Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Er is in ieder geval niets van terug te vinden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Idem als bij Sihame:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
1. Wallonië heeft geen financieringsprobleem : zij hebben een gouden kalf ;
2. Een "horloge" werkt niet in Wallonië; en een uurwerk al zeker niet
zeker doen ,voor die 2 partijen, je zal dan wel moeten werken tot je 80.Timoootjex schreef: ↑11 maart 2024, 20:07
Ik moet zeggen dat het concept van N-VA en open vld nog het meest realistische vind. Zelfs al vind ik het niet het beste.
Het ding is dat er ergens bespaard moet worden. Bv het voorstel om tandzorg of andere zorg uit de sociale zekerheid te halen is gedurfd. Aan andere kant nu is het ook al betaalbaar en nog steeds kunnen mensne geen tandzorg aan. Het is niet zonder risico maar ergens moet geld gehaald worden.
Aan de andere kant sta ik niet achter een voorstel om dan maar op loon te gaan beknippen. Dat is veel koopkracht en ik denk niet dat dat de beste methode is.
Was ik "partijlijder"; zou ik deze verkiezingen niet willen winnen; lekker in de oppositie gaan neervlijen en kritiek geven; zalig! Een besparingsregering is gedoemd tot mislukken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat Bouchez opnieuw Zweeds wil, met versterking van Les engagés.Trivium schreef: ↑11 maart 2024, 14:20 Zelfs politici willen al verhuizen uit dit apenland
https://www.hln.be/binnenland/interview ... ~a35a384c/
Hebben die samen een meerderheid in de peilingen?
Persoonlijk verkies ik dan het status quo van Vivaldi 2
Als Vlaming wil ik dat niet enkel naar de Vlaamse ondernemingen gekeken wordt (Voka via NV-A) maar ook naar de Vlaming zelf.
Volgens mij is dat ook de verklaring voor het succes van Vl Belang...
Geef mij ook maar de huidige regering maar zonder mr Michel . Vooral een regering die naar alle landgenoten kijkt , zonder onderscheid van kleur en niet enkel naar de Vlamen.
Met de slechte financiële toestand en de onwil bij Vivaldi om besparingen te doen, zullen we dat sowieso moeten doen …Indalo schreef: ↑13 maart 2024, 19:06zeker doen ,voor die 2 partijen, je zal dan wel moeten werken tot je 80.Timoootjex schreef: ↑11 maart 2024, 20:07
Ik moet zeggen dat het concept van N-VA en open vld nog het meest realistische vind. Zelfs al vind ik het niet het beste.
Het ding is dat er ergens bespaard moet worden. Bv het voorstel om tandzorg of andere zorg uit de sociale zekerheid te halen is gedurfd. Aan andere kant nu is het ook al betaalbaar en nog steeds kunnen mensne geen tandzorg aan. Het is niet zonder risico maar ergens moet geld gehaald worden.
Aan de andere kant sta ik niet achter een voorstel om dan maar op loon te gaan beknippen. Dat is veel koopkracht en ik denk niet dat dat de beste methode is.
En ook de volgende generaties mogen dat doen om onze schulden af te lossen.
Een besparinsregering met de PS? Het zal eerder een belastingsverhogingsregering worden …
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Met dus opnieuw een minderheid in Vlaanderen. "Alle landgenoten". Mijn oor. Altijd dezelfde landgenoten bedoel je.
LOL … zonder onderscheid van kleur … LOL
Dan toch niet zonder onderscheid van politieke kleur. Geel en bruin zijn blijkbaar hele mooie huiskleuren maar geen mooie politieke kleuren
LOL … niet enkel naar de Vlamen … LOL
Je bedoelt “helemaal niet naar de Vlamen” of “met bijna geen Vlamingen”
Ze gaan de verkiezingen niet winnen maar dat zal niet beletten dat ze toch de postjes zullen binnenhalen. De partijen die wel gaan winnen VB en PVDA / PTB zijn bij voorbaat al in de oppositie gezet, zij gaan goed betaald worden om kritiek te leveren op een volgende episode met sukkels die nu van alles aan het beloven zijn maar uiteindelijk niks voor elkaar krijgen omdat de echte oppositie, Vlaanderen tegen Wallonië binnen de meerderheid zit. Zowat op elk punt zijn Vlaanderen en Wallonië elkaars tegengestelde, daar heb je zelfs geen NVA in de regering voor nodig, Vivaldi heeft, buiten te veel geld uitgeven, om die reden niks voor elkaar gekregen. Van Peteghem had nog zo zijn best gedaan om een fiscaal hervormingsplan uit te werken, is koudweg van tafel geveegd door de PS, zal in een Vivaldi 2 niet anders zijn, maar ja, er mogen bij zijn is blijkbaar belangrijker.
Ik vind Vlamingen geen mooi woord en zeg altijd Vlamen , naar analogie met de Walen.