Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Zo raar is dat niet, dat is typisch voor hoe market makers en liquidity providers werken. Zij zetten hun bid en ask altijd op een bepaalde afstand van het orderboek, op die manier doen ze wanneer ze kopen of verkopen altijd een betere deal dan de reguliere orders.annetje schreef: ↑11 maart 2024, 09:58 Ik had vorige week een order ingelegd op een obligatie met een limietprijs. Toen ik zag dat Saxo bij deelorders 2x kosten rekent, begon ik al te twijfelen. Maar toen vrijdag de mail met de nieuwe tarieven kwam, heb ik beslist het order te annuleren.
Alleen was er wel iets heel raars. Er was die dag maar 1 order geweest (bij opening) en de koers eindigde op ,17. Toen ik bij Saxo wilde annuleren, zag ik een koers staan die 20 of 30 cent (ik heb geen screenprint genomen, dus weet het niet meer precies) hoger stond
Bedankt, weer wat bijgeleerdvortex schreef: ↑11 maart 2024, 11:04Zo raar is dat niet, dat is typisch voor hoe market makers en liquidity providers werken. Zij zetten hun bid en ask altijd op een bepaalde afstand van het orderboek, op die manier doen ze wanneer ze kopen of verkopen altijd een betere deal dan de reguliere orders.annetje schreef: ↑11 maart 2024, 09:58 Ik had vorige week een order ingelegd op een obligatie met een limietprijs. Toen ik zag dat Saxo bij deelorders 2x kosten rekent, begon ik al te twijfelen. Maar toen vrijdag de mail met de nieuwe tarieven kwam, heb ik beslist het order te annuleren.
Alleen was er wel iets heel raars. Er was die dag maar 1 order geweest (bij opening) en de koers eindigde op ,17. Toen ik bij Saxo wilde annuleren, zag ik een koers staan die 20 of 30 cent (ik heb geen screenprint genomen, dus weet het niet meer precies) hoger stond
Tarieven zijn niet zo maar te vergelijken, ik ben zowel bij Saxo als Bolero. Als ik een illiquide aandeel wil kopen kan dat soms in meerdere dagen uitgevoerd worden. Saxo rekent me dan per dag een transactiekost aan en Bolero rekent me altijd maar één trasactiekost aan voor het totale order. Soms kom ik dus duurder uit bij Saxo dan bij Bolero, die verlaagde tarieven bij Saxo gaan de prijs niet drukken bij me.
Bolero is voor mij ook veel bereikbaarder. Een mail sturen en je krijgt op 24uur reactie. Bij Saxo kan je zelfs geen mail sturen, je moet een ticket aanmaken op hun website en je kan dagen wachten op antwoord.
Bolero is voor mij ook veel bereikbaarder. Een mail sturen en je krijgt op 24uur reactie. Bij Saxo kan je zelfs geen mail sturen, je moet een ticket aanmaken op hun website en je kan dagen wachten op antwoord.
Toen ik nog klant was bij Saxo moest je voor uitvoering van deelorders op dezelfde dag maar 1x kosten betalen (tenzij je je order aanpaste tussen 2 uitvoeringen). Enkel indien het order over meerdere dagen gevuld werd, betaalde je de kost 1x per dag.
Is het nu effectief een transactiekost per deeluitvoering?
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Als je vroeger klant was van Binck kan je gewoon ticket aanmaken en terugbetaling vragen van dubbele transactiekosten. Al drietal x gedaan.
Dat is wat ik gevonden heb in de tarievenlijst die vandaag nog geldig is. De kans dat deelorders bij een obligatie in dezelfde dag uitgevoerd worden, is niet zo groot. Maar het is altijd goed om te weten dat je kan proberen het terug te vorderen als het toch op dezelfde dag uitgevoerd werd.borgie schreef: ↑12 maart 2024, 07:06Toen ik nog klant was bij Saxo moest je voor uitvoering van deelorders op dezelfde dag maar 1x kosten betalen (tenzij je je order aanpaste tussen 2 uitvoeringen). Enkel indien het order over meerdere dagen gevuld werd, betaalde je de kost 1x per dag.
Is het nu effectief een transactiekost per deeluitvoering?
Ik heb bij Saxo al vaker deelorders(obligaties) gehad waar maar eenmaal kosten worden aangerekend.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hangt er van af wie je daar te pakken krijgt. Is me een paar keer gelukt. Maar de laatste keer was met een trut die vlakaf zei: Nu zit je bij Saxo, niet bij Binck.
Heb ik altijd teruggekregen, tot enkele maanden terug het niet meer mogelijk is.
Als antwoord kreeg ik dat Saxo zelf ook telkens per dag de kosten aangerekend krijgt van de beurs.
Hoe dat dan is bij bijvoorbeeld Bolero weet ik niet, zou me verbazen dat zij er bij zouden verliezen, misschien hebben ze betere contracten met de beurs.
-
- Verbannen Gebruiker
Bij Bolero rekenen ze in dit geval ook 2 keer kosten aan. Gewoon bellen en zeggen dat je niet akkoord gaat. Dan zeggen ze dat ze het voor 1 keer terugbetalen, uitzonderlijk. Hebben ze bij mij steeds terugbetaald.grogro schreef: ↑18 maart 2024, 22:04Heb ik altijd teruggekregen, tot enkele maanden terug het niet meer mogelijk is.
Als antwoord kreeg ik dat Saxo zelf ook telkens per dag de kosten aangerekend krijgt van de beurs.
Hoe dat dan is bij bijvoorbeeld Bolero weet ik niet, zou me verbazen dat zij er bij zouden verliezen, misschien hebben ze betere contracten met de beurs.
Heeft niets met betere contacten te maken. Heeft alleen te maken met zoveel mogelijk geld verdienen
Bij Bolero heb ik nog nooit meer dan 2x kosten aangerekend gekregen en daarvoor zeker nog nooit moeten bellen, altijd automatisch correct verrekend. Onlangs een transactie die over meerdere weken liep, al de transactiekosten van de deeluitvoeringen opgeteld is gelijk aan de transactiekost van de totale transactie en dus correct aangerekend.
En ik krijg bij Bolero de transacties overzichtelijk in mijn mailbox wat ook nooit meer mogelijk is bij Saxo sinds de overname.
En ik krijg bij Bolero de transacties overzichtelijk in mijn mailbox wat ook nooit meer mogelijk is bij Saxo sinds de overname.
juist een mail ontvangen van saxo dat ze gaan fusioneren met hun Deense groep.
Het is mij niet duidelijk of wij dan op onze belastingbrief " iets buitenlands" gaan moeten melden.
De belgische rekeningnummer zou behouden blijven, maar ze zouden onder het Deens depositogarantiestelsel van 100 K vallen.
( 'Toevallig" gaat saxo vanaf 08-04-2024 zijn onkosten drastisch verlagen )
Begin van het eind e?
Het is mij niet duidelijk of wij dan op onze belastingbrief " iets buitenlands" gaan moeten melden.
De belgische rekeningnummer zou behouden blijven, maar ze zouden onder het Deens depositogarantiestelsel van 100 K vallen.
Begin van het eind e?
-
- Verbannen Gebruiker
Ik lees dat toch helemaal anders.paul schreef: ↑25 maart 2024, 15:53 juist een mail ontvangen van saxo dat ze gaan fusioneren met hun Deense groep.
Begin van het eind e?
We zijn nu nog steeds klant bij de moedervennootschap Binckbank, een Nederlands bedrijf. Ze opereren nu op het Saxo platform.
Die moedervennootschap Binckbank doen ze verdwijnen, want ze fusioneert met de grootmoedermaatschappij Saxo.
Een goede zaak. Zijn alleen maar extra kosten.
In plaats van onder de Nederlandse garantie te vallen, gaan we onder de Deense vallen die even groot is.
Aangezien onze Belgische rekeningen behouden blijven, moeten we niets van buitenlandse rekeningen aangeven.
Nu, met moedermaatschappij Binckbank Nederlands, moeten we dat ook niet doen.
En wat betreft de kosten: wanneer een bank de kosten verhoogt, is het moord en brand en verontwaardiging alom.
Verlagen ze de kosten, dan zien sommigen daar het nakende einde in
Ze gaan inderdaad de kosten voor orders verlagen. Ze gaan dat misschien compenseren door een grotere spread te geven.
Veel beleggers lopen daarin. Zie bijvoorbeeld degiro dat in elk geval een deel van de orders doorsluist naar 1 vaste broker, waarvoor degiro betaald wordt door die broker. En de beleggers een minder gunstige koers krijgen.
Maar de beleggers vinden dat blijkbaar niet erg.
Saxo heeft dat gesnapt