Peiling federale verkiezingen 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Hear hear.
Maar je hoort de vakbonden nooit fulmineren tegen dat hoge overheidsbeslag. Als ik mijn loonbriefje krijg heb ik medelijden met mijn werkgever en heb ik zin om de politiekers met pek en veren de Wetstraat uit te jagen.
De afgevaardigden op mijn werk denken hetzelfde maar op één of andere manier vind de vakbondstop het best OK dat we industrie wegjagen
Dan heb je niet goed opgelet.
Protectionisme zou dodelijk zijn voor een exportgerichte economie als de Vlaamse. Laat ons ervoor zorgen dat onze bedrijven competitief kunnen zijn.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“We krijgen minder commentaar op onze bussen die in Skopje worden gemaakt, dan op die van Koningshooikt. Bovendien worden ze in minder uren afgewerkt. Technische beroepen hebben een heel hoog aanzien in Noord-Macedonië. Daar hunkert men naar een technisch beroep. In België zie ik een lichte kentering, maar men blijft neerkijken op technische beroepen.”vortex schreef: ↑9 maart 2024, 17:43Het bruto loon van één enkele arbeider zonder functie vermelding en zonder rekening te houden met de loonkost die de werkgever daarbovenop nog moet betalen bewijst natuurlijk niks. Voor een werkgever is de loonkost een pak hoger dan die €19 en zit daar niet enkel de looncomponent in maar ook bv kledij, opleidingen, ziekte, vervoer, premie's, rendement, enz... Feit is dat de loonkost voor Van Hool in Macedonië drie keer lager ligt en dat het absenteïsme in Macedonië 1% is terwijl het hier 8% is. De keuze waar er productie zal verdwijnen is dan rap gemaakt. Dit is natuurlijk niet enkel de schuld van vakbonden, ook het overheidsbeslag is hier veel te hoog in vergelijking met andere landen. Daarnaast heeft een hoge inflatie de loonkost en levensduurte hier een extra boost gegeven door de automatische loonindexering, zie alleen daardoor nog maar het prijs verschil tussen een Nederlandse en Belgische Albert Heijn.
Bovenstaande vind ik ook een belangrijke passage in het artikel. In dit land telt men tegenwoordig alleen nog mee als je minstens een bachelor hebt.
Op technische beroepen wordt inderdaad door de goegemeente neergekeken.
Ja en het slaat zo ongeveer nergens meer op. Straks kan een goede zelfstandige loodgieter bv. vragen wat hij wil. Op Twitter/X zie je soms filmpjes ... Bv. van een dakdekker die lachte dat hij iemand een pak meer had aangerekend omdat die een dikke auto voor de deur had staan. Zei lachend dat hij dat publiek kon zeggen omdat er verder toch geen dakdekkers in de streek waren. Een monopolie waar zelfs Apple en Google nog niet tegen op kunnen .
Vraag en aanbod. Eenvoudig economisch principe.
Och, die loodgieter volgt enkel het principe van PVDA "geld pakken waar het zit"mver schreef: ↑9 maart 2024, 19:31 Op Twitter/X zie je soms filmpjes ... Bv. van een dakdekker die lachte dat hij iemand een pak meer had aangerekend omdat die een dikke auto voor de deur had staan. Zei lachend dat hij dat publiek kon zeggen omdat er verder toch geen dakdekkers in de streek waren. Een monopolie waar zelfs Apple en Google nog niet tegen op kunnen .
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bwa, ze zijn de enige niet. Nu de verkiezingen naderen vallen ze weer over elkaar om om ter rechtse/Vlaamse uitspraken te doen. Terwijl ze op de verkiezingsavond zelf alweer gaan klaar staan met de broek op de enkels en de vaseline binnen handbereik om Magnjet ter wille te zijn
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die loodgieter/dakwerker WERKT voor zijn geld; bij de extreemlinksen is werken "ultrarechts" gedrag.vortex schreef: ↑10 maart 2024, 07:53Och, die loodgieter volgt enkel het principe van PVDA "geld pakken waar het zit"mver schreef: ↑9 maart 2024, 19:31 Op Twitter/X zie je soms filmpjes ... Bv. van een dakdekker die lachte dat hij iemand een pak meer had aangerekend omdat die een dikke auto voor de deur had staan. Zei lachend dat hij dat publiek kon zeggen omdat er verder toch geen dakdekkers in de streek waren. Een monopolie waar zelfs Apple en Google nog niet tegen op kunnen .
"""""Vlaams minister van Welzijn Hilde Crevits (CD&V) heeft in een interview met ‘De Zondag’ stevig uitgehaald naar N-VA-voorzitter Bart De Wever. “Je voelt aan alles dat hij weer Calimero gaat spelen. Dat is typisch De Wever”, klinkt het.""""" (Nieuwsblad)
Ain't that the truth.
Ain't that the truth.
LOL … een politica (van CD&V dan nog) die “de waarheid” zegt … LOLhaelewyn schreef: ↑10 maart 2024, 11:13 """""Vlaams minister van Welzijn Hilde Crevits (CD&V) heeft in een interview met ‘De Zondag’ stevig uitgehaald naar N-VA- voorzitter Bart De Wever. “Je voelt aan alles dat hij weer Calimero gaat spelen. Dat is typisch De Wever”, klinkt het.""""" (Nieuwsblad)
Ain't that the truth.
Na de verkiezingen zal ze smeken om - al dan niet met N-VA- in de Vlaamse regering te mogen zetelen en haar broek (of slip) afsteken voor de PS om terug in een Vivaldigedrocht te mogen stappen.
Zeer mooi interview met mevrouw Crevits mogen lezen in de gratis krant. Het Calimero gehalte van de burgemeester van Antwerpen is inderdaad groot.
Heel even maar he.
Geloof je niet / nooit dat er iemand van de cd&v heel even de waarheid kan zeggen ?
Dat zou ik zelfs van weledele heer burgemeester Calimero niet durven beweren.
Ik ben dan ook politiek meer neutraal uiteraard.
Ik denk dat de grootste broekafstekers de laatste jaren bij cd&v en vld zitten. Vooruit op de derde plaats.
Voor na de verkiezingen :
Ik heb wel het gevoel dat calimero zijn broek al af is. Al zelfs van voor de verkiezingen.
Alleen richt hij zijn achterwerk niet naar de walen. Een lokroep recht vanuit het achterste van Mr de partijvoorzitter / burgemeester van 'de nationalisten'.
- Vincent2018
- Full Member
die heks Crevits...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Zolang het maar niet met de communisten is
Maar met een tjeef weet je natuurlijk nooit