termijnrekening ING
TIP
Re: termijnrekening ING
Ik kan die 4% op een termijnrekening van 3 jaar nergens vinden bij Europabank.Gwendoline1 schreef: ↑10 maart 2024, 13:06De 4% bruto van Europabank vond ik redelijk op 3 jaar, ik heb in de loop van de jaren er al veel termijnrekeningen gehad, met veel betere rentes of bij andere banken.huisjetuintjefiets schreef: ↑10 maart 2024, 08:02
Belfius en Europabank hebben voor spaarders en beleggers niets interessants. Ik word daar geen klant.
Heb je de rendementen van Europabank wel bekeken? Waarom zou je daar een termijnrekening willen?
Waar staat dat ergens? Of ook bellen?
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat klopt.JOKER247 schreef: ↑10 maart 2024, 19:34Wat ik op hun site zie is dat:Superspaarder schreef: ↑10 maart 2024, 19:15 Persoonlijk heb ik een rekening bij Trade Republic geopend : 4% bruto (punt aan de lijn).
- tot 50.000
- geen vaste termijn, kunnen ze ieder moment veranderen (verlagen)
- 30% RV
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
- Full Member
- Contacteer:
Die was van rond nieuwjaar en ervoor, hebben paar weken 4% bruto gegeven op 3 en 4 jaar. Hun tarieven staan altijd op spaargids en ook op hun website zonder dat je klant bent kan je ze ook zien.JOKER247 schreef: ↑10 maart 2024, 19:43Ik kan die 4% op een termijnrekening van 3 jaar nergens vinden bij Europabank.Gwendoline1 schreef: ↑10 maart 2024, 13:06
De 4% bruto van Europabank vond ik redelijk op 3 jaar, ik heb in de loop van de jaren er al veel termijnrekeningen gehad, met veel betere rentes of bij andere banken.
Waar staat dat ergens? Of ook bellen?
Fijn dat je dit "persoonlijk" hebt gedaan. Is dit een gereglementeerde "instelling"? Met waarborgen en zo?Superspaarder schreef: ↑10 maart 2024, 19:15 Persoonlijk heb ik een rekening bij Trade Republic geopend : 4% bruto (punt aan de lijn).
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Google is je vriend !Sammy2 schreef: ↑10 maart 2024, 21:45Fijn dat je dit "persoonlijk" hebt gedaan. Is dit een gereglementeerde "instelling"? Met waarborgen en zo?Superspaarder schreef: ↑10 maart 2024, 19:15 Persoonlijk heb ik een rekening bij Trade Republic geopend : 4% bruto (punt aan de lijn).
Trade Republic - nl-be - FAQ - Is mijn geld beschermd ?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Trade republic was me niet bekend. Dus inderdaad even gegoocheld en gelezen dat je voor het openen van een rekening belastingplichtige in Nederland moet zijn en er permanent moet verblijven. Sammy2 ben je Nederlander, wat ik betwijfel, of is hier sprake van fake news?Sammy2 schreef: ↑10 maart 2024, 21:45Fijn dat je dit "persoonlijk" hebt gedaan. Is dit een gereglementeerde "instelling"? Met waarborgen en zo?Superspaarder schreef: ↑10 maart 2024, 19:15 Persoonlijk heb ik een rekening bij Trade Republic geopend : 4% bruto (punt aan de lijn).
Het is Superspaarder die er een rekening heeft, niet Sammy2.Eteab schreef: ↑12 maart 2024, 00:10Trade republic was me niet bekend. Dus inderdaad even gegoocheld en gelezen dat je voor het openen van een rekening belastingplichtige in Nederland moet zijn en er permanent moet verblijven. Sammy2 ben je Nederlander, wat ik betwijfel, of is hier sprake van fake news?
OK, nu wordt het allemaal wat duidelijker. Als dit de bedragen zijn die jij in termijnrekeningen steekt en te kennen geeft dat je dit steeds bij de twee zelfde banken doet, dan begrijp ik het dat als goede klant één telefoontje volstaat naar je bank om alles te regelen, inclusief gunstigere rentevoeten.huisjetuintjefiets schreef: ↑10 maart 2024, 17:43Nee, je ziet enkel pro forma rentevoeten.Gwendoline1 schreef: ↑10 maart 2024, 15:50 Heb je zeker gelijk in. Is het mogelijk om de rente op termijnrekeningen bij BNP te zien als je klant bent?
De echte krijg je pas te horen als je belt. Het hangt ook af van de bedragen. Het wordt interessant vanaf 150.000€.
Wat noem je interessant? Over welke percentages spreken we?
-
- Verbannen Gebruiker
Dit zijn de recentste tarieven van DB.
https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... .html#taux
BNP Paribas Fortis is gelijkaardig, maar ze publiceren hun tarieven niet.
Vanaf 6 maanden (of zelfs wat minder) zijn in theorie obligaties interessanter, maar dan moet je op de kosten letten, de spread, je moet de perfecte vinden, ze moet liquide zijn, je broker moet ze aanbieden, ....
Kortom een heel gedoe als je geld voor een beperkte tijd wilt parkeren
Obligaties doe ik daarom vanaf 1 jaar tot 14 jaar resterende looptijd.
volledig akkoordhuisjetuintjefiets schreef: ↑12 maart 2024, 09:52Kortom een heel gedoe als je geld voor een beperkte tijd wilt parkeren
Kijk eens bij 0% obligaties.bc148 schreef: ↑12 maart 2024, 13:19volledig akkoordhuisjetuintjefiets schreef: ↑12 maart 2024, 09:52
Kortom een heel gedoe als je geld voor een beperkte tijd wilt parkeren
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb meer dan 40 verschillende obligaties. USD en EUR. Resterende looptijden (op dit moment) tussen 1 maand en 14 jaar. Bij 4 verschillende banken/brokers. Ik heb dus enige ervaring, ook met 0% obligaties
Ik ben geen Nederlander... . Maar ik vergeef het jeEteab schreef: ↑12 maart 2024, 00:10Trade republic was me niet bekend. Dus inderdaad even gegoocheld en gelezen dat je voor het openen van een rekening belastingplichtige in Nederland moet zijn en er permanent moet verblijven. Sammy2 ben je Nederlander, wat ik betwijfel, of is hier sprake van fake news?
Je hoeft geen Nederlander te zijn, maar alleen je vaste woonplaats in Nederland hebben. Verder mag je Chinees, Koreaan of wat dan ook zijn.Sammy2 schreef: ↑12 maart 2024, 17:34Ik ben geen Nederlander... . Maar ik vergeef het jeEteab schreef: ↑12 maart 2024, 00:10
Trade republic was me niet bekend. Dus inderdaad even gegoocheld en gelezen dat je voor het openen van een rekening belastingplichtige in Nederland moet zijn en er permanent moet verblijven. Sammy2 ben je Nederlander, wat ik betwijfel, of is hier sprake van fake news?