Ervaringen met Degiro
TIP
Re: Ervaringen met Degiro
Nee, mijn conclusie is dat als je een probleem maakt van zo'n extreme mini risico's, dan heb je niks te zoeken bij aandelen/ETF's... want die zijn hoger risico dan de risico's dat jij onaanvaardbaar vindt.ferguson schreef: ↑1 december 2023, 17:26
Uiteraard heb ik ook een spaarrekening, sowieso zal een deel van mijn kapitaal belegd blijven in etf's. Jou conclusie is dan dat geen enkele broker "veilig" is als ik het goed begrijp? Dus uw advies is gewoon bij Degiro blijven?
Het risico dat beleggen op zich met zich meebrengt, ben ik me zeer goed van bewust en hier heb ik ook geen enkel probleem mee.
Maar je schat blijkbaar grote risico's lager in dan kleine risico's...
Gelieve geen eigen interpretatie te geven aan mijn berichten, ik spreek nergens over een onaanvaardbaar risico. Momenteel neig ik zelfs naar gewoon bij Degiro blijven, ik vraag gewoon wat input van mede beleggers.Aerolla schreef: ↑1 december 2023, 22:26Nee, mijn conclusie is dat als je een probleem maakt van zo'n extreme mini risico's, dan heb je niks te zoeken bij aandelen/ETF's... want die zijn hoger risico dan de risico's dat jij onaanvaardbaar vindt.ferguson schreef: ↑1 december 2023, 17:26
Uiteraard heb ik ook een spaarrekening, sowieso zal een deel van mijn kapitaal belegd blijven in etf's. Jou conclusie is dan dat geen enkele broker "veilig" is als ik het goed begrijp? Dus uw advies is gewoon bij Degiro blijven?
Het risico dat beleggen op zich met zich meebrengt, ben ik me zeer goed van bewust en hier heb ik ook geen enkel probleem mee.
Maar je schat blijkbaar grote risico's lager in dan kleine risico's...
Begrijp nog steeds niet goed waarom dit meteen zou betekenen dat ik moet stoppen met beleggen volgens u, maar ok, alle feedback welkom heb ik inderdaad gezegd dus bij deze, bedankt voor je feedback.
Vraagje van een Belg:
Ik lees op verschillende websites "De in Nederland gevestigde broker DeGiro houdt geen Belgische roerende voorheffing (30%) af op dividenden."
=> Geldt deze stelling voor Belgische én buitenlandse aandelen/dividenden?
Ik heb net mijn eerste Belgisch aandeel bij DeGiro aangekocht en vroeg me af of de RV van de dividenden door DeGiro verrekend worden.
Ik lees op verschillende websites "De in Nederland gevestigde broker DeGiro houdt geen Belgische roerende voorheffing (30%) af op dividenden."
=> Geldt deze stelling voor Belgische én buitenlandse aandelen/dividenden?
Ik heb net mijn eerste Belgisch aandeel bij DeGiro aangekocht en vroeg me af of de RV van de dividenden door DeGiro verrekend worden.
Degiro houdt de bronbelasting af dus in het geval van Belgische aandelen wordt de 30 procent wel degelijk afgehouden.
Degiro heeft dit weekend een update gedaan en mijn pf is zowel in de app als op de pc zo leeg als het hoofd van FVDB. Nog iemand problemen?
Hier het zelfde probleem.
Wel een bericht dat er door een technisch probleem mogelijk een foute weergave van de vrije ruimte is.
Deze is bij mij wel correct. Port is wel leeg...
Wel een bericht dat er door een technisch probleem mogelijk een foute weergave van de vrije ruimte is.
Deze is bij mij wel correct. Port is wel leeg...
Portefeuille nu weer te zien.
Ongehoord geklungel toch alweer bij DeGiro..
Ongehoord geklungel toch alweer bij DeGiro..
Inderdaad, nu werkt het weer.