termijnrekening ING
TIP
Re: termijnrekening ING
Deze keer wilden ze het dan toch best selectief. Op de website van ING werd deze promo nooit gepubliceerd, enkel via Spaargids kwam je op de desbetreffende pagina om te kunnen intekenen.vortex schreef: ↑9 maart 2024, 12:05Natuurlijk had het enkel tot doel om extern geld aan te trekken, ze gaan echt geen 3,9% geven op geld dat ze reeds onder beheer hebben. Het is natuurlijk wel een feit dat je pas bij het openen van de termijnrekening de voorwaarden ter inzage krijgt, wie op voorhand geïnformeerd wil zijn moet daar echt wel wat moeite voor doen (wellicht bewust om situaties uit te lokken zoals jij ze hier beschrijft, geen termijnrekening en lopende getrouwheid onderbroken).
Als het een troost mag zijn, ik had iets vergelijkbaar voor. Had nog een beperkt bedrag ter beschikking en dat overgeschreven naar ING, bij het openen van de termijn rekening bleek daar maar een fractie van beschikbaar te zijn. Ik had na 14/02/24 namelijk een betaling uitgevoerd vanop de zichtrekening, dat bedrag werd dus in mindering gebracht. Als vergelding nog wat extra overgeschreven om het gewenste bedrag in die termijnrekening te steken en eenmaal de termijnrekening geopend was het terug naar een andere bank overgeschreven.
Die stonden gewoon op die pagina van de promo hoor.Gwendoline1 schreef: ↑9 maart 2024, 23:54Je moet nog de voorwaarden eerst vinden, voor je ze kan lezen.
Alleen, de promo was enkel te vinden voor mensen die de rente hier op Spaargids in de lijst hadden zien staan. Vanop de ING site was het nergens te vinden. En zelfs als klant kon je pas de rentevoet zien in een van de laatste stappen van het openen van een termijnrekening.
Het interessante aan deze promo termijnrekening was, dat uw geld na 6 maanden, in september terug vrijkomt, samen met de miljarden van de 1 jarige staatsbon. Rond die periode verwacht ik wel wat reactie van de banken.
Of juist niet, zal er van af hangen hoeveel extra geld banken op dat moment nodig hebben. Daarnaast is het wellicht ook de periode waarin de ECB de eerste rente verlaging heeft doorgevoerd.
-
- Verbannen Gebruiker
Dan klopt die Spaargids lijst niet. Of het zijn tijdelijke acties.
Je moet ook wel termijnen met dezelfde termijnen vergelijken.
Het heeft ook geen zin een termijnrekening op meer dan een jaar te nemen. Dan neem je beter een geschikte obligatie.
BNP Paribas Fortis en Deutsche Bank hebben ongeveer de beste tarieven van de markt. Permanent. Ik moet dus nooit zoeken wat op welk moment het beste is.
En ik wil steeds de dag zelf mijn geld parkeren. Ik wacht niet tot er een speciale actie is.
-
- Full Member
- Contacteer:
De 4% bruto van Europabank vond ik redelijk op 3 jaar, ik heb in de loop van de jaren er al veel termijnrekeningen gehad, met veel betere rentes of bij andere banken.huisjetuintjefiets schreef: ↑10 maart 2024, 08:02Belfius en Europabank hebben voor spaarders en beleggers niets interessants. Ik word daar geen klant.Gwendoline1 schreef: ↑9 maart 2024, 22:40 Is wel beter, maar je zou toch van deze 2 banken ook mogen verwachten dat je gewoon online kan intekenen voor zoiets. Bij banken als Belfius en Europabank is dit in nog geen minuut geklaard.
Heb je de rendementen van Europabank wel bekeken? Waarom zou je daar een termijnrekening willen?
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, dat kan.Gwendoline1 schreef: ↑10 maart 2024, 13:06 De 4% bruto van Europabank vond ik redelijk op 3 jaar, ik heb in de loop van de jaren er al veel termijnrekeningen gehad, met veel betere rentes of bij andere banken.
Maar op 3 jaar is een termijnrekening het verkeerde product door de 30% rv die je betaalt.
Je bent veel beter af met een obligatie. Bruto = netto, als je de goede obligatie neemt.
Niks geen rv.
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb je zeker gelijk in. Is het mogelijk om de rente op termijnrekeningen bij BNP te zien als je klant bent? Ouders zijn er klant, maar volgens mij kan je die niet zien, alhoewel ze op kantoor tegen hen zeiden van wel.huisjetuintjefiets schreef: ↑10 maart 2024, 15:25Ja, dat kan.Gwendoline1 schreef: ↑10 maart 2024, 13:06 De 4% bruto van Europabank vond ik redelijk op 3 jaar, ik heb in de loop van de jaren er al veel termijnrekeningen gehad, met veel betere rentes of bij andere banken.
Maar op 3 jaar is een termijnrekening het verkeerde product door de 30% rv die je betaalt.
Je bent veel beter af met een obligatie. Bruto = netto, als je de goede obligatie neemt.
Niks geen rv.
Gewoon maar weer even bellen naar het kantoor. In België is geheimzinnigheid m.b.t. termijnrekeningen troef.Gwendoline1 schreef: ↑10 maart 2024, 15:50Heb je zeker gelijk in. Is het mogelijk om de rente op termijnrekeningen bij BNP te zien als je klant bent? Ouders zijn er klant, maar volgens mij kan je die niet zien, alhoewel ze op kantoor tegen hen zeiden van wel.huisjetuintjefiets schreef: ↑10 maart 2024, 15:25
Ja, dat kan.
Niks geen rv.
-
- Full Member
- Contacteer:
Das bijna dagelijks bellen, want iedere dag anders op korte termijn.JOKER247 schreef: ↑10 maart 2024, 16:53Gewoon maar weer even bellen naar het kantoor. In België is geheimzinnigheid m.b.t. termijnrekeningen troef.Gwendoline1 schreef: ↑10 maart 2024, 15:50
Heb je zeker gelijk in. Is het mogelijk om de rente op termijnrekeningen bij BNP te zien als je klant bent? Ouders zijn er klant, maar volgens mij kan je die niet zien, alhoewel ze op kantoor tegen hen zeiden van wel.
-
- Verbannen Gebruiker
Nee, je ziet enkel pro forma rentevoeten.Gwendoline1 schreef: ↑10 maart 2024, 15:50 Heb je zeker gelijk in. Is het mogelijk om de rente op termijnrekeningen bij BNP te zien als je klant bent?
De echte krijg je pas te horen als je belt. Het hangt ook af van de bedragen. Het wordt interessant vanaf 150.000€.
klopthuisjetuintjefiets schreef: ↑10 maart 2024, 15:25Ja, dat kan.Gwendoline1 schreef: ↑10 maart 2024, 13:06 De 4% bruto van Europabank vond ik redelijk op 3 jaar, ik heb in de loop van de jaren er al veel termijnrekeningen gehad, met veel betere rentes of bij andere banken.
Niks geen rv.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Persoonlijk heb ik een rekening bij Trade Republic geopend : 4% bruto (punt aan de lijn).
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Wat ik op hun site zie is dat:Superspaarder schreef: ↑10 maart 2024, 19:15 Persoonlijk heb ik een rekening bij Trade Republic geopend : 4% bruto (punt aan de lijn).
- tot 50.000
- geen vaste termijn, kunnen ze ieder moment veranderen (verlagen)
- 30% RV