaan berijders van een EV na 2025 tot 60 procent meer aan belasting betalen dan voor een vergelijkbare brandstofauto.
Elektrische rijders massaal terug naar benzine https://www.duurzaamnieuws.nl/elektrisc ... uNdBtxlKrY
Elektrische rijders massaal terug naar benzine https://www.duurzaamnieuws.nl/elektrisc ... uNdBtxlKrY
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Re: Rijden met EV vs ICE
Dat kan al in juni dit jaar; EU verkiezingen.Perineum schreef: ↑10 maart 2024, 15:50Jawel. Op een jaar of 30 is de prijs zo ongeveer x4 / x5 gegaan. Uiteraard valt daarbij op te merken dat het product van toen en dat van nu heel erg verschillend is.
Om een auto goedkoper te maken zouden we een aantal EU verplichtingen moeten durven overboord gooien. Dan kan er weer een pak af van de nieuwprijs.
Re: Rijden met EV vs ICE
Er zal nog wat moeten veranderen voor 2029...
https://www.ptolemus.com/insight/why-ev ... economies/
https://www.ptolemus.com/insight/why-ev ... economies/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen